Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Finni ongelma peräpäässä

Finniongelmainen

En tiedä onko oikea paikka, mutta mulla on sellainen ongelma, että vaikka kuinka pesen peräpään, niin peräaukon ympärille tulee Finni ennemmin tai myöhemmin. Yleensä samalle puolelle ja samaan kohtaan.

Nyt se vaiva taas vaivaa ja aamulla kun kävin niin sanotusti paskalla, niin piti melkein itkuä vääntää, kun aukko on turvoksissa, eikä tavara tule ulos oikein. Istuminenkin on yhtä tuskaa.

Mitä rohtoja tai puhdistus aineita pitää ostaa, että tuo ongelma saadaan kuriin. En kehtaa mennä lääkäriin noin hävettävän vaivan takia. Ihan normaalia neste saippuaa käytän, niin koko ruhoon kuin takapuoleenkin.

Vaiva on ikävä, enkä oikein tiedä miten sen kanssa voi/pitäis elää. Hävettää kirjoittaa tännekään, mutta enään ei jaksa pinnistellä asian kanssa. Kipukynnys tulee joskus vastaan.

12

7274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finniongelmainen

      istunnolla ja ei siitä tullut muuta kuin itku. Suihkulla jouduin puhdistamaan perän, kun paperi ei oikein nyt sovi. Kylmä vesi helpotti kipuun, mutta se ei autta asiaan pitemmän päälle. Kohta on pakko lähteä lääkäriin. Häpeä vai tuska? Mielummin häpeä, kuin tuska.

      • ..................

        että kyseessä on finni?


      • Finniongelmainen
        .................. kirjoitti:

        että kyseessä on finni?

        viimeksi oli valkoinen iso paise vasemmalla puolella silmää ja se puhkesi kun puristin paperin kera.

        Nyt on sama homma, mutta mitään ei voi puristella ja kipu on suunnaton joten mitään en mene puristelemaan. Niin sanottu persereikä on turvonnut kolfpallonkokoiseksi ja kävelykin tuottaa jo kipua.

        Pesin perseen haalealla vedellä ja huuhtelin Aknes aineella (Myydään apteekissa)
        jos huomenna ei ole kummennut, niin pakko mennä lääkärille.


      • fire on the hole!

        että ei kun lekuriin ja sassiin! Ei tuossa nyt muuta vaihtoehtoo ole. Voi tulla pahimmillaan vaikka verenmyrkytys.


    • nyt.

      Varaa itsellesi lääkäri aika, jätä nolottamiset sikseen. Lääkärit tekevät työtään, etkä sinä muuten ole ainoa pehvareikä potilas hänen vastaanotollaan. Vaivasi on kiusallinen, se saattaa olla märkäpaisekin eikä finni..Saat siihen lääkekuurin ja vaivasi paranee.Kipin kapin rohkeasti lääkäriin..

    • SamanlaistaOn

      Olen nainen ja vähän samanlaisia vaivoja häpyhuulien ulkopuolella. Kävin lääkärissä, joka puhkaisi sen. Kertoi, että alapään suiihkuttelu auttaa tähän vaivaan. Saippua voi kyllä olla liian kuivattava ja siten aiheuttaa vaikka lisää finnejä / talirauhasten tukkeutumista. Mielestäni minulle jäi sinne jonkinlainen kotelo puhkeamisen jälkeen, joka aina tuppaa kerään nestettä jos ei muista suihkutella.

    • Suihkuttelukierre

      Tuntuu oudolta, että kyseessä olisi finni. Tarkoitat varmaankin laaja-alaista turvotuksen tunnetta. Ehkä se ei todellisuudessa ole niin turvonnut, jos katsoisi peilistä. Olen vuosia kärsittyäni kokeillut jättää peräpään pesemättä ulostuksen jälkeen pariksi tunniksi silloin kun pyyhkiminen on onnistunut suhteellisen hyvin. Olen miettinyt asiaan vaikuttavia seikkoja. Ne ovat bakteerikasvu, rasva ja pH. Bideesuihku vaikuttaa arvaukseni mukaan haitallisesti niihin. Vesisuihkun mukana tulee happea, joka ruokkii bakteerikäymistä. Ulosteessa oleva rasva suojaa ihoa. Ajattelen, että suolea voi rasvata syömällä joskus palvikylkeä tai maapähkinöitä. Vesisuihku tunkeutuu ärtyneessä peräpäässä suolen sisälle ja muuttaa pH.ta epäedulliseen suuntaan ja peräaukko alkaa tihkuttaa suolinesteitä. Tärkeintä olisi ensin päästävä tasapainoon. Koska en ole lääkäri, en voi suositella mitään. Itse luulen saaneeni tilanteen rauhoittumaan käyttämällä peräpäähän vuoropäivinä ulostuksen jälkeen peräpukamavoidetta ja Daktarin-puuteria, siis vain toista näistä yhtenä päivänä. Daktarinia saa käyttää vain lyhyen aikaa, jotta munuaiset ei vaurioidu. Apteekissa myydään mainoksen mukaan ainetta, joka tehoaisi moniin peräpään vaivoihin. Sen nimi oli jokin kirjainyhdistelmä ja numeroita.

      • Suihkuttelukierre

        Daktarinin on oltava ehdottomasti jauhemuodossa, puuterina, ärtyneen peräaukon vaivassa. Voide pahentaisi tilannetta. Daktarin on sienilääke, arvattavasti kysyjällä on myös hiivasientä.


      • fs

        Hyvät ihmiset! Daktarin-puuteri ei TODELLAKAAN vahingoita munuaisia! Mistä tuollainen "tieto" tulee?? Puuteria ei tule saada hengitysteihin, eli pitää olla varovainen, etenkin lasten kanssa etteivät hengitä syvään puuteripilven tullessa lähelle. No, se siitä.

        Seuraavaan ongelmaan, finni peräsuolessa on mitä todennäköisin tavallinen peräpukama. Sitä EI tule suihkuttaa sisään suoleen, mahdollisesti haalealla vedellä ulkoisesti käyttämättä saippuaa (joka taas ärsyttää vielä enemmän). Nettiapteekista ( www.pedersorenapteekki.fi ) saa kätevästi ja huomiota herättämättä tilata todella hyvä ja mukava peräpukamavoide: AC3 Comfort geeli. Suosittelen lämpimästi käytettäväksi kuurimaisesti silloin kuin oireet ovat pahimillaan! Mikäli oireet eivät helpotu, ota ihmeessä yhteys lääkäriin! Onnea matkaan! Ongelma ei ole harvinainen millään lailla ja apua löytyy!


      • Suihkuttelukierre
        fs kirjoitti:

        Hyvät ihmiset! Daktarin-puuteri ei TODELLAKAAN vahingoita munuaisia! Mistä tuollainen "tieto" tulee?? Puuteria ei tule saada hengitysteihin, eli pitää olla varovainen, etenkin lasten kanssa etteivät hengitä syvään puuteripilven tullessa lähelle. No, se siitä.

        Seuraavaan ongelmaan, finni peräsuolessa on mitä todennäköisin tavallinen peräpukama. Sitä EI tule suihkuttaa sisään suoleen, mahdollisesti haalealla vedellä ulkoisesti käyttämättä saippuaa (joka taas ärsyttää vielä enemmän). Nettiapteekista ( www.pedersorenapteekki.fi ) saa kätevästi ja huomiota herättämättä tilata todella hyvä ja mukava peräpukamavoide: AC3 Comfort geeli. Suosittelen lämpimästi käytettäväksi kuurimaisesti silloin kuin oireet ovat pahimillaan! Mikäli oireet eivät helpotu, ota ihmeessä yhteys lääkäriin! Onnea matkaan! Ongelma ei ole harvinainen millään lailla ja apua löytyy!

        Basibact-puuteria on samanlaisessa muoviputelissa, sekoitin siihen. Toisaalta olen varovainen kaikkien lääkkeiden käytössä. Kiitän oikaisusta.


      • Suihkuttelukierre
        Suihkuttelukierre kirjoitti:

        Basibact-puuteria on samanlaisessa muoviputelissa, sekoitin siihen. Toisaalta olen varovainen kaikkien lääkkeiden käytössä. Kiitän oikaisusta.

        Basibact oli itselleni virhehankinta, mutta Daktarinia käytän kuten pitemmässä puheenvuorossani kerroin. Silloin kun on peräpukamia, ihoa on vaikea saada kuivaksi. Tällöin siihen iskee myös hiivasieni. Alkuperäinen kysyjä on tehnyt kokeiluja ja saanut tilanteensa pahaksi. Hiivasieni vielä tehostaa peräpukamien tulehtumista. Basibact oli todella sivupolku keskustelussa, sillä sitä ei voi käyttää sieni-ihottuman aiheuttamiin ihomuutoksiin. Jos kysyjällä kuitenkin on jokin paise, kysyjän on syytä mennä lääkäriin. Arvelen vain, että hän ei ole itse löytänyt hoitokeinoa, vaan on kokeillut. Sekaannus oli siis pelkästään muualla kuin lääkkeen nimessä, vain toinen niistä on sienilääke, pitemmässä kirjoituksessani ilmoitettu.


      • Anonyymi
        Suihkuttelukierre kirjoitti:

        Basibact-puuteria on samanlaisessa muoviputelissa, sekoitin siihen. Toisaalta olen varovainen kaikkien lääkkeiden käytössä. Kiitän oikaisusta.

        teineille niitä finnejä tulee jokapaikkaan , vaiva hellittää kun täyttää 21 ja puoli vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe