En tiedä, onko tämä oikea palsta kirjoittaa ongelmastani, mutta haluan "purkaa" tuntojani edes jonnekkin..
Olen totaalinen limppariaddikti. Kuulostaa noin sanottuna täysin naurettavalta, koska ihmisillä on paljon paljon pahempia ongelmia, mutta minulle tämä on ongelma.
Juon tuhottomasti lippari, colaa, fantaa, spritea, ihan mitä vain. Ostan joka päivä 1,5litraa.
Olen kokeillut lopettaa miljoona kertaa tuloksetta, olen pitänyt almanakkaa, olen kokeillut vaihtaa light-versioon, olen kokeillut vaihtaa kivennäisveteen.. Mikään ei auta! Menen kauppaan ja päätän olla ostamatta, pääsen limuosaston ohi, pääsen kassalle ja pääsen kotiin! Sitten illalla palaan takaisin kauppaan ja ostan sen minkä päivällä jätin ostamatta. Olen myös mennyt usein kauppaan ja päättänyt: ostan vain 0,5l, se on kuitenkin vähemmän kuin 1,5l. Kun pääsen kauppaan, vertaan hintoja: mitä järkeä on maksaa 0,5l 1.59€ kun 1,5l saa 1,99€? Näin sorrun taas.
Jos onnistun olemaan juomatta päivän, palkitsen itseäni ostamalla limua illalla.
Ensimmäinen lasillinen maistuu aina taivaalliselta, toinen ei enää niinkään.. kun pullo alkaa olla tyhjillään, jokainen nielaus on täynnä itseinhoa.
Tätä on siis jatkunut noin 10 vuotta, välillä pahemmin, välillä paremmin.
Kuitenkin kun tulin raskaaksi asia alkoi huolettaa minua enemmän. Raskauden toisella kolmanneksella join jokaikinen päivä, kunnes minulle todettiin raskausajan diabetes. Mittailin sokereita ja yritin skarpata. Onnistuinkin hetkeksi, mutta sitten aloin huijaamaan itseäni ja neuvolaa.. mittasin ja merkkasin sokerit silloin kun sain hyviä arvoja.. kun arvot olivat raja-arvojen alapuolella, palkitsin jälleen itseäni juomalla.
Vauva on nyt 4viikon ikäinen.. juon edelleen. Pelkään, että tämä vaikuttaa vauvaan.. mitä säilöntäaineita ja myrkkyjä hän saakaan äidinmaitoni mukana! Tai mitäs sitten kun hän kasvaa? Tuleeko hänelle sama ongelma? Haluan päästä tästä eroon ja olla hyvä äiti!! Asia vaivaa ja masentaa minua.
Pelkään myös saavani tämän takia diabeteksen.. olen vasta 22, eli se tarkoittaisi insuliinipiikkiä loppuelämäkseni.. myös hampaani ovat äärimmäisen huonossa kunnossa.. niistä saattaa lohkeilla paloja kun esim. pureksin purukumia!
Juon kun minulla on huolia, kun stressaa, kun vituttaa.. juon kun olen iloinen ja haluan palkita itseni... juon kun syön tiettyjä ruokia.. juon juon juon juon!! En enää tiedä mitä tehdä.
Addiktio ahdistaa
Mikä_avuksi?
0
422
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252490Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.551806Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111224Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2991077- 259992
- 146903
- 56884
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9807- 48793
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.111785