Nielutulehdus

Jeppers--

Kohta on ollut sitten virusperäinen nielutulehdus viisi päivää (sitä ennen viisi päivää kuumeilua ilman kurkkukipua). Kurkussa valkoisia peitteitä, nieluviljelyllä bakteeritulehdus poissuljettu. Nyt nieleskelykivun alkaessa kuumetta ei ole ollut kuin kahtena erillisenä päivänä.

Kokemuksia kuinka kauan virusperäiset nielutulehdukset mahdollisesti kestävät?

5

5020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Midzi81

      Itelläni on kans kokemusta virusperäisestä tulehduksesta. Niitä on kuulema liikkeellä. Esimerkiksi Adenoviruksessa on juuri noita kuvaamiasi peitteitä nielussa... ja kuumetta flunssaa, vatsakipua ja muita erilaisia oireita. Voi tulla pissatulehdus tai esim. silmätulehdus myös. Jokaisella yksilöllä tauti on erilainen eivätkä kaikki saa niin pahoja oireita. ;)

      Itselläni virusoireet alkoivat 1 kk sitten vatsakivusta, päänsärystä ja lämmön noususta. Vähän ajan päästä tulivat nieluoireet kuten kurkkukipu ja lopulta flunssa. Nyt mullakaan ei ollut bakteereita, Crp oli normaali eilisessä mittauksessa. Pissatulehdusarvot olivat vuorostaan positiiviset. Tosin tulos voi johtua erityisen kuivista limakalvoista... ja haavoista. Oli aiheuttanu hiivatulehduksen. Sain siihen päivän lääkityksen ja lisäksi oon käyttänyt voiteita. Nyt on vielä kaiken lisäksi kova pakkanen, silloin kaikki paikat kuivuvat helpommin. Papakin oli 1 kk sitten luokka 2, sekin voi johtua noista viruksista ja tulehduksista. Pitää ottaa uusi näyte 6kk kuluttua, suurella todennäköisyydellä se on sitten seuraavalla kerralla normaali. Kunhan tää virus ensin paranee.

      Nenästä tulee vieläkin veristä räkää eli kuukauden on jatkunut virus. Voi jatkua montakin kuukautta esim. silmätulehduksen muodossa (mm. Adenovirus). Ystävilläni ja tutuillani virus on kestänyt 2-3 viikkoa tms.

      • Jeppers--

        Minullakin oli yhtenä päivänä vatsa aivan sekaisin, mutta siihen se onneksi jäi. Oikeasta sieramaimesta tulee veristä räkää vieläkin, vaikka tuntuukin että tämä tulehdus alkaisi onneksi jo hellittää.


      • Midzi81
        Jeppers-- kirjoitti:

        Minullakin oli yhtenä päivänä vatsa aivan sekaisin, mutta siihen se onneksi jäi. Oikeasta sieramaimesta tulee veristä räkää vieläkin, vaikka tuntuukin että tämä tulehdus alkaisi onneksi jo hellittää.

        Kiva kuulla, että muillakin on samankaltaisia kokemuksia.

        Mulla hellittivät kans noi vatsakivut. Enää vain veristä räkää nenästä. Olo muuten hyvä ja hiivakuurikin tuntui parantavan tilannetta ettei enää niin kutise. Varmaan mullakin alkaa toivon mukaan jo hellittää.

        Paikat myös kuivuu herkemmin kun on tämä pakkanen. Pitää rasvailla ahkerasti Ceridalilla ja Bebanthenilla, niin kyllä se siitä. Ei voi sen jälkeen limakalvot kuivuudesta valittaa. ;)

        Pikaista paranemista sinullekin!


      • :(((
        Midzi81 kirjoitti:

        Kiva kuulla, että muillakin on samankaltaisia kokemuksia.

        Mulla hellittivät kans noi vatsakivut. Enää vain veristä räkää nenästä. Olo muuten hyvä ja hiivakuurikin tuntui parantavan tilannetta ettei enää niin kutise. Varmaan mullakin alkaa toivon mukaan jo hellittää.

        Paikat myös kuivuu herkemmin kun on tämä pakkanen. Pitää rasvailla ahkerasti Ceridalilla ja Bebanthenilla, niin kyllä se siitä. Ei voi sen jälkeen limakalvot kuivuudesta valittaa. ;)

        Pikaista paranemista sinullekin!

        Luultavimmin sinulla on mononukleoosi, eli pusutauti. (virusperäinen angiina puhutaan) Itselläni alkoi oireet tuolla tavalla ja en siitä välittänyt, kuukauden päästä meni niin pahaksi että sain antibiootin. Minulla kesti tuo tauti yli 8 kuukautta ja tuli paiseita kurkkuun sen jälkiseuraamuksina kun ei hellittänyt ja olin monta viikkoa saikulla, Hoida nyt äkkiä alta tauti pois ennen kuin jää krooniseksi. Ei oo kivaa! Ja se oli vaan virusperäinen angiina joka oli liian pitkään kurkussa muhimassa. oli ihan hirveitä aikoja :(


      • Anonyymi
        :((( kirjoitti:

        Luultavimmin sinulla on mononukleoosi, eli pusutauti. (virusperäinen angiina puhutaan) Itselläni alkoi oireet tuolla tavalla ja en siitä välittänyt, kuukauden päästä meni niin pahaksi että sain antibiootin. Minulla kesti tuo tauti yli 8 kuukautta ja tuli paiseita kurkkuun sen jälkiseuraamuksina kun ei hellittänyt ja olin monta viikkoa saikulla, Hoida nyt äkkiä alta tauti pois ennen kuin jää krooniseksi. Ei oo kivaa! Ja se oli vaan virusperäinen angiina joka oli liian pitkään kurkussa muhimassa. oli ihan hirveitä aikoja :(

        Mononukleoosiin vaan ei auta antibiootit kun on nimenomaan virusperäinen. Jälkitauteihin auttaa jos ovat bakteeri peräisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe