logon suunnittelu

urpÅÅ

auttakaa nyt ymmärtämätöntä'.... jos suunnittelen firmani logon paperille, miten se siirretään tietokoneelle , miten se muunnetaan jotta sitä voi skaalata rajattomasti ilman että pikselöityy ? miten se tallennetaan, missä muodossa, että logon voi sitten lähettää käyntikortti-firmaan, ikkunateippausfirmaan, valomainos- ym ym ?

8

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vektorigrafiikkaa

      1) Luetaan skannerilla
      2) Käytetääm Illustratorin tai FreeHandin pohjana että voidaan piirtää logo käyttäen ohjelman omia työkaluja
      3) Tallennetana ohjelman omassa formaatissa (vektorigrafiikka) niin että sitä voidaan skaalata laadun kärsimättä.

      Ja ei: kohdan 2 ohjelmat eivät ole ilmaisia.

      • oIfuxPG5Pn

        On ilmainen vektorigrafiikkaohjelma ja sopii logon tekemiseen nyrkkipajalle.


    • erg ey ey

      Voipahan se olla, että olisi parasta unohtaa koko asia. Logon suunnittelu on ensiksikin kaikkea muuta kuin piirtelemista, pitääpi ajatella kaikenlaisia asioita, imagoa, markkinointia, pelkästään väripsykologiakin on laaja juttu. Ja kun se pitää pystyä kaivertamaan solmioneulaan, tekeen jalkapallokentän kokoiseksi banderolliksi jne. Selkeitä asioita. Ammattilaiselle.

      Suomi pullolaan työttömiä mainosgraafikoita ja työnpuutteesta kärsiviä mainostoimistoja. Otappas ihan puhelinluettelo vanhanaikaisesti käteen ja sovi jonkun tahon kanssa palaveri, missä tutkitaan toimeksiannon laajuus, sekä aletaan laatimaan presentaatiota sekä alustavaa kustannusarviota.

      Meinaan vaan, saat tuolla osaamisella vain perkeleesti laskuja kaikista painoista ja mainoskynäfirmoista kun net joutuu tekeen käytännön suunnittelun itse- Ja siitä laskutetaan. Pahimmillaan logosi on käyttökelvoton suurimpaan osaan käyttötarkoituksia ja joudut sitten jokatapauksessa palkkaamaan jonkun tekemään homman.

      Luonnoksia kannattaa toki tehdä itsekin.

      • Vektori

        Logon suunnittelu ei sinänsä ole hankalaa :D Kunhan se toimii isona ja pienenä. Jos aikaa toteuttaa logo on korkeintaan 2viikkoa ja osaaminen on nolla. On tehtävä lähes mahdoton. Vaikka saisitkin paperille näyttävän ja toimivan logon se on vasta paperilla, josta se täytyy "vektoroida" koneelle. Ja kun vektori ohjelmat vaativat jonkin verran opiskelua. Myönnetään, ei ne tietokonetta käyttävälle mitään kovin vaikeita ole käyttää.

        Se on totta että koko liikeidea ja graafinen ilme tulee miettiä tarkkaan ja logo ei ole vain kivan näköinen, vaan sillä on tarkoituksensa.


      • pölkjhkihuihin
        Vektori kirjoitti:

        Logon suunnittelu ei sinänsä ole hankalaa :D Kunhan se toimii isona ja pienenä. Jos aikaa toteuttaa logo on korkeintaan 2viikkoa ja osaaminen on nolla. On tehtävä lähes mahdoton. Vaikka saisitkin paperille näyttävän ja toimivan logon se on vasta paperilla, josta se täytyy "vektoroida" koneelle. Ja kun vektori ohjelmat vaativat jonkin verran opiskelua. Myönnetään, ei ne tietokonetta käyttävälle mitään kovin vaikeita ole käyttää.

        Se on totta että koko liikeidea ja graafinen ilme tulee miettiä tarkkaan ja logo ei ole vain kivan näköinen, vaan sillä on tarkoituksensa.

        logo kuvastaa koko firmaani mainiosti. on yksinkertainen, ymmärrettävä jne jne, en viitsi selitellä
        en lähde vektorointia itse edes yrittämään näillä taidoilla, lähinnä kiinnosti voinko mennä tuon a4 kanssa mainostoimistoon.


      • vektori
        pölkjhkihuihin kirjoitti:

        logo kuvastaa koko firmaani mainiosti. on yksinkertainen, ymmärrettävä jne jne, en viitsi selitellä
        en lähde vektorointia itse edes yrittämään näillä taidoilla, lähinnä kiinnosti voinko mennä tuon a4 kanssa mainostoimistoon.

        Tottakai voit. On se paljonkin tyhjää parempi.


    • gooo1

      juu, miettikääpä esim Audin logoa... Toivottavasti suunnittelija on rikastunut sillä...

    • vieras5401

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe