Onko mahdollista ottaa jotain syötävää mukaan synnytykseen esim. irtokarkkeja tai tilata pizzaa, ettei vaan nälkä yllätä synnyttäessä?
Onko synnytyssalissa/huoneessa mitään viihdykkeitä esim. TV, Playstation yms?
Pitääkö koko synnytyksen ajan maata sängyssä?
Mitä vaatteita saa pitää synnytyksen aikana päällä?
Kiitos jos joku jaksaa vastata kysymyksiini.
Ruokaa synnytykseen?
10
2960
Vastaukset
- kaneli
varmaan ihan sairaalasta. Sairaalassa missä itse synnytin, ei ainakaan synnytyssalissa ollut tv:ta tai pleikkaria. TV oli vain päivähuoneessa, missä jokainen sai käydä sitä katsomassa. Salissa oli viihdykkeenä ainoastaan radio.
"Evästä" saa ottaa siis esim. karkkia jne. mutta luulempa, että sinne ei voi pizzaa tilata. Mulle hoitajat toivat leipää, mehua ja jogurttia synnytyssaliin, kun vain sanoin, että nälkä tuli.
Synnytyksessä ei välttämättä tarvi maata ollenkaan sängyssä. Olla vain siinä asennossa ja paikassa missä itellä on helppo ja hyvä olla.
Vaatteena ainakin minulla oli pelkästään sairaalan mekko/kaapu/takki..mikä se nyt lieneekään oikealta nimeltä. - mistä tuli mieleesi edes ky...
Toisella kerralla tiesin jo ettei synnärille kannata mennä ennen kuin on pakko. Kotona tein niin kauan kuin jaksoin jauhelihakeittoa perheelle ja sitten kun ilmeeni oli niin pahan näköinen etten halunnut pikkuiseni näkevän äitiä niin tuskissaan niin mä lähdin. Alasti makasin ammeessa (naurettavaa) ja pusersin mieheni käsivartta kuin hullu kipujen ollessa älyttömät. Noin viisi tuntia tätä. ei tullut pleikkarit tai tv mieleen ja olis varmaan mulkastu jos olisin niistä kysyny. Ruokaa sain heti synnytyksen jälkeen (ensin työ sitten huvi). Jokuhan voi mennä pieleen joten ei sinne murkinoimaan olla menossa - jos on vaikka putki kurkussa hetken päästä- niinku mulla oli.
- Mami84 ja pojat 01 ja 04
Me ei oltu syöty mitään sinä päivänä kun mentiin synnyttämään. No kun lapsivedet tuli mentiin grillin kautta synnärille ja siellä sopivan ajan tullessa minä söin ruoan. Isä söi jo silloin kun kätilö tutki vauvaa. Ei siinä kun tosi toimiin on päässyt paljon ruokaa ajattele. Tietty siinä odotellessa voi napostella. Siinä huoneessa missä me oltiin oli TV. Koko synnytyksen ajan ei kannata maata sängyssä. Jos seisot niin vauvan pää painaa ja kohdunsuu avautuu nopeammin. (painovoima). Synnytyksen aikana päällä on yöpaita jonka sisälle vauva sitten nostetaan.
- kätilö
Jokaisen tuntema kipu ja nälkä on yksilöllistä. Kyllä sinä saat sairaalassa ruokaa, sitä tarjotaan sinulle ja voit myös ihan rohkeasti itse pyytää jos vain haluat. Juomista pyritään pitämään koko ajan lähellä, koska synnytystä voi verrata maratonjuoksuun ja se vie todella paljon voimia, niin on hyvin tärkeää että olet myös syönyt ja juonut hyvin. Aikaisemmin ruokaa ei juuri tarjoiltu, sitä perusteltiin sillä että jos joutuukin yllättäen lähtemään sektioon niin ei saa olla vatsa täynnä...siinähän nukutetaan tai puudutetaan ja on aspiraation vaara ym.
Se paita mikä sinulla todennäköisesti tulee olemaan päällä on ns.avopaita, joka solmitaan niskan takaa ja on muutoin selästä auki. Sitten sinulla on tietenkin alushousut niin pitkään kunnes pääset tositoimiin. Tv yms viihdykkeet riippuvat paljon paikasta missä synnytät. Radio on yleensä joka synnytyssalissa. Kyllä ne kätilöt neuvovat ja auttavat ja kysy rohkeasti jos jokin asia sinua askarruttaa! Onnea sinulle ja perheellesi!- kätilö
vielä ruoka asiaan kun monet tuntuvat kirjoittavan ettei kunnon ruoka maistu tai tule edes mieleen... Itse olen kylläkin vasta yhden lapsen synnyttänyt, mutta minä kyllä söin ja paljon.. En nyt tietenkään enää ponnistusvaiheessa mitään popsinut, mutta kunnon ruuankin söin vielä avautumisvaiheen aikana, oli tosi kova nälkä!! Mutta synnytyksen jälkeen tuntui ettei saanut alas muuta kuin juomista.. Eli täytyy muistaa aina se yksilöllisyys!!!
- pienen pojan äiti
harvalle playstationit tulee mieleen enää synnytys salissa.kipu alkaa olla niin kova, ettei viihdykkeitä tarvita. erilaiset rentoutumiskeinot ovat hyviä kuten suhkussa käynti, hieronta yms. synnytysvastaanotossa on yleensä tv. siellä voi tulla tylsää odotellessa, että joutuuko kotiin vai pääseekö synnytyssaliin. tämä tietenkin vain silloin jos ei tiedetä onko synnytys kunnolla käynnissä.
voit ottaa eväitä mukaan synnyttämään mennessä. mitään raskasta syötävää tuskin tekee mieli. itsellä ei tehnyt mieli syödä paljon mitään vaikka synnytys kesti 21 tuntia.synnytysvastaanotossa saattaa olla juoma-tai karkkiautomaatti.päivällä saattaa olla mahdollisuus päästä kahvioon.
synnytysvalmennuksessa kyllä kerrotaan mitä tapahtuu, kun menet synnyttämään.silloin voit kätilöltä kysyä mitä haluat.
synnytyksen ajan voit olla missä asennossa tahansa jos synnytys etenee normaalisti.
kun menet synnyttämään, niin sinut otetaan vastaan synnytysvastaanotossa. siellä katsotaan kuinka pitkällä olet. jos synnytys on hyvin käynnissä pääset synnytys saliin , jossa puet päällesi sairaalan vaatteet.siellä voit tehdä mitä haluat.kätilö käy välillä katsomassa kohdun suun tilannetta ja antaa kipulääkkeitä tai puudutuksia. nämä ovat tietoja TAYS:ista. - synnyttänyt
Ilmeisesti synnytät ensinmäistä lastasi...
Kuitenkin kannattaa keskittyä lepoon ja ottaa
asiat rauhallisesti.Ruokaa saa syödä jos pystyy..
tuskin pizza synnytyksen aikana edes maistuu ja
pleikkari varmaan lentäisi seinään supistusten
aikana....
Muista ei kannata leikkiä sankaria nykyaikaiset
kipulääkkeet eivät vahingoita vauvaa ja helpot-
tavat oloasi.TSEMPPIÄ! - Anonyymi
Kyllä voi tilata pizzaa, olemme juuri synnärillä ja ukko tilasi pizza onlinen kautta perhe pizzan synnärille kuljetuksella 20e
- Anonyymi
Itselle tosin ei paljon pizzat maita. Supistelee vitusti
- Anonyymi
Riippuu ihan että onko matu lapsi, suosittelen siinä tapauksessa aborttia.
Jos ei ole siihen rahaa nii syö esim glyserolia tai jotain muuta myrkkyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984