En tiedä, onko tämä oikea palsta kirjoittaa ongelmastani, mutta haluan "purkaa" tuntojani edes jonnekkin..
Olen totaalinen limppariaddikti. Kuulostaa noin sanottuna täysin naurettavalta, koska ihmisillä on paljon paljon pahempia ongelmia, mutta minulle tämä on ongelma.
Juon tuhottomasti lippari, colaa, fantaa, spritea, ihan mitä vain. Ostan joka päivä 1,5litraa.
Olen kokeillut lopettaa miljoona kertaa tuloksetta, olen pitänyt almanakkaa, olen kokeillut vaihtaa light-versioon, olen kokeillut vaihtaa kivennäisveteen.. Mikään ei auta! Menen kauppaan ja päätän olla ostamatta, pääsen limuosaston ohi, pääsen kassalle ja pääsen kotiin! Sitten illalla palaan takaisin kauppaan ja ostan sen minkä päivällä jätin ostamatta. Olen myös mennyt usein kauppaan ja päättänyt: ostan vain 0,5l, se on kuitenkin vähemmän kuin 1,5l. Kun pääsen kauppaan, vertaan hintoja: mitä järkeä on maksaa 0,5l 1.59€ kun 1,5l saa 1,99€? Näin sorrun taas.
Jos onnistun olemaan juomatta päivän, palkitsen itseäni ostamalla limua illalla.
Ensimmäinen lasillinen maistuu aina taivaalliselta, toinen ei enää niinkään.. kun pullo alkaa olla tyhjillään, jokainen nielaus on täynnä itseinhoa.
Tätä on siis jatkunut noin 10 vuotta, välillä pahemmin, välillä paremmin.
Kuitenkin kun tulin raskaaksi asia alkoi huolettaa minua enemmän. Raskauden toisella kolmanneksella join jokaikinen päivä, kunnes minulle todettiin raskausajan diabetes. Mittailin sokereita ja yritin skarpata. Onnistuinkin hetkeksi, mutta sitten aloin huijaamaan itseäni ja neuvolaa.. mittasin ja merkkasin sokerit silloin kun sain hyviä arvoja.. kun arvot olivat raja-arvojen alapuolella, palkitsin jälleen itseäni juomalla.
Vauva on nyt 4viikon ikäinen.. juon edelleen. Pelkään, että tämä vaikuttaa vauvaan.. mitä säilöntäaineita ja myrkkyjä hän saakaan äidinmaitoni mukana! Tai mitäs sitten kun hän kasvaa? Tuleeko hänelle sama ongelma? Haluan päästä tästä eroon ja olla hyvä äiti!! Asia vaivaa ja masentaa minua.
Pelkään myös saavani tämän takia diabeteksen.. olen vasta 22, eli se tarkoittaisi insuliinipiikkiä loppuelämäkseni.. myös hampaani ovat äärimmäisen huonossa kunnossa.. niistä saattaa lohkeilla paloja kun esim. pureksin purukumia!
Juon kun minulla on huolia, kun stressaa, kun vituttaa.. juon kun olen iloinen ja haluan palkita itseni... juon kun syön tiettyjä ruokia.. juon juon juon juon!! En enää tiedä mitä tehdä.
Addiktio ahdistaa
Mikä_avuksi?
0
444
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797