Kiinnittymisvuoto

Ehkä odottaja

Onko teillä kokemuksia kiinnittymisvuodosta? Onko yleistä, että kiinnittyminen voisi olla jotenkin havainnoitavissa verestävästä vuodosta, kuten olen kuullut kerrottavan?

5

6400

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnaliinuska

Useimmat eivät huomaa kiinnittymistä lainkaan, mutta joillekin alkion kiinnittyminen saattaa aiheuttaa tiputteluvuotoa ja kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia alavatsassa. Vuoto saattaa olla sellaista vaaleanpunertavaa.

Onko sinulla ollut jonkinlaista vuotoa ja kipuja? Jos vuoto ei ole runsasta, niin todennäköisesti kyse on juuri kiinnittymisestä.

• Ehkä odottaja

Minulla oli jonkinlaista aristusta alavatsassa, mikä olisi voinut olla vain ovulaatiostakin johtuvaa. Oli myös sellaista vaaleanpunaista vuotoa, valkovuodoksi runsasta, mutta kuukautisiin verrattuna erittäin niukkaa. Eli sellaista, joka tuhri selvästi alushousut parina päivänä. Sellaista ei ole koskaan ollut. Kuukautiset ovat periaatteessa päivän myöhässä nyt, mutta eivät aivan satavarmasti ole päivälleen tulleet ennenkään, eli voisivat ihan normaalin vaihtelun puitteissa alkaa vielä tänään tai ehkä huomennakin.

Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, niin teen kyllä testin heti kun katson sen tarpeelliseksi. En viitsi tehdä niitä jatkuvasti turhaan, joten odottelen joka tapauksessa jonkin päivän ainakin vielä. Muutaman alkuraskauden keskenmenon kokeneena olen sitä mieltä, että jos ne menkat vaikka huomenna tai ylihuomenna alkavat, niin ajattelen mieluummin, että en ollutkaan raskaana kuin tiedän testin tehneenä, että raskaana olin, mutta kesken meni.

• Ninnaliinuska
        Ehkä odottaja kirjoitti:

Minulla oli jonkinlaista aristusta alavatsassa, mikä olisi voinut olla vain ovulaatiostakin johtuvaa. Oli myös sellaista vaaleanpunaista vuotoa, valkovuodoksi runsasta, mutta kuukautisiin verrattuna erittäin niukkaa. Eli sellaista, joka tuhri selvästi alushousut parina päivänä. Sellaista ei ole koskaan ollut. Kuukautiset ovat periaatteessa päivän myöhässä nyt, mutta eivät aivan satavarmasti ole päivälleen tulleet ennenkään, eli voisivat ihan normaalin vaihtelun puitteissa alkaa vielä tänään tai ehkä huomennakin.

Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, niin teen kyllä testin heti kun katson sen tarpeelliseksi. En viitsi tehdä niitä jatkuvasti turhaan, joten odottelen joka tapauksessa jonkin päivän ainakin vielä. Muutaman alkuraskauden keskenmenon kokeneena olen sitä mieltä, että jos ne menkat vaikka huomenna tai ylihuomenna alkavat, niin ajattelen mieluummin, että en ollutkaan raskaana kuin tiedän testin tehneenä, että raskaana olin, mutta kesken meni.

Kyllä kannattaakin odottaa muutama päivä tapauksessasi, ennen kuin teet uuden raskaustestin. Onhan se oman mielen kannalta varmasti hyvä ratkaisu, kuin saada muutoin tietää, että on ollut kemiallinen raskaus kyseessä.

Pidän sinulle kovasti peukkuja pystyssä ja toivotaan parasta :)! Vielä sitä piti kysyä, että onko sinulla koskaan aikaisemmin ollut tällaista esim. menkkojen yhteydessä vai onko kyseessä ensimmäinen kerta?

• Ehkä odottaja
        Ninnaliinuska kirjoitti:

Kyllä kannattaakin odottaa muutama päivä tapauksessasi, ennen kuin teet uuden raskaustestin. Onhan se oman mielen kannalta varmasti hyvä ratkaisu, kuin saada muutoin tietää, että on ollut kemiallinen raskaus kyseessä.

Pidän sinulle kovasti peukkuja pystyssä ja toivotaan parasta :)! Vielä sitä piti kysyä, että onko sinulla koskaan aikaisemmin ollut tällaista esim. menkkojen yhteydessä vai onko kyseessä ensimmäinen kerta?

Minulla on joskus ovulaation yhteydessä jonkinlaista aristusta tai ehkä kipuakin tunnettavissa. Jotain ovulaatiolimaakin tulee, mutta se ei koskaan ole ollut mitenkään punertavaa, tai ruskehtavaa, kuten nyt. Eli ei, tuollaista vuotoa ei ole ollut missään yhteydessä koskaan. Tuo vuoto siis ajoittui mielestäni noin pari päivää oletetun ovulaation jälkeen. Mutta saattaahan minun arvioni heittääkin ajankohdasta jonkin verran. En muista tuollaista myöskään edellisistä raskauksistani.

• 19 + 13

Millä viikolla olisit nyt jos olisit raskaana? Ainakin itselläni alkoi yhdessä raskaudessa viikolla 7 tai 8 ihan kunnon verinen vuoto, joka muuttui sitten rusehtavaksi, taas tipotteli verta ja sitten tuli vaaleanpunertavaa limaista vuotoa. Oli keskenmenoepäily, mutta lopulta tulkittiin kiinnittymisvuodoksi. Myös polyypit voivat aiheuttaa veristä/ verestävää vuotoa. Kyseinen raskauteni päättyi jo aikaa sitten synnytykseen onnellisesti :). Toisissa raskauksissani ei kiinnittymisvuotoa ole ollut ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe