Abortin hinta?
Hinta?
94
44398
Vastaukset
- Liisa
...kaavinta on 72 euroo, eli normaali päiväkirurginen maksu.
Pillereillä tehdystä raskauden kesteytyksestä en tiedä. - annika
tuli kaiken kaikkiaan maksamaan (jos rahallisesti tarkoitat) kaikkine kuluineen,...
-raskaustesti: 5€
-terveysasemakäynti (labra lääkäri): 20€
-pkl-käynti (mm. ultra): 22€
ja sitten huom. mulle tehtiin abortti ns. pitkän kaavan mukaan, eli tässä vaiheessa hain oikeuden päätöksen kahden lähetteen kera ja se oli ilmainen. mun keskeytys tehtiin lääkkeellisesti, mutta eri tavalla, kuin se toinen lääkkeellinen. mulla oli RV jo 14.
-pkl-käynti: ilmainen
-sairaalalasku abortin jälkeen (2 vrk): 50€
lisäksi terveyssiteitä vuotoon, uusi ehkäisymenetelmä (ehkäisylaastarit) sekä paketti panadolia yht n. 30€
sitten jälkitarkastuskäynti omalla terveysasemalla 22€
nämä hinnat riippuvat iästäsi ja paikkakunnastasi ja siitä kuinka pitkällä raskaus on. ja myös siitä, teetkö abortin julkisella , vai yksityisellä.
jos abortti tuntuu oikealta ratkaisulta, älä anna sen kaatua rahaan. lapsen elättäminen tulee monin verroin kalliimmaksi. saat kaikesta kuitenkin laskut jälkikäteen ja voit mennä niiden kanssa sossuun, jollei sinulla ole muuten rahaa.- duhadedä -20
""ja sitten huom. mulle tehtiin abortti ns. pitkän kaavan mukaan, eli tässä vaiheessa hain oikeuden päätöksen kahden lähetteen kera ja se oli ilmainen. mun keskeytys tehtiin lääkkeellisesti, mutta eri tavalla, kuin se toinen lääkkeellinen. mulla oli RV jo 14.""
Hei mua kiinnostaisi tämä juttu että miksi tarvit oikeuden päätöksen? Siis tämä on älyttömän vanha juttu tämä ketju mutta tämä on mulle jotain uutta. Eikö se valviran tai sen edeltäjän kautta ole mennyt nämä päätökset? Siis terveydnhuollon oikeusturvakeskus nimeltään? Tarkoitatko tätä?
- carb
itse olen toisella viikolla raskaana ja torstaina ilmottaudun aborttiin tai johonkiin äiteys hommelliin.. pelottaa hirveesti mutta, itsekkin tässä mietin että mitä abortti maksaa kun olen juuri täyttänyt 18 ja abortti tehdään pillerillä ?
- se ei voi
pitää paikkaansa, siis sinulla on pakko olla raskausviikkoja enemmän kasassa. Olet laskenut laskurilla viikot jotenkin väärin.
- sen kyllä
se ei voi kirjoitti:
pitää paikkaansa, siis sinulla on pakko olla raskausviikkoja enemmän kasassa. Olet laskenut laskurilla viikot jotenkin väärin.
VOI jo TIETÄÄ...!parhaat testit toimii jo 10pv hedelmöittymisestä...tosin totta on myös se että yleensä viikot kyllä lasketaan kuukautisten pois jäännistä eli näin laskettaessa viikkoja olisi suunnilleen ne 4 rv kun raskauden voi testillä todeta..
- -mallu-
sen kyllä kirjoitti:
VOI jo TIETÄÄ...!parhaat testit toimii jo 10pv hedelmöittymisestä...tosin totta on myös se että yleensä viikot kyllä lasketaan kuukautisten pois jäännistä eli näin laskettaessa viikkoja olisi suunnilleen ne 4 rv kun raskauden voi testillä todeta..
itseasiassa,minulla on raskausviikkoja 3 1 ja tein ihan vrmuuden vuoksi testin,nii se näytti jo 2 5 et olen raskaana.
joten kyl sen voi tietää tosi varhaises vaiheeski..
-mallu- - 1977
-mallu- kirjoitti:
itseasiassa,minulla on raskausviikkoja 3 1 ja tein ihan vrmuuden vuoksi testin,nii se näytti jo 2 5 et olen raskaana.
joten kyl sen voi tietää tosi varhaises vaiheeski..
-mallu-Raskaus viikon yksi ensimmäisenä päivänä munasolu irtoaa...
Raskausviikon 2 lopulla tai raskaus viikon 3 alussa munasolu hedelmöityy...
Raskaus viikolla 4 tai 5 pitäisi alkaa seuraavien kuukautisten, tällöin monet vasta oivaltavat olevansa raskaana, kun ne eivät alakaan... - siis...
1977 kirjoitti:
Raskaus viikon yksi ensimmäisenä päivänä munasolu irtoaa...
Raskausviikon 2 lopulla tai raskaus viikon 3 alussa munasolu hedelmöityy...
Raskaus viikolla 4 tai 5 pitäisi alkaa seuraavien kuukautisten, tällöin monet vasta oivaltavat olevansa raskaana, kun ne eivät alakaan...raskausviikolla 1 on viimeset kuukautiset ja munasolu irtoaa viikon 2-3 vaiheilla..!
- 1977
siis... kirjoitti:
raskausviikolla 1 on viimeset kuukautiset ja munasolu irtoaa viikon 2-3 vaiheilla..!
Aivan, anteeksi. 1 ja 2 viikon aikana munasolu kypsyy irtoamistaan varten.
Voiko joku silti selittää, miten on saanut testistä postiivisen tuloksen jo kolmannella viikolla, jolloin hedelmöitys tapahtuu? - olla...
1977 kirjoitti:
Aivan, anteeksi. 1 ja 2 viikon aikana munasolu kypsyy irtoamistaan varten.
Voiko joku silti selittää, miten on saanut testistä postiivisen tuloksen jo kolmannella viikolla, jolloin hedelmöitys tapahtuu?jo kiinnittynyt 3. viikon lopulla. Mutta ei pitäis kyllä tavallisilla testeillä vielä näkyä.
- 1977
olla... kirjoitti:
jo kiinnittynyt 3. viikon lopulla. Mutta ei pitäis kyllä tavallisilla testeillä vielä näkyä.
...alkaa raskaushormoneja erittyä, kun alkio on kiinnittynyt?
- tietysti..
1977 kirjoitti:
...alkaa raskaushormoneja erittyä, kun alkio on kiinnittynyt?
koskas muullonkaan?
- 1977
tietysti.. kirjoitti:
koskas muullonkaan?
...vai oliko totta, että olin eilen kuulevinani mediasta jostain uudesta "raskaus ja ovulaatio testistä" tms. joka pystyy määrittämään munasolun irtoamisen ja raskauden alkamisen päivälleen? Ovulaatiotestejähän on ollut, mutta nyt olisi jokin raskaustestiksi enemmän tarkoitettu...
Vastaus kysymykseesi: "koskas muullonkaan?" Mistäs minä tietäisin, jos tietäisin, niin en varmaan kysyisi, milloin hormoni alkaa erittyä... - erillisiä
1977 kirjoitti:
...vai oliko totta, että olin eilen kuulevinani mediasta jostain uudesta "raskaus ja ovulaatio testistä" tms. joka pystyy määrittämään munasolun irtoamisen ja raskauden alkamisen päivälleen? Ovulaatiotestejähän on ollut, mutta nyt olisi jokin raskaustestiksi enemmän tarkoitettu...
Vastaus kysymykseesi: "koskas muullonkaan?" Mistäs minä tietäisin, jos tietäisin, niin en varmaan kysyisi, milloin hormoni alkaa erittyä...testejä! Tosin jotkut puhuu että raskauttakin voisi testata ovulaatiotestillä, koska ovulaation aikoihin erittyvä luteinisoiva hormooni on niin paljon samankaltaista kuin raskaanaollessa erittyvä hcg. Testi siis saattaa huomata molemmat, mutta ei ole samaa hormonia. Hcg.tä erittyy vain raskaana ollessa, vaikka alle 10 yksikköä tosin voi naisen elimistössä olla raskaana olemattakin (siis tämän suhteen korjausta aiempaan!). Mutta näitä määriä ei testit näytä. Vääriä positiivisia voi tulla siitä että alkio on vain "hipaissut" kohdun limakalvoa muttei kiinnittynyt, ja sekin nostaa hcg.n eritystä sen verran että näkyy testissä. Se on ns. kemiallinen raskaus.
- 1977
erillisiä kirjoitti:
testejä! Tosin jotkut puhuu että raskauttakin voisi testata ovulaatiotestillä, koska ovulaation aikoihin erittyvä luteinisoiva hormooni on niin paljon samankaltaista kuin raskaanaollessa erittyvä hcg. Testi siis saattaa huomata molemmat, mutta ei ole samaa hormonia. Hcg.tä erittyy vain raskaana ollessa, vaikka alle 10 yksikköä tosin voi naisen elimistössä olla raskaana olemattakin (siis tämän suhteen korjausta aiempaan!). Mutta näitä määriä ei testit näytä. Vääriä positiivisia voi tulla siitä että alkio on vain "hipaissut" kohdun limakalvoa muttei kiinnittynyt, ja sekin nostaa hcg.n eritystä sen verran että näkyy testissä. Se on ns. kemiallinen raskaus.
Nyt se löytyi! Kun käyttää googlea...
http://www.clearblue.com/fi/uusi-digitaalinen-raskaustesti-jossa-on-viikkonaytto.php
Tästä mä kuulin jonkun mainoksen ja tuosta sekosin, kun väittää (tuon linkin kuvienkin mukaan) laskevansa myös päivät ja viikot...
Sitten kun lukee testsitä tarkemmin, niin se näyttääkin nuo viikot hedelmöityksestä, ei siitä miten pitkällä raskaus on.
Hämäsi siis tuo, että näyttää esimerkiksi mainoksen kuvassa viikkoja olevan 2 3 kun kaikillahan ei ole tuolloin edes ovulaatioita ollut (siis jos raskaus lasketaan siitä kun se yleensä lasketaan)... - 1977
1977 kirjoitti:
Nyt se löytyi! Kun käyttää googlea...
http://www.clearblue.com/fi/uusi-digitaalinen-raskaustesti-jossa-on-viikkonaytto.php
Tästä mä kuulin jonkun mainoksen ja tuosta sekosin, kun väittää (tuon linkin kuvienkin mukaan) laskevansa myös päivät ja viikot...
Sitten kun lukee testsitä tarkemmin, niin se näyttääkin nuo viikot hedelmöityksestä, ei siitä miten pitkällä raskaus on.
Hämäsi siis tuo, että näyttää esimerkiksi mainoksen kuvassa viikkoja olevan 2 3 kun kaikillahan ei ole tuolloin edes ovulaatioita ollut (siis jos raskaus lasketaan siitä kun se yleensä lasketaan)......kun tuohan näyttää viikot vain 1 viiva 2 viikkoa...
Eilen kuulin jostain kummasta joka pystyy kertomaan tarkemminkin (myös päivät) ja lisäksi sitä voi käyttää ovulaation tarkkailuun... - asiaan perehtynyt
1977 kirjoitti:
...kun tuohan näyttää viikot vain 1 viiva 2 viikkoa...
Eilen kuulin jostain kummasta joka pystyy kertomaan tarkemminkin (myös päivät) ja lisäksi sitä voi käyttää ovulaation tarkkailuun...Tuskin vielä pitkään aikaan, jos koskaan, kukaan pysty kehittämään semmoista kotitestiä missä voi määritellä ihan päivällä tarkasti kuinka pitkällä raskaus on. Tämähän perustuisi siihen kuinka korkealla hcg on veressä (virtsassa) ja se voi vaihdella suuuresti eri ihmisten välillä.
Eli olet näyhnyt vain unta, usko pois!
- Pirkanmaalla päin:
12e yleislääkäri
27e gynekologi
89e kaavinta - Omantunnon ääni
Halpa on omantunnon hinta. Euroopassa tapetaan vuosittain aborttien kautta 1 250 000 ihmistä. Wake up people!
- 17+4
Ajatella, mikä väestöräjähdys olisikaan - aivan toista luokkaa kuin nyt, jos joka vuosi tuo yli miljoona lasta syntyisi. Mihin sinä laittaisit heidät? Orpokoteihin? Leirille? Jättäisit heitteille?
- ehkä monet jäis
17+4 kirjoitti:
Ajatella, mikä väestöräjähdys olisikaan - aivan toista luokkaa kuin nyt, jos joka vuosi tuo yli miljoona lasta syntyisi. Mihin sinä laittaisit heidät? Orpokoteihin? Leirille? Jättäisit heitteille?
paneksimatta alullekaan. Lapset hoidettas niinkun ennenkin kun piti oikeesti kantaa vastuu tekojensa seurauksista. Moni lasta kauan odottanut onnellinen perhe täydentyisi jne.
- Ehkäpä .
17+4 kirjoitti:
tulisi huolehdittua ehkäisystä.
- 1+1=2
17+4 kirjoitti:
Eihän niitä tulisi, jos hoitettaisiin se ehkäisy vähän paremmin, kuin hetken huumassa tehtyjä juttuja yritetään sitten korjailla. Ja ainahan on sitä poistumaakin. Joten ei kai se lisääntyminen yht'äkkistä räjähdystä aiheuta.
- Liian kallis hinta
- Lapsen henki ja koko elämä
- Syyllisyys, kuolemansuru ja elämänlaadun romahdus
- Pilattu parisuhde- joku on katkera?
"Mistä oot niin varma, että abortista tulee syyllisyys ja parisuhde menee pilalle?"
No johan se on nähtävissä tällä palstallakin!
- kerronpa minäkin
Eipä minunkaan parisuhteeni pilalle menny abortin takia. Olimme yhdessä vielä parikymmentä vuotta sen jälkeen. Abortin vastustajat vaan haluaisivat että suhteet menis abortin takia pilalle että he saisivat asialleeen näkyvyyttä ja ovat pettyneitä kun asia ei 100%:sti pidäkään paikkaansa.
- aivan ihanaa
sanoo lähes suoraan mitä oikeesti aattelee, todella vapauttava fiilis :)
Jos mulle tulis tästä jostain käsittämättömästä syystä huono omatunto niin miks ihmeessä jatkasin sitä?? Äly hoi taas, ei mitään logiikkaa ... :D - Niin se löytyy
vakalle kansi... pohjasakassakin :D
- apuaX
mulla on kuukautiset myöhäs ja pelottaa jos oon raskaana nii voihan abortin tehä vanhempien tietämättä? ja vaatiiko se monta lääkärikäyntiä :S
- Ja ikää oli??
Tuskin noin isot asiat kuitenkaan salassa säilyy.. totuus tulee ilmi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Näin ollen voit yhtä hyvin ja pikemminkin antaa mahdollisen lapsesikin jatkaa elämäänsä. Ja jos nyt selviät säikähdyksellä niin ole levittämättä haarojas enää kun et ole valmis kantamaan vastuuta aikuisten leikeistä.
Et kai sentään kuvitellu yhdellä lääkärikäynnillä pääseväs??
- -Nipsu-
En nyt oikein tiedä sitten että mitä ajattelisi. Itse kun olen parikymppinen nainen ilman työpaikkaa taikka koulutusta. Väkisin maattu ja nyt raskaana. Ajattelin ihan että etsin netistä jonkin ketjun jonka kautta voisin saada tukea Abortti päätökseeni, mutta nyt tuntuu ihan siltä että ei sellaista löydy mistään, missä voisi oikeasti kertoa sen mitä tuntee. Pitääkö minunkin pitää tämä sen takia että vieras mies vain nyt halusi pillua? Voisi vähän ihmiset ajatella mitä nettiin kirjoittavat!! Ei aina kaikki ole naisen vika! Voisi miehetkin peiliin katsoa, en meinaan itse henk.-koht. tunne yhtäkään naista jolla olisi abortti takana ja itse tahallaan olisi raskaaksi hankkiutunut. Miehelle se vaan on niin paljon helpompaa "vahingossa" panna nainen paksuksi ja suksia vittuun heti kun tulee jotain. Siinähän sitten ollaan naiset yksin, miettimässä että millä tästäkin selvitään. Kun itsellänikään ei ole rahaa edes omaan elämään, niin entäs sitten kun pitäisi lapsikin syöttää ja pukea, vai olisiko parempi että synnytän sen takia että sossun-tantat voivat hakea sen perhekotiin kasvamaan helvetissä? Kertokaas mulle si saatana...
- elämä...?
Sain tietää raskaudestani pari päivää sitten ja olen päättänyt tehdä abortin. Yhteinen päätös minulla ja poikaystävälläni. Olemme tunteneet vasta kaksi kuukautta ja molempien elämäntilanne on hyvin sekavaa. Molemmat aloittaneet juuri koulun uudella paikkakunnalla eikä meinaa edes opintorahalla elää kuussa. Arbortti on mielestäni tällä kertaa oikea ratkaisu. Varmasti jonain päivänä mietin että kuinka vanha lapsi olisi jos olisimme pitäneet mutta kun miettii mitä meillä olisi tarjota lapselle tällä hetkellä niin abortti on oikea ratkaisu. Myös sairautuneni vuoksi päädyimme aborttiin. Syön neljää eri lääkettä jotka aiheuttavat sikiövaurioita ja tiedän etten kuitenkaan vielä pärjää ilman lääkkeitäni vaikka vauriota ei olisi vielä tapahtunutkaan. Käytössä on myös tuplaehkäisy joten raskaus ei ole edes suunnitelmissa.
Toivottavasti -Nipsu- saat tukea. Itse olen lakannut miettimästä muiden mielipiteitä liikaa koska itse on vastuussa omasta elämästään ja ihmisellä on oikeus elää se niin kuin itse katsoo parhaiteks.
Abortin vastustajille ja muita ihmisiä sortajille uskovaiset. Mitä on tapahtunut ihmisrakkaudelle ja läheisistä välittämiselle? Ne ihmiset jotka tulevat tänne kertomaan abortin suunnittelusta tarvitsevat tukea ja ymmärtämistä. Tämä on erittäin vaikea ja raskas päätös jonka kanssa on elettävä koko elämä. Ne jotka käyttävät sitä ehkäisymenetelmänä/ eivät halua luopua "elämän mukavuuksista" 9kk eivät tule tänne kirjoittelemaan asiasta. He ovat jo menneet asian yli helposti. Joten seuraavan kerran kun tulet tuomitsemaan muita ihmisiä asiasta jonka vakavuutta et ymmärrä katso peiliin ja mieti kaikilla ei mene asiat niin kuin sinulla. Joillakin on vain rankempi elämä kuin sinulla ja on tehtävä suurempia päätöksiä kuin sinun.
Uskovaisille lisäksi millä oikeudella tulet tuomitsemaan kanssa ihmisiä, eikö se ole Jumalan tehtävä?- elämä...?
Ja unohdin lisätä jos en ota lääkkeitä ja päättäisin pitää lapsen poistuisimme maan päältä kolmessa kuukaudessa. Joten millä oikeudella sanot minua murhaajaksi? Eikö itsensä tappaminenkin ole murha?
- Että milläkö?
Miksei ne ei sais "tuomita" jotka ei oo lapsiaan mukavuustappanu??
Onhan se ikävää jos totuudet ja omat teot tuomitsee... - Eli jotain
elämä...? kirjoitti:
Ja unohdin lisätä jos en ota lääkkeitä ja päättäisin pitää lapsen poistuisimme maan päältä kolmessa kuukaudessa. Joten millä oikeudella sanot minua murhaajaksi? Eikö itsensä tappaminenkin ole murha?
psyykenlääkkeitä ja uhkaisit tappaa ittes ilman lääkkeitä? No, pään sisäsiin ongelmiin ei suoranaisesti kuole.. Ja niille lääkkeillekö ei ois mitään vaihtoehtoja? Miten sitten koskaan myöhemminkään voit ajatellakaan lasten hankkimista?
- elämä...?
eivät ole psyykelääkkeitä vaan reumaan ja muihin elinsairauksiin syön lääkkeitä jotka ovat aiheutuneet sairasteluista. Lääkkeitä on saatu jo vähennettyä hyvin eli en kaikkea tarvitse loppuelämääni ainakaan ennusteen mukaan. En uhannut missään vaiheessa tappaa itseäni vaan selvennin että vaihtoehtoni ovat: abortti tai ottaa riski saada sikiövaurio joka luultavammin johtaa keskenmenoon joka voi olla liian suuri rasite keholleni. Käyttäisitkö hieman niitä aivoja jotka sinulle on luotu. Kaikkia maailman lääkkeitä ei käytetä psyykkeen hoitoon (joita luultavasti itse otat koska niihin ensimmäisenä yhdistit lääke-sanan?). Ja kysyin mielestäni ihan asiallisesti tarkoitustasi tulla "tuomitsemaan" muiden päätöksiä koska halusin tietää miksi niin kärkkäästi haluat niin tehdä. Eikö asia menisi paremmin perille selittämällä asiat asiallisesti eikä tuomitsemalla? Aioin kuitenkin käyttää vapaata tahtoani päättämällä itse tekemisistäni ja toivon että muutkin jotka joutuvat valitsemaan abortin tekemään sen omasta tahdosta eikä muiden mielipiteiden perusteella. Asia on kuitenkin sellainen jonka kanssa on elettävä.
Hyvä kesää kaikille ja jaksoa!- Joo joo..
ja siihen reumaan sitten muka kuolisit 3kk:ssa jos et ottas niitä lääkkeitä, eikä mitään vaihtoehtojakaan oo??!! Vai kuolisit siis keskenmenoon? No mitenköhän sä sen abortin sitten ajattelit kestää, eikö luonnottomuuteen kuole vielä todennäkösemmin?! Pelkkää seliselittelyähän toi kaikki on, ei sen tajuamiseen maalaisjärkee kummempaa tarvikaan. Jos lapselle oiskin ehtiny tulla jotain vaurioita, se selviäis kyllä myöhemmilläkin viikoilla.
http://www.reumaliitto.fi/tulenuori/ihmissuhteet/reuma_ja_raskaus/
>Tulehduskipulääkkeet on mahdollista korvata parasetamolilla. Turvallisia lääkkeitä raskauden aikana ovat sulfasalatsiini, kortisoni ja hydroksiklorokiini.
Reuman kulku raskauden edetessä
Nivelreumaa sairastavista noin 75 %:lla tauti rauhoittuu raskauden ensimmäisen ja toisen raskauskolmanneksen aikana. Tällöin lääkitys on mahdollista jättää pois jopa kokonaan. >
Sinäkin voisit vaikka käyttää aivojas ja hakee tietoo ennenkun mutuilet tänne tekosyitäs.
"(joita luultavasti itse otat koska niihin ensimmäisenä yhdistit lääke-sanan?)."
Heko heko.. ei, vaan koska täällä usein selitellään juuri kaikenmaailman pään vaivoja lapsen tappamisen "terveydelliseks pakoks"...
"Eikö asia menisi paremmin perille selittämällä asiat asiallisesti eikä tuomitsemalla?"
Mutta eihän täällä mitkään suorat ja kaunistelemattomat sanat oo suosijoiden mukaan asiallisia!? Joo joo.. kirjoitti:
ja siihen reumaan sitten muka kuolisit 3kk:ssa jos et ottas niitä lääkkeitä, eikä mitään vaihtoehtojakaan oo??!! Vai kuolisit siis keskenmenoon? No mitenköhän sä sen abortin sitten ajattelit kestää, eikö luonnottomuuteen kuole vielä todennäkösemmin?! Pelkkää seliselittelyähän toi kaikki on, ei sen tajuamiseen maalaisjärkee kummempaa tarvikaan. Jos lapselle oiskin ehtiny tulla jotain vaurioita, se selviäis kyllä myöhemmilläkin viikoilla.
http://www.reumaliitto.fi/tulenuori/ihmissuhteet/reuma_ja_raskaus/
>Tulehduskipulääkkeet on mahdollista korvata parasetamolilla. Turvallisia lääkkeitä raskauden aikana ovat sulfasalatsiini, kortisoni ja hydroksiklorokiini.
Reuman kulku raskauden edetessä
Nivelreumaa sairastavista noin 75 %:lla tauti rauhoittuu raskauden ensimmäisen ja toisen raskauskolmanneksen aikana. Tällöin lääkitys on mahdollista jättää pois jopa kokonaan. >
Sinäkin voisit vaikka käyttää aivojas ja hakee tietoo ennenkun mutuilet tänne tekosyitäs.
"(joita luultavasti itse otat koska niihin ensimmäisenä yhdistit lääke-sanan?)."
Heko heko.. ei, vaan koska täällä usein selitellään juuri kaikenmaailman pään vaivoja lapsen tappamisen "terveydelliseks pakoks"...
"Eikö asia menisi paremmin perille selittämällä asiat asiallisesti eikä tuomitsemalla?"
Mutta eihän täällä mitkään suorat ja kaunistelemattomat sanat oo suosijoiden mukaan asiallisia!?Reumoja on aika hemmetin montaa erilaista ja samoin myös lääkityksiä niihin. Itselleni on pehmytkudosreuma ja en kyllä vapaasta tahdostani ole päiväkään ilman lääkitystäni. Oireet ovat sitä luokkaa. Ystävälläni on toinen reuma, joka vaurioittaa elimistöä monella tavalla. Hän syö reumaansa mm. solusalpaajia. Mieti vähän itse mistä puhut!
Ja kuten olen aiemminkin esim omasta tilanteestani kertonut. Mun kohdalla mahdollinen raskaus aiheuttaisi invalidisoitumista, kun en voisi lääkkeitäni syödä. Lääkkeitäni ei voi vaihtaa, koska vaihtoehtoja nykyisille lääkkeilleni ei enää ole, koska kaikki muut on jo kokeiltu huonoin tuloksin (jopa hengenvaarallisia sivuoireita. Ja mä kyllä syön psyykelääkkeitä mm skitsofreniaan. Enkä häpeä myöntää sitä. Ja jos nyt lopettaisin lääkkeeni, olisin aika pian psykoosissa ja psykoosi vaurioittaa AINA aivoja. Kärsin edelleen aiempien psykoottisten oireiden tuhoista. Vaikuttaa mm. kokonaisuuksien hahmottamiseen, etäisyyksien hahmottamiseen, puheeseen (puheeni loogisuus ja ymmärrettävyys ovat kärsineet, samoin ääntämys) yms. Kun et mitään näistä asioista tiedä, niin on ihan turha väittää mitään. Eiköhän jokainen oman terveydentilansa tunne kaikkein parhaiten. ;) Ja jos nyt sanot, että en kuitenkaan kuolisi, jos jättäisin lääkkeet ottamatta. Juu, en kuolisi, mutta en kyllä pahemmin enää eläisikään, koska vaan makaisin kotona aika passiivisena ja omissa maailmoissani. Siis invalidisoituneena. Ja ne vauriot, mitä mulle tulisi, eivät koskaan parane kokonaan, vaikka jonkin sortin kuntoutumista tapahtuisikin. Olen nyt vasta saanut elämäni siihen malliin, että voin edes harkita työskentelyä. Tosin en normaalissa työpaikassa, enkä koko päivää. Loput tulee eläkkeenä, sen verran tuhoja aiemmin psykoosit ovat tehneet. Et vähättelisi näitä sairauksia, jos tietäisit mistä puhut.
Mun kohdalla sitä aborttia myös suositeltaisiin, koska syön sen verran ikäviä sikiövaurioita aiheuttavia lääkkeitä. No, ainakin olen ehkäisyn hoitanut niin hyvin kuin on ollut mahdollista. Olen tosiaan nyt ollut sen 2,5 kk steriloituna. :) Lapsia ei ole eikä tule, ikää 28 v, mutta kriteerit täyttyivät erittäin kirkkaasti. ;)
- niimpä niin
Tuohan on ihan naurettavaa!! MInusta on aika huvittavaa, että ensin pidetään abortin tekoa tappona, sitten kun se 16 vuotias saa lapsen pidetään huoran! Voi hyvä jumala sentään...
Nyt sais kyllä melko moni mennä itseensä...
Jos jostakin se abortti on väärin (tietyistä syistä) kuten elämän vaiheesta, niin mikäs siinä.
Minä taas pidän niitä ihmisiä vastuuttomina ja typerinä jotka tekevät sen lapsen "tyhjän päälle" ei ammattia ei työtä ei varsinaisesti rahaa.. No saattehan te sossun luukulta aina joka joulu uudet haalarit.. Minä en omalle lapselle sitä halua!!!- Naurettavantekopyhää
on puolustella itsekästä tappamista jollain "rahanpuutteilla" ym. "elämäntilanteilla".. tässä maassa ei kukaan jää tyhjän päälle, ei varsinkaan lapsen kanssa.
Onko joku pitäny h'uorana sellasta joka antaa lapsen jatkaa elämää? En minä ainakaan. Monista suosijoista voikin uskoa.. harmittaahan se aina kun joku muu valitsee viisaammin. - apua ei saa
Naurettavantekopyhää kirjoitti:
on puolustella itsekästä tappamista jollain "rahanpuutteilla" ym. "elämäntilanteilla".. tässä maassa ei kukaan jää tyhjän päälle, ei varsinkaan lapsen kanssa.
Onko joku pitäny h'uorana sellasta joka antaa lapsen jatkaa elämää? En minä ainakaan. Monista suosijoista voikin uskoa.. harmittaahan se aina kun joku muu valitsee viisaammin.Jaa. Että ihanko yötäpäivää on joku sen vauvan kanssa sitten auttamassa? Leipäjoonkin joutuu sitten vauvansa kanssa seisoksimaan, haisevien juoppojen seuraks.
- Jos joutuu,
apua ei saa kirjoitti:
Jaa. Että ihanko yötäpäivää on joku sen vauvan kanssa sitten auttamassa? Leipäjoonkin joutuu sitten vauvansa kanssa seisoksimaan, haisevien juoppojen seuraks.
niin lapsenko syy sellanen ois?
- kysyn uudestaan
Jos joutuu, kirjoitti:
"tässä maassa ei kukaan jää tyhjän päälle, ei varsinkaan lapsen kanssa." Yötäpäivääkö joku on sitten auttamassa vauvan kanssa? Ja raskausaikana?
- ei lapsen...
Jos joutuu, kirjoitti:
Ei, kyllä se on ihan omaa syytä, jos lapsen on maailmaan synnyttänyt ja rahat ei sitten riitä. Mieluummin teenkin abortin, kun en halua tuohon tilanteeseen päätyä. En myöskään jaksa yksin edes raskausaikaa.
- Seli seli
ei lapsen... kirjoitti:
Ei, kyllä se on ihan omaa syytä, jos lapsen on maailmaan synnyttänyt ja rahat ei sitten riitä. Mieluummin teenkin abortin, kun en halua tuohon tilanteeseen päätyä. En myöskään jaksa yksin edes raskausaikaa.
Ei ne lopukaan jollei oo sitten tottunu johonkin holtittomaan kerskakulutukseen. Sillon on korkee aika opetella se rahankäyttö ihan uudelleen.
- 14+12
Seli seli kirjoitti:
Ei ne lopukaan jollei oo sitten tottunu johonkin holtittomaan kerskakulutukseen. Sillon on korkee aika opetella se rahankäyttö ihan uudelleen.
Juupa juu. Ei tarvii olla mikään kerskakuluttaja. Rahat ei silti riitä.
- Kyllä vaan tarvii
14+12 kirjoitti:
Juupa juu. Ei tarvii olla mikään kerskakuluttaja. Rahat ei silti riitä.
Kumma juttu miten ne monilla muilla riittää varsin hyvinkin..
- .
No sehän
varmaan auttaakin siihen masennukseen.. lisää traumaa vaan muiden ongelmien päälle niin hyvin menee ja laadukas loppuelämä edessä!
Murha ei seliselityksilläs ja hatarilla puolusteluillas kauniimmaks muutu. Kyllä vaan tarvii kirjoitti:
Kumma juttu miten ne monilla muilla riittää varsin hyvinkin..
Niin. On se kumma kun ihmisten tulot ja menot on erilaisia, että miten jollain riittää rahat ja miten toisilla ei. Perin kummallista. Oletko tietoinen, että edes Kelasta tai varsinkaan sossusta kaikki eivät saa samoja tukia? Itselläni rahat riittävät hyvin, mutta läheskään kaikilla ystävilläni ei, vaikka melkein samassa tilanteessa ollaan. Se on aina tapauskohtausta, että mitä tukia kukakin saa ja millä perusteella. Aina voi hakea vaikka mitä, mutta se että myönnetäänkö on sitten toinen juttu. Itse olen opiskellut kuntoutustuella, mutta ystäväni sai juuri hylkäävän päätöksen, vaikka tilanne meillä sama. Itse olen saanut paljon harkinnanvaraista toimeentulotukea sossusta. Kuulemma sillä perusteella, että olen koko ajan itse aktiivisesti yrittänyt päästä elämässäni eteenpäin työllistymistä kohti, enkä ole vain maannut himassa. Ja tämä tarkoittaa sitä, että erittäin masentuineille ystävilleni ei ole myönnetty välttämättä yhtään mitään sossusta, koska eivät masentuneina oikein kykene mitään muuta tekemään, kuin siellä himassa nukkumaan.
Tiedät tuista ilmeisesti hyvin vähän hyvin harvan tilanteen. Mä olen 10:n vuoden aikana tutustunut kymmeniin, jollei satoihin sairaisiin ihmisiin, joista osan tunnen erittäin hyvin. Ja fakta nyt vaan on, että tuet eivät ole kaikille samat. Kuten eivät ole menotkaan. Eikä tarvitse edes mikään tuhlari olla.heartshapedglasses kirjoitti:
Niin. On se kumma kun ihmisten tulot ja menot on erilaisia, että miten jollain riittää rahat ja miten toisilla ei. Perin kummallista. Oletko tietoinen, että edes Kelasta tai varsinkaan sossusta kaikki eivät saa samoja tukia? Itselläni rahat riittävät hyvin, mutta läheskään kaikilla ystävilläni ei, vaikka melkein samassa tilanteessa ollaan. Se on aina tapauskohtausta, että mitä tukia kukakin saa ja millä perusteella. Aina voi hakea vaikka mitä, mutta se että myönnetäänkö on sitten toinen juttu. Itse olen opiskellut kuntoutustuella, mutta ystäväni sai juuri hylkäävän päätöksen, vaikka tilanne meillä sama. Itse olen saanut paljon harkinnanvaraista toimeentulotukea sossusta. Kuulemma sillä perusteella, että olen koko ajan itse aktiivisesti yrittänyt päästä elämässäni eteenpäin työllistymistä kohti, enkä ole vain maannut himassa. Ja tämä tarkoittaa sitä, että erittäin masentuineille ystävilleni ei ole myönnetty välttämättä yhtään mitään sossusta, koska eivät masentuneina oikein kykene mitään muuta tekemään, kuin siellä himassa nukkumaan.
Tiedät tuista ilmeisesti hyvin vähän hyvin harvan tilanteen. Mä olen 10:n vuoden aikana tutustunut kymmeniin, jollei satoihin sairaisiin ihmisiin, joista osan tunnen erittäin hyvin. Ja fakta nyt vaan on, että tuet eivät ole kaikille samat. Kuten eivät ole menotkaan. Eikä tarvitse edes mikään tuhlari olla.Eikä koske vain sairaille tulevia tukia, vaan myös ihan terveille tulevia.
- ---
Puhutte siitä että abortti ei ole oikein, onko sitten oikein kun joku 14-vuotias teini saa lapsen ja isovanhemmat sitten elättää sen? EI!? siinä menee nuoren elämä ja lapsena oleminen! Jos on vielä itsekkin lapsi miten pystyisi hoitamaan omaa lasta?
- No sen pienimmän
lapsen tappaminenko sitten oikeemmin on?? Siinä tosiaan menee pilalle sen uhrin koko ihmiselämä, ja usein vielä sen tekijänkin, jos ei henki, niin mielenrauha ainakin loppuelämäksi.. Pahemmassa tapauksessa vielä aborttiin pakotetun/aivopestyn, nuoren tytön. Miks hyvät vanhemmat ei haluais auttaa lapsenlapsensa hoidossa?
- Huomataan kyllä
kieltodefenssit ne senkun jyllää.
- Niin??
Miksi tunget näitä samoja linkkejä joka ketjuun? Mitä niiden oli tarkotus todistaa?
Siinä lueskeltavaa sullekin, oleppa hyvä :)
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011032513434174_rb.shtml
http://www.sfgate.com/health/article/New-abortion-pill-deaths-investigated-4-who-2653941.php
http://aborttiwiki.oikeuselamaan.org/index.php?title=Abortin_riskit
http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7
http://www.ituprojekti.net/itu_kirjasto/abortin_jalkeinen_masennus.pdf
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article123369.ece
http://afterabortion.org/1999/more-research-on-post-abortion-issues/
http://www.bmj.com/content/313/7070/1431.full - Turha sääliä
Tuskimpa ne yhtään onnettomampia on kun joku katkera lapsivihan uhkuja joka huvittaa itseään toisten (kuvitteellisilla) harmeilla.. varmaan onnellisempiakin. Mutta täytyyhän sitä aina uskotella että joillain menis huonommin kun itsellä.
Lapset on muuten ihania ja elämän rikkaus :) että ylpeänä ja äitiyden onnea hehkuvana maha pystyssä vaan. - Juu, tokihan
joku nettimutuilija sen paremmin tietää mikä muhun pätee, mikä ei :D
- kipeetä palaa
Ihan sama. Sinähän saat LUULLA ihan mitä lystäät ;) mulle yks hailee millä fantasioilla oloos helpotat.
- Kristitty
Abortin hinta on Jumalan ikuinen viha sinua kohtaan ja kadotukseen joutuminen.Tulee siis aika kalliiksi.
- kuka jumala?
Jumalan vihalle:
Tarkoitat kai omaa vihaasi. Jumalan "ajatuksista" ja kenenkään kadotuksista et voi tietää, vai onko jumala automaattisesti samalla kannalla kaikessa kuin sinäkin? vai oletko ehkä itse jumala?
- ysikuus
Minulla loppui menkat noin viikko sitten (ehkä maanantaina) ja nyt lauantaina (eli 5 pvä myöhemmin) harrastin seksiä ja unohdin ehkäisyn. Seuraavana aamuna otin ihan tavallisen e-pillerin. Luuletteko että vosin kuitenkin olla raskaana? Olen hyvin kiitollinen kunnolisista vastauksista. En millään haluaisi lasta tässä iässä.....
- no kannattaskohan
sitten ruveta huolehtiin kunnollisesta ehkäsystäkin tai olla levittelemättä niin kauan kun et halua?! Toi yks e-pilleri ei tässä vaiheessa auta yhtään mitään.
- Ehkäisy jatkossa
E-pilleri ei tuossa tilanteessa auttanut, sinun olisi pitänyt hankki jälkiehkäisypilleri. Mahdollistahan on, että olet raskaana ja nyt kannattaakin hankkia raskaustesti, tosin se ei vielä noin lyhyessä ajassa varmaan tulosta näytä. Viivytelläkään ei silti kannata, sillä mitä nopeammin toimit, sitä nopeammin myöskin saat abortin, mikäli raskaana olet.
- veri huutaa maasta
Yhden ihmissielunarvo ja hinta on paljon enemmän kuin kaikki maailman aarteen. Jumalan Poika Jeesus Kirstus sovitti ja se maksoin koko ihmiskunnan arvon. Älää hyvät ihmiset tappako syntymättömiä lapsianne.
- Minun päätökseni
Teen abortin tasan silloin kun niin haluan ja kellään ei ole sananvaltaa puuttua asiaan :)
- olet.väärässä
Minun päätökseni kirjoitti:
Teen abortin tasan silloin kun niin haluan ja kellään ei ole sananvaltaa puuttua asiaan :)
Viranomaiset ne kyllä tässäkin maassa viime kädessä päättää heruuko se murhalupa vaiko ei, ei se itsekästä mukavuushinkua uhkuva läpeensä hemmoteltu akka :) Ja tietenkin jokaikinen saa puuttua yhteiskunnan heikoimpien jäsenten tappamiseen kun ne muut sen lystin joutuu maksaankin.
- Hehhehheee
olet.väärässä kirjoitti:
Viranomaiset ne kyllä tässäkin maassa viime kädessä päättää heruuko se murhalupa vaiko ei, ei se itsekästä mukavuushinkua uhkuva läpeensä hemmoteltu akka :) Ja tietenkin jokaikinen saa puuttua yhteiskunnan heikoimpien jäsenten tappamiseen kun ne muut sen lystin joutuu maksaankin.
Jokainen sen vaan saa. Jos ei syytä ole niin valehtelee. :) tai vähän kaunistelee. Kukaan ei tarkista mitään. Helppoa kuin heinänteko.
- jatkaunelmointias
kun ei vaan saa, onneks ;) ja niinhän se valehtelu yleinen käytäntö onkin kun niitä lain edellyttämiä syitä monilla ei vaan ole. Hyvä sentään että joku myöntää suoraan miten lain porsaanreijät kusee.
- jatkakuuleitsevaan
Periaatteessa kuka vaan ei saa, käytännössä saa. Jokaiselta löytyy elämästä joku syyksi kelpaava juttu, jos ei löydy niin voi keksiä sellaisen. Tämän vuoksi kaikki halukkaat saavat Suomessa abortin.
- ainahinkuasaa
Kysy niiltä valvirankin hylkäämiltä mitä syitä ne on yrittäny keksiä.
- jatkakuuleitsevaan
Huokaus... Jos 99% hakijoista saa abortin, voidaan sanoa että todennäköisyys hylkäykseen on niin pieni että sen saa käytännössä aina.
- muttakuneisaa
Osotettiin vaan taas kuinka valehtelit ja vääristelit totuutta, kuten suosijasakki yleensäkin.
"Jokainen sen vaan saa." = VALHE.
- Puppee
Nykyään kaavinta Helsingissä n. 140 €.
- vähän
Mun niin minimaalisesti näitä kaavintoja kai tehdään? Vai kuin?
- Puppeee
vähän kirjoitti:
Mun niin minimaalisesti näitä kaavintoja kai tehdään? Vai kuin?
En ymmärrä mitä tarkoitat. Kaavinnan saa, jos sen haluaa. Ja kyllä se kaavinta kannattaa.
- haaskarienhurlumhei
Puppeee kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitat. Kaavinnan saa, jos sen haluaa. Ja kyllä se kaavinta kannattaa.
Höpötät omias, eipä sitä murhakeinoo ite saa päättää, vaan se tehdään missä vähiten haaskaantuu yhteiskunnan varoja (eli yleensä myrkkynapeilla).
Ketjusta on poistettu 85 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917660Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246370Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644481Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902648Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1331616
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971554Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo47885Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21812