Kertomus kahdesta Nissan Qashqai 2.0 dci neliveto dieselistä...
Ensimmäinen nyki ajoittain ja viimein hyytyi tien päälle! Nyt ajossa toinen samanlainen, mittarissa 42000km ja taas alkoi ongelmat! Mystinen vika moottorissa jota ei saada kuntoon (kun vikaa ei kuulemma ole!!!). Hyytyy ajoittain kesken matkan, miellyttävä ilmiö ruuhkaisessa risteyksessä... Vikakoodia ei löydy.
Ja aivan tajuttoman kylmä yli -10 asteen pakkasella...
Ja selvisihän ne syytkin viimein moottoriongelmiin: tekniikka on Renaultin tekniikkaa?!?!?
PS. Ihan tosissani, jos et rakasta ikävyyksiä niin en suosittele kenellekään!!!
qashqai-> romurautaa...
7
5377
Vastaukset
- kaskaskas
Kuvauksestasi päätellen on mahdollista että polttoaine hyytyi. Olisi hyvä tarkistaa mitä tankkaa. Minulla hyytyi kerran volkkari,ja oma oli syyni, polttoaineen pakkaskestävyys ei ollut kunnossa. Sen jälkeen ei ole sammuillut. elikkä 25 vuoteen, olipa kyseessä riisikuppi tai eurooppalainen.
- onpa hämmästyttävää
Tämä kertomus ei pidä paikkaansa ainakaan auton lämmityksen suhteen. Ajelin tollasella (ja parin päivän päästä tulee oma pihaan) -15:n asteen pakkasessa (Qashqai 2). Auto kyllä lämpeää selvästi hitaammin kuin nykyinen Primera (joka on lämmin auto) mutta sitten kun lämpöä tulee niin en voi kuvitella ketään jolle ne lämmöt ei riittäisi, on nimittäin tosi lämmin. Ehkä 2:ssa on tota ominaisuutta parannettu (auto lähes uusi) perus-Qashqaihin verrattuna, en tiedä?
Moottori on Nissanin ja Renaultin yhteistyötä. Siinä on EGR-venttiili. Jos sitä ei puhdisteta säännöllisesti niin varmasti meno stoppaa, oli auton merkki ja koneen valmistaja mikä tahansa. Sama homma jos ajelet talvella kesäöljyllä tai jos et vaihda suodattimia.
Jos sulla olisi noin ongelmallinen ollut eka auto niin et ikimaailmassa ottaisi toista samanlaista, joten toi juttu on ihan silkkaa valehtelua.
ROLLE, SWITZERLAND – June 16, 2009: Nissan’s compact Crossover the Qashqai has been rated 11th overall in the J.D. Power/What Car? 2009 UK Vehicle Ownership Satisfaction Study of 101 models, its first appearance in the survey.
With a rating of 81.4% the Sunderland-built Qashqai rated 3rd in the SUV category and also higher than all of its traditional C-segment competitors including the Honda Civic, VW Golf, Audi A3, Ford Focus, Mazda 3, Vauxhall Astra and Renault Megane.
In terms of SUVs, Qashqai eclipsed the Mercedes M-Class, Land Rover’s Discovery, Freelander and Range Rover Sport, and Volvo XC90. It was only bettered by Honda’s CR-V and Lexus’ premium RX.
The Qashqai scored well among respondents in particular for its low ownership costs, visibility and design.
Että se siitä huonoudesta.- autoilija111
minulla aivan samanlaisia kokemuksia! Jatkuvasti on pikkuvikoja ja dieselmoottori on aivan alaväännötön verrattuna esim hyundain vastaavaan. Jo kahteen kertaan on neliveto korjattu takuuseen ja taas perä pitää outoa ääntä?! Kylmä minun autoni ei ole mutta en minä entisenä volvomiehenä enää nissania osta.
- ni tietäis paremmin
autoilija111 kirjoitti:
minulla aivan samanlaisia kokemuksia! Jatkuvasti on pikkuvikoja ja dieselmoottori on aivan alaväännötön verrattuna esim hyundain vastaavaan. Jo kahteen kertaan on neliveto korjattu takuuseen ja taas perä pitää outoa ääntä?! Kylmä minun autoni ei ole mutta en minä entisenä volvomiehenä enää nissania osta.
Ihan täyttä paskapuhetta.
Jos väität 2.0 dci:tä alaväännöttömäksi niin et ole koskaan ajanut ainoallakaan nykydieselillä. Auto lähtee vitosella 50-60:n vauhdista ilman mitään ongelmia. Vääntöä on heti tyhjäkäynnistä lähtien. Moottori on todella hyvä. Se on alaväännön suhteen varmaan paras diesel-auto millä olen ajanut : esim. Fordin dieselit on aivan naurettavia ton alaväännön suhteen. Sama homma Subarussa jne.
Autossa on vääntöä 320 Nm 2000:lla kierroksella, n. 1500:sta voi lähteä ajamaan vaikka kutosella. Autollla voi lähteä liikkeeseen vaikka suoraan kakkosella. Jos noi väännöt ei riitä niin sitten kannattaa harkita Massey Fergusonia.
Ja dieseliksi kyseessä on lämmin auto. Ei se tietenkään lämpene ihan yhtä nopeasti kuin bensa mutta kun lämpöä tulee niin ajelin eilenkin t-paita päällä -20:n pakkasessa kun tuli hiki lumitöiden jälkeen, ei tullu autossa kato kylmä. Lämmityslaitetta ei kannata pitää automaatilla vaan käsikäytöllä. 2.0 dci:ssä on PTC-vastukset jotka menee päälle kun lämmönsäätö on asennossa HI. Ajelee sillä asennolla jonkun aikaa ja sitten kääntää lämmöt vaikka 23:een asteeseen : ja aivan varmasti riittää lämpötila autossa. Ei se mikään sauna ole tietenkään eli jos autossa pitää olla 40 astetta niin sitten pitää lisätä kiuas takakonttiin.
- teero
Mulla 2.0dci 2008vuosimalli ja nykiminen loppui kun vaihto uuden ilmansuodattimen...
- teero
Niin ja kylmä tuo on... Olisko kellää tietoo mistä ohjeet webaston asennukseen olis sellanen jo hankittuna?
- autonero
Nissaniin on saatavissa oma vihertävä lisälämmitin - jätetään ohjaustehostin pois ja kas epävakaassa ja klappia omaavassa autossa kuskilla on ihan hiki tuota pikaa. Matkustajatkaan eivät peloltaan huomaa palelevansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046