concerta 18 mg 3.päivä

Heippa. Kirjoittelin tuossa pari päivää sitten. Eka päivä meni kohtuullisen hyvin, eilen tuli iltapäivästä vähän hömelö olo, tuntu että on tosi uupunut ja ei jaksanut oikein keskittyä.
Mä olen siis aloittanut ke-aamuna, mutta nukkunut koko viikon huonosti/liian vähän. Eilen otin illalla ataraxia 37.5 mg että saisin paremmin nukuttua. Heräsin kuitenkin ainakin kaksi kertaa.
Nyt on tosi hömelö, zombimainen olo. Paha olo ja kuvotusta, ikäänkuin huimaa, pää ihan jumissa, tuntuu ettei pysty tekemään mitään oikein.
Mitään euforiaa tai vauhdikkuutta en ole kokenut, eikä lääke ole mitenkään piristänyt. Voisko tämä olla että se atarax ei sovi yhteen, vai onkos tää nyt sitä ettei lääke sovi vai koko viikon huonosti nukutut yöt (alkuviikosta valvottivat levottomat jalat)
Pliis vastatatkaa ja saa laittaa muitakin kokemuksia lääkkeestä ja niiden vaikutuksista.
45488
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Huomasin itse ainakin, kun nukuin huonosti, että ei meinannut tehoo yhtä hyvin. Myös kun en muistanut syödä, kun vei nälkää tuli tommonen hömelö, zompi, jumi olo, huimaus. yms. Ootko muistanut syödä?
En tiiä lääkkeistä, mut ne voi vahvistaa toistensa tehoa. Ainakin mun piti vähentää toista lääkettä ettei tuu liikaa... ja sen huomaa siitä, että tulee levoton olo, jos on liikaa...

Äänestä
  • 2. päivä annoksella 36 mg. Olen ihmeissäni kyvystäni toimia hermostumatta. En töksäyttele kommentteja, joita kadun parin sekunnin päästä. Olen tosi rauhallinen. Ennen olin aina hermostunut ja levoton. Varsinainen seinilläkiipeilijä en ole koskaan ollut. Saan asioita tehtyä helpommin. Nukun jopa stimuttuna paremmin kuin luomuna! Kokeilin sitä viime yönä kun heräsin 04.00. Vanhan kokemuksen perusteella en olisi enään nukkunut. Noin tunnin päästä concca alkoi potkimaan ja nukuin todella makoisasti vielä pari tuntia.

    Täytyy sanoa, että olen hieman surullinen siitä, että olen nyt 36 vuotias ja olen elänyt adhd elämää ilman lääkitystä tähän asti :( Pitää vain lohduttautua, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

    Äänestä

Ei atarax ja concerta keskenään mitään yhdistelmävaikutusta tee, etenkin jos toisen syöt yöksi ja toisen otat aamulla. Allekirjoittanut kun ottaa kumpaisenkin välillä aamulla... 50mg ataraxia ja 54mg concertaa ja tunnu missään :P Itsellä mitään asiaa ottaa ataraxia illalla, piristää kummasti, eihän vain ole pidemmän käytön seurauksena lopettanut väsyttävää vaikutustaan joka sillä on yleensä vain alussa?? Ja tosiaan, nuo ei itsellä edes ainoat keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet, niitä löytyy roppakaupalla muitakin, enemmän tai vähemmän säännöllisinä.

Annoskoko 18mg on edelleen pieni, huonot yöunet ja vähäinen syöminen tuo oireita ihan takuulla, otit lääkkeitä tai et. Opettele edes juomaan energiapitoista jos syöminen ainakin nyt alussa on hankalaa lääkkeen vaikuttaessa. Syömisen unohtaminen tuo takuulla pahaa oloa ja kuvotusta, eikä toimintakykyäkään sen jälkeen juuri löydy. Ja suoraan sanottuna, myös unet kärsii jos energiavajetta on ja pahasti. Eli pyri syömään edes aamulla ennen lääkkeen ottoa että illalla lääkkeen vaikutuksen loputtua (vaikuttaa sen 10-12h, minkä jälkeen laskee aika vauhdilla eikä enää 'häiritse').

Toinen on, että vältä illalla lääkkeen jo vaikuttuksen lopetettuaan kaikkea aktivoivaa tekemistä, voit saada rauhallisemmat yöunet. Etenkin jos aamun lääkkeenottoa ei parilla tunnilla pysty siirtämään myöhäisemmäksi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mylene kirjoitti:

Heippa. Kirjoittelin tuossa pari päivää sitten. Eka päivä meni kohtuullisen hyvin, eilen tuli iltapäivästä vähän hömelö olo, tuntu että on tosi uupunut ja ei jaksanut oikein keskittyä.
Mä olen siis aloittanut ke-aamuna, mutta nukkunut koko viikon huonosti/liian vähän. Eilen otin illalla ataraxia 37.5 mg että saisin paremmin nukuttua. Heräsin kuitenkin ainakin kaksi kertaa.
Nyt on tosi hömelö, zombimainen olo. Paha olo ja kuvotusta, ikäänkuin huimaa, pää ihan jumissa, tuntuu ettei pysty tekemään mitään oikein.
Mitään euforiaa tai vauhdikkuutta en ole kokenut, eikä lääke ole mitenkään piristänyt. Voisko tämä olla että se atarax ei sovi yhteen, vai onkos tää nyt sitä ettei lääke sovi vai koko viikon huonosti nukutut yöt (alkuviikosta valvottivat levottomat jalat)
Pliis vastatatkaa ja saa laittaa muitakin kokemuksia lääkkeestä ja niiden vaikutuksista.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu