Tuolla toisaalla vaaditaan tanssiseuroja opettamaan ns. lavaetikettiä jotta "meno lavoilla rauhoittuisi".
Tarkoittaako tämä, että kursseilla käymättömät osaavat etiketin ja kursseja käyneet eivät?
Vai eivätkö kursseja käymättömät tarvitsekaan osata etikettiä?
Osalle tanssivista ihmisistä on ilmeisesti epäselvää mitä tämä ns. lavaetiketti tarkoittaa. Osa alle 20 vuotta tanssineista luulee, että lavaetiketti on jokin jonkun henkilöryhmän tai muun tahon tekemä ohje joka pitäisi osata.
Näin ei tietenkään ole.
Ns. lavaetiketti on uusi hieno nimi asialle joka on ollut olemassa melkein yhtä kauan kuin yleensä on tanssittu. Se tarkoittaa sellaisia asioita kuin vastapäivään kiertämistä ja paikkoja joissa ollaan tanssimisen väliaikoina. Etiketiksi sitä alettiin nimittää siinä vaiheessa kun joku keksi kirjata nämä asiat paperille.
Toinen nimi tällaiselle "etiketille" on hyvät tavat ja sovitut käyttäytymismallit. Samanlainen etiketti voitaisiin laatia jalankululle ja varmasti laaditaankin siinä vaiheessa kun uusavuttomuus saavuttaa senkin arkipäiväisen asian. Ehkä jonain päivänä joku ei enää ymmärrä tai välitä väistää vastaantulijaa.
Kaikille pidemmän aikaa tanssineille tämä lavaetiketti on samanlainen asia kuin se jalkakäytävällä kävely; kun tehdään näin niin on paljon helpompi liikkua ja olla.
Etiketti lavoilla
tanssikee
1
412
Vastaukset
- Yksilöajattelu
Nykyisen ,myös välttämättömän etiketin muuttamista vaatii naiset! Kun esim: rukkaset saavat he vaatii etiketin noudattamista tai ei tule haetuksi niin sekin tulisi etiketillä korjata. Naisten tulee heidän vaatimuksestaan saada hakea, ja paljon. Etiketti alunperin on muodostunut erittäin kohteliaaksi ja kunnioittavaksi sekä vastuulliseksi tanssikäytännöksi. Mutta nytpä asiat ovat aika etiketittömiä. On vain sekavat laumasopat yksilötapahtumineen. '
Olisipa nautinto olla korrektissa ja myös tanssiparivalinnasta nauttivassa etikettikäytännössä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483