Armeija pilasi elämäni

nokonokonoko

Armeijan aiheuttama välivuosi elämässä on kyllä ollut paskinta aikaa ikinä. Ensin joutuu kärsimään SA-INTin tomuisista toimintatavoista ja aataminaikaisista välineistöstä, joilla tuskin torjuttaisiin edes intiaanien hyökkäystä maahamme. Sen jälkeen joutuu kärsimään puoli vuotta odotellessa opintojen alkua etsien toivottomasti töitä (ota työharjoittelupaikka, tee töitä perse ruvella ja menetä päivän ansiot pelkkään ruokaan ja paikasta toiseen kulkemiseen, höhöö).

En pyytänyt minkäänlaista välivuotta elämääni, nyt tilanne tuntuu vastaavalta kuin olisit elämäsi vedossa ja putki päällä, kunnes yhtäkkiä sinut köytetään vuodeksi hammaslääkärin tuoliin kuuntelemaan Mikko Alatalon tuotantoa putkeen ja putkeen. Toivottavasti valtio on tyytyväinen minuun tuhlaamaansa veroeuromäärään ja yleensäkin menettämiinsä veroihin kun nuoret ovat parhaat kuukaudet elämästään paleltumassa metsissä ilman ruokaa tai vettä huutamassa laukaus-laukausta ja kuvittelemassa että näin se veli venäläinen kaatuu.

Vitun armeija.

13

4152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Foooq

      Kohta pääsee reserviin. Joutunu olemaan tuolla laitoksessa jo 11 kuukautta. Täytyy sanoa, että kun aina lomilla puhuu kaikkien tuttujen kanssa vaan intistä kun muuta ei meinaa mieleen tulla, niin nyt huomaa ettei hirveästi kenenkään kanssa mitään oikeaa asiaa enää olekaan. Vittu mitä paskaa. Toivottavasti muuttuu kun jonkun aikaa siivilissä pyörii.

      • Foooq

        siviilissä*


    • 23v.gona

      Tiivistit lukuisten suomalaisten ajatukset aika hyvin. Kiitos. TJ0 viikko sit

    • xiwx

      Tautisen mukavaa intissä, kaveriporukka oli todella hyvä, pikamarsseilla jeesattiin aina heikompia ja porukka hitsautui hyvin yhteen, haikeaa oli kun pääsi siviiliin, ei mitään negatiivista sanottavaa! Metsäkeikat parhaita!

    • Aloittaja on puhdas trolli ja pihalla kokonaiskuvasta, kuin tamppoonin naru.
      19 vee ja tietää kaiken kaikesta. Postauksesta saa sellaisen kuvan, että SA varustuksen pitäis olla tasoa: pomppukengät, häivetaikaviitat ja kiskopyssyt ... jotta kykenee leikkimään sankaria.
      Gsus, sanon minä.

      Sikäli, kun tää jantteri on Suomalainen ... kiittelee sitten myöhemmin elämässä, kunhan kasvaa "aikuiseksi"... ehkä. ;-)

      IMHO.

    • Anonyymi

      Itseä ainakin alistettiin ja nöyryytettiin intissä ja alikersantit ja ihan komppaniapäällikkökin oli tekemässä tätä ja se on jättänyt omaan elämään ikuiset arvet. Ei varmaan tiedä alikersantti Juutilainen, alikersantti Alakopsa, upseerikokelas Peura ja ennenkaikkea komppanian päällikkö Parkoff Lapin lennostosta mitä tuskaa ja ahdistusta ovat aiheuttaneet yhdelle ilmavalvonta miehelle saapumiserästä 1/07. Käyn vieläkin läpi näitä asioita psykoterapiassa enkä tunnu pääsevän yli siitä miten minua nöyryytettiin sinä 180 päivän aikana. Toivon että edes joku teistä lukee tämän ja miettii kuka olen ja oliko tarpeellista olla niin ilkeä ja pilata toisen elämä! Sen jälkeen minulla ei ole ollut normaalia elämää ollenkaan vaan olen joutunut käymään psykologeilla, psykiatrilla ja aloittaan psykoterapian, te pilasitte minun elämäni! Tästä aikaa 15 vuotta ja en ole vieläkään työkykyinen!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Armeijan ongelma on kykenemättömyys nähdä ihmistä. Paljon enemmän täytyisi tuntea ihmisluonnetta, ja sovittaa koulutus sitä vastaavaksi. Uskotavuusideologia on yksi PV:n ongelmista. Toisaalta sitten kysytään ääripäätä, että sota ei luonteita kysele. Mutta kyllä kyselee. Sota on ihmisistä itsestään. Väärän luonteinen vääriin olosuhteisiin vaarantaa pahimmillaan kymmenien hengen.

      Armeija on erittäin hankala tapaus, koska se on suht taipumaton. Ja jos puu ei myrskyssä taivu, se katkeaa. Siitä on jo varoitettu, ja siinä ei mitkään ateismiuskomukset auta, koska esi-isien taidot ja tiedot ovat meillä edelleen, ja niitä käytetään, koska se on osa luonnonlakia.

      Kuinka moni piti varmana, että Vietnam joutuu alistumaan USA:n alle? Hyvin moni.
      Lukekaa kirja "näin taistelivat Vietnamin sissit". Se avasi ymmärrykseni siitä, mitä tapahtui, ja siitä, millainen käsitys USA:n sotilailla oli Vietnamista ja sen kansasta.

      Älkää valittako sitä, että armeija pilaa elämän, vaan oppikaa tuntemaan itsenne.

    • Anonyymi

      Oon alikessu, pieraisin klo 04.07 aamu yöstä pitkän pierun kun olin päivystäjänä.

      Muuten mietin lomia, huh hei.

      • Anonyymi

        Moku sinä vielä ole..t.Ylikersantti jaatinen.


    • Anonyymi

      Samoin, armeija pilasi elämän. Itse laitos ei edes ole pahinta, vaan lihapäiset ihmiset, jotka siellä ovat pakotettuja oleilemaan toistensa seurassa.

      Jos sota tulee ja kutsu käy, niin jyvä ei todellakaan osoita ryssiä tai muita "vihollisia"päin...

    • Anonyymi

      Tälläsiä varusmiehiä ei suomen armeija tarvitse
      Olisit menny siviili palvelukseen ,niinkuin muutkin hintit .

      • Anonyymi

        No minkäslaista siellä oli?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe