Addiktio ahdistaa

Mikä_avuksi?

En tiedä, onko tämä oikea palsta kirjoittaa ongelmastani, mutta haluan "purkaa" tuntojani edes jonnekkin..

Olen totaalinen limppariaddikti. Kuulostaa noin sanottuna täysin naurettavalta, koska ihmisillä on paljon paljon pahempia ongelmia, mutta minulle tämä on ongelma.

Juon tuhottomasti lippari, colaa, fantaa, spritea, ihan mitä vain. Ostan joka päivä 1,5litraa.
Olen kokeillut lopettaa miljoona kertaa tuloksetta, olen pitänyt almanakkaa, olen kokeillut vaihtaa light-versioon, olen kokeillut vaihtaa kivennäisveteen.. Mikään ei auta! Menen kauppaan ja päätän olla ostamatta, pääsen limuosaston ohi, pääsen kassalle ja pääsen kotiin! Sitten illalla palaan takaisin kauppaan ja ostan sen minkä päivällä jätin ostamatta. Olen myös mennyt usein kauppaan ja päättänyt: ostan vain 0,5l, se on kuitenkin vähemmän kuin 1,5l. Kun pääsen kauppaan, vertaan hintoja: mitä järkeä on maksaa 0,5l 1.59€ kun 1,5l saa 1,99€? Näin sorrun taas.
Jos onnistun olemaan juomatta päivän, palkitsen itseäni ostamalla limua illalla.
Ensimmäinen lasillinen maistuu aina taivaalliselta, toinen ei enää niinkään.. kun pullo alkaa olla tyhjillään, jokainen nielaus on täynnä itseinhoa.

Tätä on siis jatkunut noin 10 vuotta, välillä pahemmin, välillä paremmin.
Kuitenkin kun tulin raskaaksi asia alkoi huolettaa minua enemmän. Raskauden toisella kolmanneksella join jokaikinen päivä, kunnes minulle todettiin raskausajan diabetes. Mittailin sokereita ja yritin skarpata. Onnistuinkin hetkeksi, mutta sitten aloin huijaamaan itseäni ja neuvolaa.. mittasin ja merkkasin sokerit silloin kun sain hyviä arvoja.. kun arvot olivat raja-arvojen alapuolella, palkitsin jälleen itseäni juomalla.
Vauva on nyt 4viikon ikäinen.. juon edelleen. Pelkään, että tämä vaikuttaa vauvaan.. mitä säilöntäaineita ja myrkkyjä hän saakaan äidinmaitoni mukana! Tai mitäs sitten kun hän kasvaa? Tuleeko hänelle sama ongelma? Haluan päästä tästä eroon ja olla hyvä äiti!! Asia vaivaa ja masentaa minua.

Pelkään myös saavani tämän takia diabeteksen.. olen vasta 22, eli se tarkoittaisi insuliinipiikkiä loppuelämäkseni.. myös hampaani ovat äärimmäisen huonossa kunnossa.. niistä saattaa lohkeilla paloja kun esim. pureksin purukumia!

Juon kun minulla on huolia, kun stressaa, kun vituttaa.. juon kun olen iloinen ja haluan palkita itseni... juon kun syön tiettyjä ruokia.. juon juon juon juon!! En enää tiedä mitä tehdä.

0

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        123
        1853
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1640
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        51
        1215
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        49
        1098
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        978
      6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        50
        876
      7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        876
      8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
        Ikävä
        37
        810
      9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
        Ikävä
        56
        798
      10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        38
        797
      Aihe