Kun yrittäjä jää äitiyslomalle ja katkaisee yel-vakuutuksen siksi ajaksi, voiko hän silloin tehdä töitä edes sunnuntaisin. Vai tarkoittaako yelin lopettamien sitä että mitään toimintaa ei saa yrityksessä olla sinä aikana. Jos kuitenkin esim. perheenjäsen tekee työtä ko. yrityksessä ja laskuttaa sen kautta? Kuinka tarkkoja tässä ollaan?
Yel ja äitiysloma
yrittäjä ja äiti.
2
662
Vastaukset
- W
Voit tehdä töitä sunnuntaisin ja YEL-vakuutusta ei ole pakko pitää (eikä suositeltavaakaan) mikäli työskentelet vain vähän äitiysloman aikana. Jos työpanoksesi on alle n. 6700€ vuodessa (alin työtulo vuonna 2010), et tarvitse YEL-vakuutusta. Lisätietoja antaa eläkevakuutusyhtiösi.
- yelli
Jos on varaa maksaa YEL-vakuutusta äitiyslomalla saa kartutettua eläkekertymää, harvoin sitä kyllä nuorena niin pitkälle edes ajattelee mutta sanonpahan vain. Pelkällä päivärahalla ei kyllä vakuutusta maksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986928- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41929