Kalliimpi kuin suomi

AgiaNapapoo

Melkein joka asiassa huomattavasti kalliimpi kuin suomi. Ruoan laatu ihan hyvää suomalaistakin tasoa mutta olemme laskeneet että Kyproksen hintataso on noin 35-40% kalliimpi kuin suomessa. Joka asiasta otetaan maksu eikä rannalla loikoileminenkaan ole halpaa. Matkat saa kyllä edullisesti mutta siihen jää. Ei muutenkaan perhelomakohde. Agia Napa on kallein kohde. Olen itse puoliksi kyproslainen ja isäni asuu Agia Napassa. Turisteille en paikkaa suosittele mutta koska itselläni ei ole turistin kuluja niin käyn ko paikassa.

29

3434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoarnold

      kyllä täällä eläke riittää paljon enempään kuin Suomessa. Tietysti on eri asia asua maassa kuin käväistä lyhyellä lomalla. Ruoka kallista??? Ei ainakaan jos itse laittaa.

    • Suomi on on melko tuoreen Eurostatin tutkimuksen mukaan kuluttajan kannalta EU:n kolmanneksi kallein maa Tanskan ja Irlannin jälkeen.

      Suomalainen matkailia hakee melkein poikkeuksetta matkakohdetta, jossa kaikki olisi halvempaa kuin Suomessa. Asenne kertoo jo sinänsä Suomen korkeasta hintatasosta. Suomalaiselle matkailijalle on tyypillistä todeta jonkin kohteen hintatasosta, etta "sama kuin Suomessa". Tällaiset toteamukset ovat useimissa tapauksissa harhaanjohtavia.

      Ennen kuin tekee johtopäätöksiä hintatasosta, on myös syytä perehtyä lomamaan keskimääräiseen tulotasoon, tuloeroihin, kansantuotteeseen per capita ja ostovoimaan.

      Mikähän on syynä siihen, että suomalainen matkailija niin kovin usein päätyy toteamaan matkakohteensa hintastasosta pintapuolisen kokemuksen jälkeen "sama kun Suomessa"? Onko se jonkinlainen tarve etsiä oikeutusta Suomen korkealle hintatasolle vai onko se vahingontilon tarve?

      • Kallis Kyprus

        Kyllähän sen ymmärtää että pitää perehtyä paikallisten tuloeroihin, kansantuotteeseen Per Kapita ja paikallisten ostovoimaan. Sitä minä en tässä ymmärrä, että miten se matkailijaan liittyy tai aiheeseen. Jos vaikka ottaa tuhat euroa mukaan suomesta, ja sillä samalla tonnilla saa kuorma- autollisen samoja hyödykkeitä kuin mitä Agia Napasta saa Fiat Punton takapaksillisen. (Mikä on älykkyysosamääräsi muuten?...). No onhan se mielenkiintoista perehtyä mikä on kohdemaan "per Capita" ja ymmärtää paremmin miksi rahat hupenevat nopeammin! Suomessa on oikeutetusti kohtuullinen hintataso. Tarkoittaa suomeksi sitä, että täällä meillä suomessa saa rahoilleen hyvän vastineen. Minusta sitä ei kyproksella saa. Ymmärrätkö pointin? Siis kyproksella saa samalla rahalla vähemmän ja huonompaa laatua. Tai voinhan olla väärässäkin vaikka kyprosta aika hyvin tunnenkin. Ja suomessa asun pääosin. Kumma että muutkin matkailijat ovat kyproksesta samaa mieltä. Miksiköhän sinne saa matkatoimistoiltakin lentoja muutamalla satasella. No ymmärrän että sinulle suomi on korkean hintatason paikka. Ja kypros varmaan tosi halpa ;))) Niinpäin...


      • Kyproksesta
        Kallis Kyprus kirjoitti:

        Kyllähän sen ymmärtää että pitää perehtyä paikallisten tuloeroihin, kansantuotteeseen Per Kapita ja paikallisten ostovoimaan. Sitä minä en tässä ymmärrä, että miten se matkailijaan liittyy tai aiheeseen. Jos vaikka ottaa tuhat euroa mukaan suomesta, ja sillä samalla tonnilla saa kuorma- autollisen samoja hyödykkeitä kuin mitä Agia Napasta saa Fiat Punton takapaksillisen. (Mikä on älykkyysosamääräsi muuten?...). No onhan se mielenkiintoista perehtyä mikä on kohdemaan "per Capita" ja ymmärtää paremmin miksi rahat hupenevat nopeammin! Suomessa on oikeutetusti kohtuullinen hintataso. Tarkoittaa suomeksi sitä, että täällä meillä suomessa saa rahoilleen hyvän vastineen. Minusta sitä ei kyproksella saa. Ymmärrätkö pointin? Siis kyproksella saa samalla rahalla vähemmän ja huonompaa laatua. Tai voinhan olla väärässäkin vaikka kyprosta aika hyvin tunnenkin. Ja suomessa asun pääosin. Kumma että muutkin matkailijat ovat kyproksesta samaa mieltä. Miksiköhän sinne saa matkatoimistoiltakin lentoja muutamalla satasella. No ymmärrän että sinulle suomi on korkean hintatason paikka. Ja kypros varmaan tosi halpa ;))) Niinpäin...

        tultuamme vuosi sitten agia Napaan että "Tulette huomaamaan että yleinen hintataso on kova". Ja sitä se oli joka hyödykkeessä. Kaikki sanoo samaa ainakin Agia Napasta. Siis ne jotka ovat käyneet siellä. Parempi pysyä suomessa. Häviää vaan rahansa (ellei aio olla tosi kännissä koko lomaa,- sekin tulee kalliiksi muuten).


      • huvia joo
        Kyproksesta kirjoitti:

        tultuamme vuosi sitten agia Napaan että "Tulette huomaamaan että yleinen hintataso on kova". Ja sitä se oli joka hyödykkeessä. Kaikki sanoo samaa ainakin Agia Napasta. Siis ne jotka ovat käyneet siellä. Parempi pysyä suomessa. Häviää vaan rahansa (ellei aio olla tosi kännissä koko lomaa,- sekin tulee kalliiksi muuten).

        siis edullisempaa matkakohdetta kuin suomi. Haloo!.. Kuka haluaa mennä kalliimpiin paikkoihin kun mitä kotosuomessa on... Ehkä siksi aasia ja varsinkin vietnam sieltä ovat suosiossa. Ei se kauheesti auta lukea jotain Eurostatin tilastoja miten paikalliset itse pärjäävät ko kohdemaassa. Matkailija katsoo aina paljonko häneltä menee rahaa itseltään. Ja kypros ja kreikka ovat tosi kalliita.


      • Kallis Kyprus kirjoitti:

        Kyllähän sen ymmärtää että pitää perehtyä paikallisten tuloeroihin, kansantuotteeseen Per Kapita ja paikallisten ostovoimaan. Sitä minä en tässä ymmärrä, että miten se matkailijaan liittyy tai aiheeseen. Jos vaikka ottaa tuhat euroa mukaan suomesta, ja sillä samalla tonnilla saa kuorma- autollisen samoja hyödykkeitä kuin mitä Agia Napasta saa Fiat Punton takapaksillisen. (Mikä on älykkyysosamääräsi muuten?...). No onhan se mielenkiintoista perehtyä mikä on kohdemaan "per Capita" ja ymmärtää paremmin miksi rahat hupenevat nopeammin! Suomessa on oikeutetusti kohtuullinen hintataso. Tarkoittaa suomeksi sitä, että täällä meillä suomessa saa rahoilleen hyvän vastineen. Minusta sitä ei kyproksella saa. Ymmärrätkö pointin? Siis kyproksella saa samalla rahalla vähemmän ja huonompaa laatua. Tai voinhan olla väärässäkin vaikka kyprosta aika hyvin tunnenkin. Ja suomessa asun pääosin. Kumma että muutkin matkailijat ovat kyproksesta samaa mieltä. Miksiköhän sinne saa matkatoimistoiltakin lentoja muutamalla satasella. No ymmärrän että sinulle suomi on korkean hintatason paikka. Ja kypros varmaan tosi halpa ;))) Niinpäin...

        ...että myös paikallisten on tulltava toimeen. Kaikkien sellaisten kommentit, jotka eivät ole asuneet lomamaassa pidempään tai vierailleet siellä kymmenniä kertoja, ovat puoliotuuksia. Turisti on aina turisti. Tilastoilla on merkitystä. Kyproslaisten on tultava toimeen tuloillaan. Kertokaapa, mikä on kyprokselaisen ostovoima ja kansantuote per capita ja verratkaa niitä suomalaisiin lukuihin. Jos matkaopas ei asu Kyproksella pysyvästi, on hänen tietonsa varsin rajallista. Useimmat matkaoppaat ovat nuoria ihmisiä, jotka vaihtavat kohdetta vuosittain.

        Se, että jatkuvasti etsitään halpaa lomamaata, kertoo jotakin suomalaisista. Eteläisessä Euroopassa saitoja suomalaisia pidetään hyväötuloisina, on Suomi ueimmissa tilastoissa Euroopan kärkipäässä.

        Halpamaassa lomailulle on oma varjopuolessa. Niillä, jotka hyväksyvät esium. suuret tuloerot, ei liene omantunnoin tuskia.


      • Myötähäpeää
        huvia joo kirjoitti:

        siis edullisempaa matkakohdetta kuin suomi. Haloo!.. Kuka haluaa mennä kalliimpiin paikkoihin kun mitä kotosuomessa on... Ehkä siksi aasia ja varsinkin vietnam sieltä ovat suosiossa. Ei se kauheesti auta lukea jotain Eurostatin tilastoja miten paikalliset itse pärjäävät ko kohdemaassa. Matkailija katsoo aina paljonko häneltä menee rahaa itseltään. Ja kypros ja kreikka ovat tosi kalliita.

        "Haloo!.. Kuka haluaa mennä kalliimpiin paikkoihin kun mitä kotosuomessa on... "

        Me, jotka olemme kyllästyneet katselemaan maamiehiä ja - naisia, jotka örveltävät ja öykköröivät näissä "halvoissa" maissa kun pahaiset siat. Kuvittelevat kerrankin olevansa jotain, tosiasiassa nolaavat vain itsensä käytöksellään pahemman kerran.


      • mummi-defviini
        masseur kirjoitti:

        ...että myös paikallisten on tulltava toimeen. Kaikkien sellaisten kommentit, jotka eivät ole asuneet lomamaassa pidempään tai vierailleet siellä kymmenniä kertoja, ovat puoliotuuksia. Turisti on aina turisti. Tilastoilla on merkitystä. Kyproslaisten on tultava toimeen tuloillaan. Kertokaapa, mikä on kyprokselaisen ostovoima ja kansantuote per capita ja verratkaa niitä suomalaisiin lukuihin. Jos matkaopas ei asu Kyproksella pysyvästi, on hänen tietonsa varsin rajallista. Useimmat matkaoppaat ovat nuoria ihmisiä, jotka vaihtavat kohdetta vuosittain.

        Se, että jatkuvasti etsitään halpaa lomamaata, kertoo jotakin suomalaisista. Eteläisessä Euroopassa saitoja suomalaisia pidetään hyväötuloisina, on Suomi ueimmissa tilastoissa Euroopan kärkipäässä.

        Halpamaassa lomailulle on oma varjopuolessa. Niillä, jotka hyväksyvät esium. suuret tuloerot, ei liene omantunnoin tuskia.

        Minkä maalainen sinä masseur olet ?


    • perijätär*

      Aina valitetaan, että joku maa on kallis ja yritetään etsiä sitä halvinta vaihtoehtoa.
      Mut hei, Suomi se vasta kallis onkin ja erityisen kallis on Helsinki.
      Asuminen ja kaikki on huomattavan paljon kalliimpaa kuin monessa muussa maassa.
      Ja kummasti täällä vaan elellään.
      Kyllä siellä Agia Napassakin voi lomailla ihan edullisesti. Viime syksynä olin eikä mulla mennyt
      rahaa kuin 300 e. Söin hyvin ja pikkuisen juhlinkin. Matkan otin äkkilähtönä 4* hotelliin, 295 e.
      En valita vaan lähden uudelleenkin.

      • Agia Napan

        Kyproksella sillä olen puoliksi kyproslainen ja isäni asuu siellä ja jopa hänen mielipiteensä kalliista yleisestä hintatasosta helsinkiin verrattuna ovat samat kuin minun. Vaikka saamme ns paikallisina kyprokselta alennustakin. Mutta ihan miten vaan. Olkoon sitten niin että Kypros ja varsinkin Agia Napa (jossa asumme) ovat tosi edullisia kohteita. Varsinkin suomalaisille.


    • k.j.m

      kiinnostaisi itseäkin jonkinverran tuo kyproksen hinta-taso, mutta tuntuu suurinosa mielipiteistä olevan väittelyä "paljon kalliimpaa kun suomessa" vs. "halvempaa kun suomessa". Kiinnostaisi tietää, mikä oikeasti on kuinkakin kallista. Esim.

      Olut. Onko "kallis" 4 vai 6 euroa?
      Illalinen (esim. kahdelle viineineen) onko se 60 vai 120e?
      Lounas. Onko se 5 vai 15e?
      viini kaupassa? 5 vai 15
      Bensalitra?
      rantatuoli?
      Jne.

      • jasas

        Hinnat vaihtelevat aika paljon paikasta riippuen. Kiskonta on kieltämättä lisääntynyt. esim. rantatuoli/päivävarjo -kombinaation max-hinta on ministeriön määräämä, mutta siitä livetään ylöspäin.
        Siitä voi tietysti huomauttaa ja vihjata kertoa asiasta eteenpäin..
        Hinnat Limassolin suunnalla:
        Olut. Onko "kallis" 4 vai 6 euroa? -> 4 €
        Illalinen (esim. kahdelle viineineen) onko se 60 vai 120e? -> 60 €
        Lounas. Onko se 5 vai 15e? -> 10 €
        viini kaupassa? 5 vai 15 -> 1,50-6 € (laatuviini 4 €)
        Bensalitra? -> 95okt. 0,98 €
        rantatuoli? -> 3 €


    • Travelling Man

      Ei kiinosta Agia Napa. Tuli käytyä vajaat 10 vuotta sitten, ja kokemukset olivat enimmäkseen negatiivisia. Olut baareissa maksoi paljon verratuna vaikkapa Mallorcaan, ja kallit olivat lounaatkin rannalla. Kaiken huippu olivat kuitenkin "taksit", jotka muistuttivat busseja sikäli, että kuski haali matkan aikana lisää väkeä autoon, jonka olin luullut vuokranneeni käyttööni. Muitakin maita ja saaria on. Kiitos ei!

      • Matkamies 2

        ..on sen verran kallis paikka ettei joka käänteessä törmää persaukisiin tinkijöihin, jotka miettivät maksaako olut 2 vai 4 euroa. Jos on jano niin aina se on hintansa väärti.


      • cyfinn

        mene sit sun halpa huono latuihin paikkoihin.Kypros on ihmisille ketka osaa nauttia saaren iloja.mene turkkin ahmlamejen tyko.


    • jsfjh

      Viikon reissu kyprokselle tiedossa, paljonko rahaa kannattaa varata suunnilleen? paljonko teillä ihmisillä on menny elämiseen ja shoppailuun siellä? Tarkoitus ei ole hirveesti shopata mut toki jotain pientä kotia viemistäki, baareissa varmasti tulee käytyä, sekä ulkona syömässä.. Tottakai ymmärän et vaikee tähän on vastata mut laittakaapas että paljon teillä on mennyt viikon aikana? (hotellia ja lentoja en laske tähän).

      • agia napa

        riippuu varmaan niin ihmisestä miten paljon saa rahaa kulumaan.. mulla tulee jo kolmas kerta kyprokselle ja syödään kaverin kanssa aina puoliks ateriat ravintoloissa, koska puolet on sopiva määrä meille ja nälkä lähtee(joten siinä säästää jo rahaa) toki isommat, nälkäisemmät ihmiset joutuvat syömään enemmän ja on toki tosi kallista sitten jos parikin kertaa meinaa päivässä ulkona syödä! Kannattaa etsiä hotellin lähettyviltä joku hyvä pikku marketti, josta ostaa aamu/iltapalaa, joutuu nähdä vähän vaivaa et löytää hyvän marketin ja hyvät einekset! en shoppaile ollenkaan kyproksella, ehkä saatan pari vaatetta ostaa JOS halvalla lähtee, meinaa on muuten kallista shoppailla! jotain pieniä tuliasia ostaa aina kotiin viemisiks! rantatuolit varataan yleensä, riippuu kylläkin rannasta minne menee! ja jos varaat aina samalta ukolta rantatuolit ja olette naishenkilöitä tai muuten miellytätte tyyppiä nii varmasti lähtee halvalla tuolit ja varjo;)

        Yölelämään ei meillä mene juuri rahaa ollenkaan, kaupoissa/"alkoissa" saa halvalla viiniä/viinaa yms. ja baarikaduilla baareissa riittää ainaki meille naishenkilöille miehiä, ketkä tarjoo sekä itse baarimikot tarjoo juomat miltei ilmatteeks! sisäänheittäjiltä/baarimikoilta lippuja aina yökerhoihin ja kun tutustuu yökerhojen pokeihin, niinkuin suomessakin, pääsee ilmasiks jonon ohi milloin vain! näin meidän lomat on tullut aina halvaks, hyvä jos 200-300 euroa saa menemään! mut niinkun alussa sanoin, riippuu aivan niistä henkilöistä ketä lomalle lähtee ja mimmosen loman haluaa lomastaan:) meille riittää auringon otto ja nollaus sitten yöelämässä, jotta jaksaa taas syksyllä töissä ahertaa! Agia napa on siis aivan nuorten/nuorten mielisten bilekeidas!


    • Ninaki

      minusta ainakin matkustaminen kyproksella ei ole kovin kallista jos käyttää bussia tai travel expressiä.
      esim 85km matkalta maksat 6e bussilla ja 10,90e travel expressillä (ero on että bussilla menee 1,5h ja travel express menee n. 30-40min).
      tietenkin jos taksia käyttää ovat hinnat aika kalliit etenkin kun osa taksikuskeista on ilman mittaria ja huijaa jos vain pystyy.monesti jos tietää sen hinnan mikä pitäisi kohteesta a kohteeseen b olla, ja jos taksia joudun käyttämään, sanon hinnan etukäteen taksikuskille.hyväksyy se sen tai ei. yleisesti ottaen varmaan parempi on vuokrata auto jos haluaa saarta kierrellä(vuokrahinnoista en kyllä tiedä pahemmin).
      minun mielestä vaatekaupoissa on suunnilleen samat hinnat kuin suomessa, tietenkin riippuen kaupasta. ruokailu on edullisempaa ja annokset ovat suuria(taas pitää muiistaa että riippuu minne menee, turistipaikoissa aina kalliimmat hinnat..tai jos ei niin laatu saattaa olla heikompi). täällä on niin paljon kiinni siitä minne menee.. ok monelle suomalaiselle on kauhistus maksaa erikoiskahvista 7-8e mutta täällä ihmiset käyvät paikoissa hinnasta riippumatta jos se paikka on "chic" ja semmoinen että kaikki sinne menevät.
      drinkit baareissa ovat n. 6-10e riippuen taas minne menet, jos on pienempi kuppila ja ei niin hieno paikka voi juoman saada edullisesti (2-5e). mutta tässä taas se laatu ym..halvemmissa paikoissa he käyttävät paikallista alkoholia. kaupassa alkoholi halvempaa kuin suomessa. kunnon viinipullon saa 4e ja vahvemmat maksaa 10e ylöspain(muistaakseni absolut litran pullo n.10-11e).
      täällä taas klubeille sisäänpääsymaksut ovat kovempia kuin suomessa(yleensä n.10e normaalina viikonloppuna), mutta hintaan sisältyy drinkki.
      itse olen ihan hyvin tullut toimeen täällä saamallani palkalla ja säästöönkin on jäänyt. kai se vähän riippuu miten ja mihin kuluttaa..ja missä käy. turistijutuista en osaa sanoa,asioita katsoo nyt vähän eri näkökulmasta kun täällä on tullut asuttua muutama vuosi.

      • KFJ

        Hei Ninaki! Oletko missä päin töissä ja minkälaista hommaa teet?


      • ja epäystävällistä
        KFJ kirjoitti:

        Hei Ninaki! Oletko missä päin töissä ja minkälaista hommaa teet?

        Parikymmentä vuotta sitten Kypros oli edullinen ja mukava lomakohde, mutta nykyään maa on muuttunut paljon.
        Viimeksi kävimme pari vuotta sitten enkä kaipaa enää sinne. Ennen niin kirkkaat vedet ovat nykyään liattu, wc:t johdetaan suoraan mereen puhdistamattomina, ihmiset ovat turisteja kohtaan jotenkin ahneen ja kylmän oloisia ja hinnat on nousseet huimiksi. Huonolaatuisista perus vaatteista pyydetään älyttömiä summia.
        Turistithan maksavat eri hinnat mitä paikalliset ostoksistaan ja saavat ravintoloissa juomiksi jotain ihan muuta kun ovat tilanneet. (tämän tiedän siitä kun olimme paikkaisen ystävän kanssa viettämässä iltaa ja hän halusi hakea juomat baarista aina itse, syyksi sanoi että ettehän tekään varmaan siellä Suomessa turisteille myy oikeita drinkkejä vaan esansseilla maustettua pirtua kuten täälläkin. Neuvoi tilaamaan olutta tai viiniä jos haluaa aitoa tavaraa)


      • Ninaki

        JFK: olen ollut täällä yhdessä hotellissa kokkina viimeiset 3v.


      • jp
        Ninaki kirjoitti:

        JFK: olen ollut täällä yhdessä hotellissa kokkina viimeiset 3v.

        noh ayai napassahan tota saa ainakin lähimarketeissa varautua maksaan 2,5e jogurttipurkistakin. kaikki muu oli kallista paitsi "ranta roleksit", viini ja olut.


      • Kyproksella asunut

        " minusta ainakin matkustaminen kyproksella ei ole kovin kallista jos käyttää bussia tai travel expressiä.
        esim 85km matkalta maksat 6e bussilla ja 10,90e travel expressillä (ero on että bussilla menee 1,5h ja travel express menee n. 30-40min). "

        Travel Expressin palvelu on vaihdellut minun kohdallani erittäin paljon. Välillä palvelu on ollut erittäin hyvää ja olen päässyt nopeasti kohteeseen, ja joskus jopa alueen ulkopuolelle ilman lisämaksua. Joillakin kerroilla taas kuski on vaatinut kymmeniä euroja muutamien kilometrien poikkeamista.

        Kaikkein suurin ongelma on ollut kuitenkin autojen myöhästely . Ensin on sovittu tietty kellon aika, mutta autoa ei näy missään odottelusta huolimatta. Toimistoon soittaessani minulle kerrotaan, että "auto on lähellä enää 5 minuuttia", odotan, soitan, odotan ja koko ajan saan saman vastauksen, kunnes huomaan odottaneeni pahimmalla kerralla yli tunnin! Tällöin kävi myös niin, että kun vihdoin pääsin autoon se kiersi jonkun kylän kautta, jossa se odottinkin yhtä etupenkille tullutta matkustajaa noin 20 minuuttia talon pihassa... Normaalisti parin tunnin matka venyi kaikkiaan lähes kaksinkertaiseksi!

        Olen kuullut muillakin olleen samoja ongelmia, joten en suosittele Travel Expressiä kiireisille. Mutta toisaalta se on erittäin halpa vaihtoehto taksiin verrattuna.


      • Ninaki
        Kyproksella asunut kirjoitti:

        " minusta ainakin matkustaminen kyproksella ei ole kovin kallista jos käyttää bussia tai travel expressiä.
        esim 85km matkalta maksat 6e bussilla ja 10,90e travel expressillä (ero on että bussilla menee 1,5h ja travel express menee n. 30-40min). "

        Travel Expressin palvelu on vaihdellut minun kohdallani erittäin paljon. Välillä palvelu on ollut erittäin hyvää ja olen päässyt nopeasti kohteeseen, ja joskus jopa alueen ulkopuolelle ilman lisämaksua. Joillakin kerroilla taas kuski on vaatinut kymmeniä euroja muutamien kilometrien poikkeamista.

        Kaikkein suurin ongelma on ollut kuitenkin autojen myöhästely . Ensin on sovittu tietty kellon aika, mutta autoa ei näy missään odottelusta huolimatta. Toimistoon soittaessani minulle kerrotaan, että "auto on lähellä enää 5 minuuttia", odotan, soitan, odotan ja koko ajan saan saman vastauksen, kunnes huomaan odottaneeni pahimmalla kerralla yli tunnin! Tällöin kävi myös niin, että kun vihdoin pääsin autoon se kiersi jonkun kylän kautta, jossa se odottinkin yhtä etupenkille tullutta matkustajaa noin 20 minuuttia talon pihassa... Normaalisti parin tunnin matka venyi kaikkiaan lähes kaksinkertaiseksi!

        Olen kuullut muillakin olleen samoja ongelmia, joten en suosittele Travel Expressiä kiireisille. Mutta toisaalta se on erittäin halpa vaihtoehto taksiin verrattuna.

        Joo minä en hirveästi itse ole Travel Expressiä käyttänyt mutta muistan kyllä aiemmin milloin "tilasin" kyydin heiltä, odottelin sitä kyytiä sen 40min..siis myöhässä tuli.
        Se hyvä puoli tosiaan noissa paikallisissa busseissa(siis kaupunkien välillä ajavat) että ne ovat kyllä aikataulussaan. aina lähteneet ajallaan mistä mun on tarttenut mennä.
        Mutta tosiaan helpommalla pääsee jos vuokraa auton. Niin säästää aikaa ainakin, rahasta en osaa sanoa ei oo tietoo hinnoista.


    • perheen äiti

      Tästä Kyproksen kalliudesta olen kuullut monesta suusta. Jos samantasoinen matka sinne maksaakin saman kuin esim Kreikkaan tai Espanjaan, mutta paikan päällä ruokaan, jiomaan, nähtävyyksiin ja aktiviteetteihin menee rahaa 20-50% enemmän rahaa niin kyllä se perheellisen kukkarossa tuntuu ja vaikuttaa päätökseen kohdetta valittaessa.

      Lomalla sitä rahaa palaa helposti muutenkin sellaisiin turhuuksiin, joita ei ehkä paikan päällä asuessa niin täällä Suomessa kuin Kyproksellakaan tulisi tuhlattua vaan mietittyä tarkemmin mitä ja milloin ostaa. Enkä halua lähteä lomalle hintoja miettimään, että onko varaa ostaa lapsille niin ja niin monta jätskiä, mihin matkabudjetti riittääkään, puhumattakaan mistään aterioiden jakamisesta ravintolassa. Joten mietin etukätene minkä hintaiseen lomakohteeseen on varaa, kun maksajia (=työssäkäyviiä aikuisia) on reissussa vain kaksi vaikka matkaseurue onkin suurempi. Toki joku snaoo tähän, että suurempi budjetti niin ei tarvitse hintoja miettiä, mutta lapsiperheellä näitä "sijoituskohteita" on muitakin niin realiteetit laittaa rajat.

      Pihinä en silti pidä itseäni, sillä sitten kun siellä kohteessa ollaan niin tykkään että ostetaan mitä mieli tekee, syödään kun tulee nälkä, reissataan ja käydään retkillä, tuliaisista puhumattakaan. Halvan viinan perässä en lähes absolutistina juokse, se on sama maksaako olut tai lasi viiniä 4 vai 14 euroa, niihin muutamiin lomaoluisiin on varaa :) Mutta ruokaa, jädeä ja limua kuluu, niiden hintataso vaikuttaa jo kukkaroon sillä on hieman eri asia laittaako lomakohteessa palamaan 1000 euroa vai 4000 euroa, kun pelkästä matkasta on jo maksanut 2500-3500 euroa. Yksin elävällä/matkaavalla asia lienee hieman eri kun mittakaavakin on eri.

      Mutta mukavia matkoja kaikille, Kyprokselle ehkä siten joskus tulevaisuudessa, toistaiseksi lomailemme halvemmissa kohteissa ja koemme saavamme vastinetta rahoillemme näinkin :)

      • syksyllä sitten

        pers'aukisten matkustaa, jos ei ole varaa.


      • tekila_
        syksyllä sitten kirjoitti:

        pers'aukisten matkustaa, jos ei ole varaa.

        itse varasin tänne taas matkan, tiedostan, että siellä ei ole mitkään bulgarian hinnat.
        Onneks meilläpäin töistä saa sopivasti rahaa, että selviää yhen viikon keposesti tuolla kalliissa Ayia navassa!


      • ghy677
        tekila_ kirjoitti:

        itse varasin tänne taas matkan, tiedostan, että siellä ei ole mitkään bulgarian hinnat.
        Onneks meilläpäin töistä saa sopivasti rahaa, että selviää yhen viikon keposesti tuolla kalliissa Ayia navassa!

        olut 3eur 0.5l , ruoka noin 6-18eur riippuen mitä syö ,bussilippu 1eur, taxi 8eur lähtö matkan hinta!!
        kantsii neuvotella hinta etukäteen en suosittele taxia bussit hyviä.

        Ei "pakko" myyjiä, hyvä ilmasto.

        Pirusti tyhjiä lopetettuja ravintoloita, liikkeitä, hotelleja...... synkkä tulevaisuus?


      • leftos
        ghy677 kirjoitti:

        olut 3eur 0.5l , ruoka noin 6-18eur riippuen mitä syö ,bussilippu 1eur, taxi 8eur lähtö matkan hinta!!
        kantsii neuvotella hinta etukäteen en suosittele taxia bussit hyviä.

        Ei "pakko" myyjiä, hyvä ilmasto.

        Pirusti tyhjiä lopetettuja ravintoloita, liikkeitä, hotelleja...... synkkä tulevaisuus?

        Jos haluatte tukea Kypron matkailua, menkää ihmeessä Pafokseen. Se on kärsinyt eniten lamasta, kun erityisesti britit ovat vähentäneet matkailua.
        Bussilla pääsee joka paikkaan, kauemmaksikin - ja halvalla: kertalippu 1 € (kaikilla linjoilla!), päivälippu 2 € ja viikkolippu 10 € kaupungin sisäisillä linjoilla.
        Kaikki reitit, aikataulut, hinnat: http://www.pafosbuses.com/
        Takseja kannattaa välttää, syystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe