ala-talkkari vs.säätötuli

hans

onko kokemuksia em. stokeri järjestelmistä? tietysti muutkin kiinnostaa.

28

45631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkimies

      ...käyttää palovaarallista neliskulmaista syöttöputkea eli sen rajaisin heti pois. Kaikista kattiloistakaan ei kuulemma lähde luvattuja tehoja (160kW).
      Säätötulella kait ihan hyvät vehkeet, omia kattiloita niillä ei ole. Sama juttu Masa-Tuotteen kanssa. Thermialla koko järjestelmä tarjolla.

      • Aapeli

        merkitsee itselle eniten AT:n tuotteissa. Oksineen haketetussa polttoaineessa on paljon kymmenien senttien pituisia oksan pätkiä, jotka aiheuttaa hennommissa syöttövehkeissä häiriöitä. (mutta neliöputkessa kulkee) Viisi vuotta on stokeri pyörinyt ja kerran on tuli hiipinyt väärään suuntaan; syynä oma moka kansi suljettu huonosti -- sammutusautomatiikka sammutti.
        Kaiketi omat arvostukset vaikuttaa eniten, mikä itselle paras stokeri ym.


      • Putkimies
        Aapeli kirjoitti:

        merkitsee itselle eniten AT:n tuotteissa. Oksineen haketetussa polttoaineessa on paljon kymmenien senttien pituisia oksan pätkiä, jotka aiheuttaa hennommissa syöttövehkeissä häiriöitä. (mutta neliöputkessa kulkee) Viisi vuotta on stokeri pyörinyt ja kerran on tuli hiipinyt väärään suuntaan; syynä oma moka kansi suljettu huonosti -- sammutusautomatiikka sammutti.
        Kaiketi omat arvostukset vaikuttaa eniten, mikä itselle paras stokeri ym.

        ..sitä helposti tulee sanottua. Kunnes talo palaa alta...

        Neliöputki tulee luultavasti olemaan este palovakuutuksen saamiselle jos tulkitsin oikein vakuutusyhtiötä.


      • Aapeli
        Putkimies kirjoitti:

        ..sitä helposti tulee sanottua. Kunnes talo palaa alta...

        Neliöputki tulee luultavasti olemaan este palovakuutuksen saamiselle jos tulkitsin oikein vakuutusyhtiötä.

        on psykologinen ilmiö, jossa projisoija siirtää omia negatiivisia tunteitaan ym. itsensä ulkopuolella oleviin kohteisiin minänsä suojaamiseksi. Seurauksena on usein minäkuvan kapeutuminen ja ulkopuolisen maailman kokeminen uhkaavaksi. Muutapa en osaa moisiin pelkoihin sanoa.


      • Putkimies
        Aapeli kirjoitti:

        on psykologinen ilmiö, jossa projisoija siirtää omia negatiivisia tunteitaan ym. itsensä ulkopuolella oleviin kohteisiin minänsä suojaamiseksi. Seurauksena on usein minäkuvan kapeutuminen ja ulkopuolisen maailman kokeminen uhkaavaksi. Muutapa en osaa moisiin pelkoihin sanoa.

        Takapalo ei ole turha pelko, alan valmistajat ovat olleet tänä talvena puolueettomissa takapalokokeissa joiden syynä on juuri lisääntyneet palokorvaukset. Etsitään keinoja millä paloja voitaisiin ehkäistä.
        Vesivahingot ovat vain niukasti palovahinkoja edellä korvaustilastoissa.
        Tai kysy paikallisilta paloviranomaisilta minkämerkkiset vehkeet tuppaavat palamaan. Tai bongaa lehdestä paloartikkeli ja jäljitä itse palanut laitteisto.


      • veikko

        Säätötuli on tehnyt montavuotta parhaita kattiloja
        pellet polttajalle

        "itse minulla on säätötulen poltin 5 vuotta ilman
        mitään vikaa ja häiriötä"


      • Nimetön

        Kanttiputken kulmassa mahtuu isompikin pala kulkeutumaan palopäälle saakka -ei ahdista! Tietääkseni Ala-Talkkari ainoastaan rakentaa sulkusyötöllistä mallia ja Palo-opiston palokokeessa Ala-Talkkarin laite noli ainut mihin ei saatu takapaloa aikaan. Kaikkien muiden kokeessa olleiden siilon meni takatuli. Minulla on vain hyviä kokemuksia, lambdan avulla laite säätää itse palamisilmat ja polttoaineen syötön.

        Tyytyväinen asiakas


    • tempo

      ovat talkkarilla halvemmat,ite vaihdoin joskus säätötulen tokeriin talkkarin tulipään oli lähes puolet halpee ja vain kiinnitys reiät piti porata uusiksi (40KW)

      • Putkimies

        ...varaosat paljon maksa. VAraosiakin tärkeämpi asia on takapalosuojaus ja se ei ole noissa kohdallaan. Varmaan 90% paloista tapahtuu alatalkkarin laitteilla.


      • Thuge
        Putkimies kirjoitti:

        ...varaosat paljon maksa. VAraosiakin tärkeämpi asia on takapalosuojaus ja se ei ole noissa kohdallaan. Varmaan 90% paloista tapahtuu alatalkkarin laitteilla.

        ...sanoi minulle myyntimies,joka myi minulle Säätötulen stokerin ja Jämän Bio-kattilan.
        Kyseinen myyjä ollut ennen Säätötulella,nyttemmin Keskon palveluksessa.Vehkeet asennetaan kesällä.


      • pitää
        Thuge kirjoitti:

        ...sanoi minulle myyntimies,joka myi minulle Säätötulen stokerin ja Jämän Bio-kattilan.
        Kyseinen myyjä ollut ennen Säätötulella,nyttemmin Keskon palveluksessa.Vehkeet asennetaan kesällä.

        olla hiljaa koska minä olen töissä siellä ja kaikki mikä siltä tehtaalta lähtee (muka)valmiin on minun mielestä 2 laatua jos nyt niinkään hyvää


      • RAPA
        Putkimies kirjoitti:

        ...varaosat paljon maksa. VAraosiakin tärkeämpi asia on takapalosuojaus ja se ei ole noissa kohdallaan. Varmaan 90% paloista tapahtuu alatalkkarin laitteilla.

        ...Tämä A-T vs. Säätötuli. Itselläni AT ja kaverilla SÄÄTÄMISTULI stokerit. Mulla toimii ja kaveri asuu säätöjensä kanssa pannuhuoneessa ja laskee prosentteja. Minulla ainakin on pyöreä syöttöputki ja tuntuu kaikki kulkevan putkessa mikä Säätämistulella. Käyttömukavuus, teho ja varaosien saatavuus ratkaisi valinnan.


      • madmax
        Thuge kirjoitti:

        ...sanoi minulle myyntimies,joka myi minulle Säätötulen stokerin ja Jämän Bio-kattilan.
        Kyseinen myyjä ollut ennen Säätötulella,nyttemmin Keskon palveluksessa.Vehkeet asennetaan kesällä.

        Sen lauluja laulat kenen leipää syöt, mutta siltikin on myyntimieheltä aika nolo suoritus, jos pitää haukkua kilpailijan tuotetta. Ilmeisesti omassa vastaavassa ei ole sitten tarpeeksi kehuttavaa ;)


    • lll

      kyllä minulla ainakin hyvin pelaa alatalkkarin kamat. Ja putkimiehelle sen verran että kyllä sen takapalon voi sammuttaa vedellä jos sellainen tulee. Ei tosin vielä ole tullut ja toiminut aikas pitkään....

      • termari

        Tuo säätötulen konttiratkaisu on ainakin täys pommi, suora putkenpala pa-siilosta palopäähän, ilman mitään hyppyä tai sulkusyötintä, sen vuoksi niitä on palanutkin.

        Onhan niillä se sulkusyötinkin, se on täys susi, toimii ainoastaan pelletillä, hakkeella ja turpeella ei onnistu


    • Salomailta

      SäätöTulen 80 kW laitteet ovat olleet käytössä syksystä 2009 alkaen. Hyvin toimii automatiikka ja vain kerran on lauennut vesitakapalosuoja. Usemman kerran lämpö on noussut suorassa putkessa ja kännykkään on tullut hälytys "Takatulivahti". Laitteistossamme on viisinkertainen suojaus.
      1. Liekinvartija
      2. Takatulivahti - minkä lauettua ruuvi suorittaa ylimääräisiä hakesyöttöjä työntäen mahdollisen palon tai kydön kattilaan.
      3. Takatulivahti - tässä sykäyksittäinen vesisammutus.
      4. Takatulivahti vielä ennen hakesiiloa - tässä toinen sykäyksittäinen vesisammutus.
      5. Jos näistä huolimatta palo pääsee hakesiiloon, niin voin kääntää käsikäyttöisen vesisumutuksen hakesiiloon.
      Tämän jälkeen tulee palokunta kaveriksi - mikä on erittäin epätodennäköistä.

      Nämä toimivat hyvin - mutta siilon kanssa ei mene näin hyvin.
      Jo laitteistoa hankkiessamme epäilin miten tämä toimii. Naapurit ja muut asiantuntijat myös epäilivät. Mutta edustaja oli varma asiastaan.
      Nyt on sitten niin, että joudun käymään hakevarastossa päivittäin. Täytön jälkeen saattaa mennä 2 - 3 päivää, että hake kulkeutuu häiriöittä ruuviin ja edelleen palopäähän.
      Laitoin toimituksen jo hetkeksi jäihin, mutta edustaja vain pysyi kannassaan.
      Olisi pitänyt uskoa itseään ja muita sekä saman tien vaatia laitteisto mikä toimii myös hakesiilon osalta.
      Takuuajan puitteissa mainitsin asiasta, mutta edustaja ei ole käynyt luonamma. Kauppa on tehty. Toimitus ja asennus sujui hyvin. Mutta nyt odotan SäätöTulen toimenpiteitä, ettei minun tarvitse asua siilossa. Toinen Kauhajokinen firma on toimittanut pitäjäämme laitteiston. Hakesiilon täytön jälkeen siellä ei tarvitse käydä - ja siiloon jää vain muutama sangollinen haketta.

      • Takamailta

        Kerrohan vähän tarkemmin minkälainen hakevaraston toteutus on ? kyllähän niissä on ongelmia ollut, ja jos siinä on vielä se heidän sulkusyötin sovellus, niin vielä enemmän ongelmia.

        Tuossa naapurilla on sen toisen kauhajokisen toimittama laitteisto, taisi olla jotain 200 kW paikkeilla, poltetaan rapaa ja haketta, polttoaineen syötön kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, se välisäiliö ratkaisu on aika onnistunut, ja kun ruuvit ovat järeää tavaraa, niin kannonpalat yms ei ole toimintaa haitannut.
        Ainoa moite on laitteiston vaatima hieman enempi tila, mutta se on rakennuksen pohjasuunnittelussa helppo ottaa huomioon.


      • tyypillistä

        toimintaa säätötulelta, aina on kaikki vika asiakkaassa, ja jos olet maksanut laitteston kokonaan, niin suhtautuminen asiakkaan ongelmiin on todella nihkeätä. Tämän firman kohdalla olisi parempi jättää laskusta maksettavaksi vasta sitten kun laitteisto toimii kunnolla.


    • Mukava ilmapiiri

      Ala-Talkkarilla kaikki toimii ja kohtelu on asiallista.

    • LVI-Asentaja1

      90% takavalkean aiheuttaa se että, laiskat lämmittäjät eivät jaksa laittaa sitä stokerisäiliön kantta kiinni. Jos säiliön kannen tiivisteet falskaa vähäkin niin voi aiheuttaa vedon. Ihan pelkkä fysiikka ja monien vuosien kokemus kaikkien eri valmistajien kanssa pelailu non sen todistanut.

    • hyvä Härmä

      Ala-Talkkari tekee kaiken itse.

      Palvelu toimii aina.

      • hakelämmittäjä

        Säätötulella tuotteiden kehitys tuntuu olevan pysähtynyt viime vuosituhannelle.
        Itsellä kaks-kakkonen tankopurkain ja vähän väliä sitä saa olla tyhjäämässä, että saa ruuvin käsille ja korjaamaan. Tankopurkain ihan "räkärautaa" ja ainevahvuus 4mm joka ei kestä kuin muutaman vuoden ja takuu loppuu suurinpiirtein siihen kun laitteet jätetään markille.
        Alatalkkarilla tuntuu sentään tuotekehittely jatkuvan ja ainevahvuudet näyttää olevan aivan eri luokkaa kuin tällä toisella valmistajalla.


    • hyvin pelaa

      Asensin vetomaatin 2004 ja nyt syksyllä avasin ruuvin ens kerran ja hitasin palan uutta palopään puolelle. semmonen 30 senttiä.

      siinä kaikki ongelmat.

      automatiikan tosin rakensin siihen itse alusta loppuun. muuntajat käämin ite piirilevyt suunnittelin ja tein ite alusta loppuun.

      ei ongelmia.

    • arska0132

      varmin ratkaisu olisi melkein Ala-Talkkarin tai Biofiren poltin ja Lakan kattila, biofiren pellettipoltin on vissiin ensimmäinen pelelttipoltin mikä toimii moitteettomasti viljallakin

    • heizomaatti

      kokemusta on saksalaisesta heizomatista. Siinä on vakiona kaikki hienoudet: automaattisytytys, -nuohous ja -tuhkanpoisto, lambda-anturi, ensiö- ja toisiopuhallin ja savukaasupuhallin. Levynvahvuudet on melkoisen jämeriä kun vertaa suomalaisiin. Tulipinnat on muurattu. Siinä on myös neliskanttiset syöttöputket ruuveilla.

      Takapaloa varten on moninkertaiset varmistukset. Ensinnäkin on nousevat syöttö- ja siirtoruuvit. Ne hidastaa palamista jo aika paljon kun tuli menee huonosti alamäkeen. Sitten on ilmatiivis sulkusyötin. Siirtoruuvissa on automaattinen vesisammutus jos ruuvin lämpötila nousee liiaksi. Lisäksi on vielä ohjelmallisesti säädetty syöttöruuvin tyhjennys ennen ylläpitotilaan siirtymistä.

      Kattila on toiminut moitteettomasti nyt jo pari vuoden ajan. Häiriöistä se ilmoittaa tekstiviestillä. Kuten sähkökatkoista tulee viesti, mutta se osaa kuitenkin sytyttää pannun itse sen jälkeen. Hake on loppunut muutaman kerran sekä kerran vanteenpala kiilautunut sulkusyöttimeen. Nämä syyt on ollut käyttäjän vikoja.
      Kesäaikakin on mennyt moitteettomasti vaikka tehontarve on ollut tosi pientä.

    • OK VALINTA.

      A-T PELITTÄÄ .

    • kyttyrä

      Olisiko kellään kokemusta ohjauskeskuksen viasta ,joka estää syöttöruuvin pyörimisen . Säännöllisesti .Säädöt Liekin ylläpidossa pulse- pause säädöt toimii . Merkkivalot vihreä ja punainen kaapissa olevissa mokkuloista palaa niinkuin ne on säädetty mutta Rele lyö päälle epäsäännöllisesti. Rele toimii käsikäytöllä normaalisti eteen ja taaksepäin, eli Rele toimii. Mutta Liekin ylläpitosäädöllä se toimii epäsäännöllisesti. Missä vika releessäkö, vai noissa kahdessa releelle käskyjä antavassa mokkulassa joissa vilkku vihreät ja oranssit valot. Rele rutisee aina joskus, mutta ei tahdo pysyä päällä. Kiitos vastauksista...

      • Anonyymi

        Rele vika
        itellä rele oli niin huono, et pyöri jokatoisellakerralla toiseen suuntaan, rele mitattiin ja vaihdettiin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe