qashqai-> romurautaa...

entinennissanmies

Kertomus kahdesta Nissan Qashqai 2.0 dci neliveto dieselistä...

Ensimmäinen nyki ajoittain ja viimein hyytyi tien päälle! Nyt ajossa toinen samanlainen, mittarissa 42000km ja taas alkoi ongelmat! Mystinen vika moottorissa jota ei saada kuntoon (kun vikaa ei kuulemma ole!!!). Hyytyy ajoittain kesken matkan, miellyttävä ilmiö ruuhkaisessa risteyksessä... Vikakoodia ei löydy.

Ja aivan tajuttoman kylmä yli -10 asteen pakkasella...

Ja selvisihän ne syytkin viimein moottoriongelmiin: tekniikka on Renaultin tekniikkaa?!?!?

PS. Ihan tosissani, jos et rakasta ikävyyksiä niin en suosittele kenellekään!!!

7

5377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaskaskas

Kuvauksestasi päätellen on mahdollista että polttoaine hyytyi. Olisi hyvä tarkistaa mitä tankkaa. Minulla hyytyi kerran volkkari,ja oma oli syyni, polttoaineen pakkaskestävyys ei ollut kunnossa. Sen jälkeen ei ole sammuillut. elikkä 25 vuoteen, olipa kyseessä riisikuppi tai eurooppalainen.

• onpa hämmästyttävää

Tämä kertomus ei pidä paikkaansa ainakaan auton lämmityksen suhteen. Ajelin tollasella (ja parin päivän päästä tulee oma pihaan) -15:n asteen pakkasessa (Qashqai 2). Auto kyllä lämpeää selvästi hitaammin kuin nykyinen Primera (joka on lämmin auto) mutta sitten kun lämpöä tulee niin en voi kuvitella ketään jolle ne lämmöt ei riittäisi, on nimittäin tosi lämmin. Ehkä 2:ssa on tota ominaisuutta parannettu (auto lähes uusi) perus-Qashqaihin verrattuna, en tiedä?

Moottori on Nissanin ja Renaultin yhteistyötä. Siinä on EGR-venttiili. Jos sitä ei puhdisteta säännöllisesti niin varmasti meno stoppaa, oli auton merkki ja koneen valmistaja mikä tahansa. Sama homma jos ajelet talvella kesäöljyllä tai jos et vaihda suodattimia.

Jos sulla olisi noin ongelmallinen ollut eka auto niin et ikimaailmassa ottaisi toista samanlaista, joten toi juttu on ihan silkkaa valehtelua.

ROLLE, SWITZERLAND – June 16, 2009: Nissan’s compact Crossover the Qashqai has been rated 11th overall in the J.D. Power/What Car? 2009 UK Vehicle Ownership Satisfaction Study of 101 models, its first appearance in the survey.

With a rating of 81.4% the Sunderland-built Qashqai rated 3rd in the SUV category and also higher than all of its traditional C-segment competitors including the Honda Civic, VW Golf, Audi A3, Ford Focus, Mazda 3, Vauxhall Astra and Renault Megane.

In terms of SUVs, Qashqai eclipsed the Mercedes M-Class, Land Rover’s Discovery, Freelander and Range Rover Sport, and Volvo XC90. It was only bettered by Honda’s CR-V and Lexus’ premium RX.

The Qashqai scored well among respondents in particular for its low ownership costs, visibility and design.

Että se siitä huonoudesta.

• autoilija111

minulla aivan samanlaisia kokemuksia! Jatkuvasti on pikkuvikoja ja dieselmoottori on aivan alaväännötön verrattuna esim hyundain vastaavaan. Jo kahteen kertaan on neliveto korjattu takuuseen ja taas perä pitää outoa ääntä?! Kylmä minun autoni ei ole mutta en minä entisenä volvomiehenä enää nissania osta.

• ni tietäis paremmin
        autoilija111 kirjoitti:

minulla aivan samanlaisia kokemuksia! Jatkuvasti on pikkuvikoja ja dieselmoottori on aivan alaväännötön verrattuna esim hyundain vastaavaan. Jo kahteen kertaan on neliveto korjattu takuuseen ja taas perä pitää outoa ääntä?! Kylmä minun autoni ei ole mutta en minä entisenä volvomiehenä enää nissania osta.

Ihan täyttä paskapuhetta.
        Jos väität 2.0 dci:tä alaväännöttömäksi niin et ole koskaan ajanut ainoallakaan nykydieselillä. Auto lähtee vitosella 50-60:n vauhdista ilman mitään ongelmia. Vääntöä on heti tyhjäkäynnistä lähtien. Moottori on todella hyvä. Se on alaväännön suhteen varmaan paras diesel-auto millä olen ajanut : esim. Fordin dieselit on aivan naurettavia ton alaväännön suhteen. Sama homma Subarussa jne.
        Autossa on vääntöä 320 Nm 2000:lla kierroksella, n. 1500:sta voi lähteä ajamaan vaikka kutosella. Autollla voi lähteä liikkeeseen vaikka suoraan kakkosella. Jos noi väännöt ei riitä niin sitten kannattaa harkita Massey Fergusonia.

Ja dieseliksi kyseessä on lämmin auto. Ei se tietenkään lämpene ihan yhtä nopeasti kuin bensa mutta kun lämpöä tulee niin ajelin eilenkin t-paita päällä -20:n pakkasessa kun tuli hiki lumitöiden jälkeen, ei tullu autossa kato kylmä. Lämmityslaitetta ei kannata pitää automaatilla vaan käsikäytöllä. 2.0 dci:ssä on PTC-vastukset jotka menee päälle kun lämmönsäätö on asennossa HI. Ajelee sillä asennolla jonkun aikaa ja sitten kääntää lämmöt vaikka 23:een asteeseen : ja aivan varmasti riittää lämpötila autossa. Ei se mikään sauna ole tietenkään eli jos autossa pitää olla 40 astetta niin sitten pitää lisätä kiuas takakonttiin.

• teero

Mulla 2.0dci 2008vuosimalli ja nykiminen loppui kun vaihto uuden ilmansuodattimen...

• teero

Niin ja kylmä tuo on... Olisko kellää tietoo mistä ohjeet webaston asennukseen olis sellanen jo hankittuna?

• autonero

Nissaniin on saatavissa oma vihertävä lisälämmitin - jätetään ohjaustehostin pois ja kas epävakaassa ja klappia omaavassa autossa kuskilla on ihan hiki tuota pikaa. Matkustajatkaan eivät peloltaan huomaa palelevansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7726
    2. 108
      5921
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2918
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe