asustellaan vanhassa talossa, jota ollaan rempattu ja sen yhteydessä vähän joka nurkkaa availtu ja laitettu uuteen uskoon. aikasempi asukas oli päästänyt nurkat oikein kunnolla seitittymään ja niitä sitten vetelin reippaasti pois, kunnes..
olin tikkailla mattopuukon kanssa repimässä kattolistan vierestä pinkopahvia ja seitti kattokulmassa. tempasin puukolla siihen ja samantien kattolistan välistä ampasi musta, paksut jalat, kookas n 5cm vartaloltaa oleva möhkäle. tikkaathan siinä kaatu ja haava puukosta käteen, kun pelästyin.
seittejä ilmestyy niin pieniä kuin sitten aika massiivisen kokoisia n.20-30cm vielä kellarinkin rappusiin, kellriin ja muihin vähemmän käytettyihin paikkoihin. seitit on tosi tiheään kudottuja, pussimaisia, harmaita.
googletin, mutta en osaa yhdistää kyseistä lajia oikein mihkään löytämääni kuvaan. olisko kuitenkin joku hyvässä lihassa oleva huonehämykki? tuollaisia on kymmenkunta löytynyt nurkista seittejä repiessä, mutta koskaan en ole nähnyt niitä seinillä tai lattioilla kuleksimassa. nyt pitäisi alottaa kellarin käytävän laittaminen ja siellä on isoja seittejä eli todennäköisesti joku ötökki sieltä taas sormille yrittää.
jos joku osaisi vinkata vähän lajista ja antaa tarkempia tietoja, niin ei kammotus ehkä kasvaisi niin kovaksi :)
hämähäkin tunnistaminen
2
962
Vastaukset
- EnsQ
Mulla olis yks kuvauksiin sopiva hämis, mut pystuisiks kertoo, et oliko se seitti sellasta venyvaa ja et se ei helposti hajoa (ötökän näkökulmasta), ku jos se on sellasta jämäkkää ni kysees voi ol ristilukki.
Käys kattoos kuvii sen nimisest hämiksest googlest.
Mut Siis kuvissa ne voi olla vaaleempii, joten sen vois miettii sit tummemmaks, ku se väri vaihtelee asuinpaikan mukaan.Meillä ainaki tollasii on ja viljapelloil ne on kellertävän ruskeia, mut sit taas tääl meen pihas ne on tummempii.
Ja siis ihan harmittomia kavereita, Ei oo myrkyllisii ja tuskin ees puree (muo on kerran purru, niinku yks sadasta).
Toivottavasti auttoi.XD- hanskat kädessä
ristilukki meillä oli oven pielessä, mutta sen seitti oli enemmän perinteisemmän seitin värinen ja risti hämiksen selässä näkyi selvästi.
nämä isot mustat hämähäkit tuskin on mitään ristilukkejä, niin paljon kookkaampia ja täysin mustia ovat. jalat (suht paksut) pituudeltaan n.1,5-2cm ja vartalon pituus noin 4-5cm. kokonaisuus vastaisi suurin piirtein omaa kämmentä (normikokoinen naisen käsi).
ulkona en ole vastaavia elukoita nähnyt, enkä seittejäkään ulkorakennuksen puolella. kellarikin on tavallaan aina ollut asuinkerroskunnossa, mutta nyt ollut viimeiset 20v pelkkänä varastointitilana eli periaatteessa talvellakin ollut suht lämmin ötököiden elää.
googlettamalla en oikein löydä vastaavanlaisen hämiksen kuvaa, eikä itsekään ole tullut otettua sellaisen nähdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204724
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2471404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043