Nyt se sitten koittaa... Mieheni siskon häät. Pää lyö aivan tyhjää lahjaideoita miettiessä.
Emme todellakaan ole hyvissä väleissä (tai siis minä en ole) mieheni suvun kanssa. Tiedän, että hääpari toivoisi lahjaksi rahaa, mutta en millään haluaisi antaa rahaa, koska n.vuosi sitten pariskunta "lainasi" meiltä rahaa... eikä ole sen jälkeen rahoja kuulunut vaikka ollaan kyselty ( eikä kyse ole mistään 20 eurosta).
Toisaalta taas mietityttää ostaa mitään lahjaakaan, koska aina kun olen jotain mieheni sukulaisille ostanut olen siitä jälkeenpäin saanut kuulla kuinka huono ja ei toivottu- lahja sekin oli (enkä kuitenkaan ikinä ole ostanut mitään aivan turhaa, vaan aina jotain mahdollisimman käytännöllistä, koska tiedän ettei heillä ole ylimääräisiä rahoja). Ja mitä he itse tuovat meille kun mieheni täyttää pyöreitä, SAUNASETIN... Muuten ihan hyvä, mutta kun meillä ei ikinä ole edes ollut saunaa. Minun juhliini he eivät ole ikinä vaivautunut, saati sitten korttia tai edes tekstiviestiä laittanut.
Olisiko kauhean törkeää, jos en menisi edes koko häihin? Tiedän, etten ole kauhean tervetullut sukuun ( olen sen ihan suoraan saanut muutamaan otteeseen kuulla), mutta kun heidän on oikeastaan "pakko" kutsua minutkin, jos haluavat veljensäkin mukaan tälläisiin tapahtumiin.
Voi ei...
7
574
Vastaukset
- tämmöinen...
Miksi vain sinä mietit asiaa? Miksi miehesi ei osallistu pohdintaan? Miksi menneet, ilmeisen huonon vastaanoton saaneet, lahjat ovat sinun eikä teidän yhdessä pohtimia? Jos suku on noin vaikeaa, niin eikö pohdinnassa pitäisi aktiivinen rooli olla sillä, joka on suvun varsinainen jäsen ja tuntee heidät vähän paremmin. Pistäpä miehesi vaivaamaan aivonystyröitään ja häissä sitten isoon ääneen julistat "Matti (korvaa toki miehesi nimellä) tämän valitsi, eiks oon hieno".
- ...toivoton...
En oikein osaa kyllä kuvitella, että laittaisin mieheni ostamaan häälahjaa. Ja jos laittaisin se voisi olla mitä hyvänsä! Täälläpäin ainakin tuntuu olevan vain sellaisia miehiä jotka ei kauppaan astu! :) saati sitten mihinkään lahjapuotiin! :)
- tämmöinen...
...toivoton... kirjoitti:
En oikein osaa kyllä kuvitella, että laittaisin mieheni ostamaan häälahjaa. Ja jos laittaisin se voisi olla mitä hyvänsä! Täälläpäin ainakin tuntuu olevan vain sellaisia miehiä jotka ei kauppaan astu! :) saati sitten mihinkään lahjapuotiin! :)
Enhän sanonutkaan, että mies pitäisi yksinään pistää kaupoille. Sanoin, että pistä hänet miettimään, kun sukunsa sinua paremmin tuntee. Keskustelkaa! Miettikää yhdessä! Puodin oven voit entiseen tapaan avata ihan itse.
Tietysti, jos olet vakaasti sitä mieltä, että teillä vain sinä ymmärrät näiden asioiden päälle, niin eihän sille sitten mitään voi. Vaikka etpä aloitusviestissä antanut kuvaa, että lahjat miehen suvulle olisivat tähän mennessäkään olleet onnistuneita, joten voiko tilanne mennä siitä vielä huonommaksi, jos pistät miekkosenkin hiukan pohtimaan?
Kyllä meillä ainakin mies tekee lopulliset päätökset siitä, mitä hänen suvulleen kulloinkin annetaan, koska tuntee heidät kuitenkin paremmin. Itse heittelen ideoita, mutta en tee päätöksiä, kuten ei mieskään minun sukuni muistamisista. Kaupan oven avaa se, jolle kulloinkin parhaiten sopii. Tällä periaatteella ei koskaan ole tullut nalkutusta kummaltakaan puolelta, vaikka syynä olisikin vain se, ettei oman verisukulaisen päätöksistä kehdata napista niin kuin sen avioliiton kautta tulleen ratkaisuista saatettaisiin tehdä.
- jää väliin
Tuttu tapaus meillekin. Mieheni veljen häät. Sama tilanne, emme ole väleissä. Tuleva vaimo ei tunne miehensä väkivaltaista historiaa ja tapaansa loukata muita, joten hän ei varmasti ymmärtäisi jos vain jäisin häistä pois. Niinpä tekeydyn sairaaksi, enkä loukkaa ketään.
Mieheni on mentävä koska on bestman. Mikä sinänsä huvittavaa, eikö b.man ole yleensä sulhasen luotettu ja läheinen. No pyysi ilmeisesti veljeänsä koska haluaa vetää hyvän shown ja näyttää vaimon sukulaisten silmissä vähemmän dorkalta. Eikä mieheni oikein uskalla kieltäytyäkään tehtävästä. Joten hän menee, muttei halua minua sinne kärsimään, vaikka toki ensin kerroin että tulen häihin, jos en muuta niin tukemaan häntä. Mieheni saa onneksi seuraa isästään, joka auttaa järjestelyissä. Molemmat pakotettuina osallistuvat sirkukseen, millä ei ole muuta tarkoitusta kuin suuri näyttäytyminen.
Tästä selviämme vielä helposti. Vaikeampaa tulee kun velipojalle selviää ettei häntä kutsuta omiin häihimme. Kutsut lähtee toukokuussa postiin. - piitunen..
Tuollaisten häiden aikana yleensä tuppaa tulemaan se klassinen flunssa. Miehesi voi mennä yksin, mikäli ei ymmärrä tilannettasi. Parasta olisi ilmoittaa hyvissä ajoin, että on tässä sairastellut talven aikana ja että toivottavasti ei tule silloin mitään. Sitten viikkoa etukäteen ilmoittaa, että nyt se flunssa tuli ja häät jää väliin.
- ssieni
Hääpari pyytää lahjaksi rahaa ja ovat kuitenkin teille auki. Asianhan voi ratkaista yksinkertaisesti antamalla parille kortin, jossa ilmoitatte velan olevan kuitattu. Ei tarvitse miettiä sen enempää häälahjaa kuin, että maksaako pari koskaan velkaansa :)
Olisi hauska nähdä miten tällaiseen suhtauduttaisiin.- Jpielle
Olisin ehdottanut juuri samaa, mutta ehdit ensin! :) Minusta olisi aivan loistava idea, ette rahoja saa kuitenkaan koskaan takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793