Etätyö

keiju2

Onko kokemuksia ja millaisia? Mitä tehtäviä? Esim. 20-25 h viikossa etätyöstä olisin kiinnostunut.

20

4038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää harmita

      Joskus harmitti, kun oli kiirettä ja työtoveri oli 'etätöissä' kampaajalla.

    • Kotikooderi

      Aikanaan tuli tehtyä muutaman kuukauden ajan duunit kokonaan kotoa käsin, syynä erittäin pienen firman toimiston puute. Sittemmin etäillyt satunnaisesti muutamia kertoja. Työ on ollut sitä samaa kuin toimistollakin, eli nettikoodailua.

      Erittäin lyhyt työmatka
      Työkaverit/pomot eivät häiritse
      Saa olla munasillaan :)

      - Kodin ja siviilielämän raja hämärtyy
      - Kotona on miljoona asiaa huomiota viemässä ("Pitäisikö nopeasti imurilla ottaa tuo pölypallo?")

    • Etätyöläinen

      Koodausta, tukipalveluita, koulutuksia ja myyntiä. Siinä etätyöt. Jos työmoraalisi on korkea, silloin suosittelen etätyötä henkilökohtaisella yli 3 vuoden kokemuksella. Kotiin kannattaa palkata siivooja käymään joka viikko 1-2kertaa. Siivooja tulee kieltämättä erittäin edulliseksi, kun ajattelee pitemmällä tähtäimellä (yksi isoimmista häiriötekijöistä on kuitattu pois - toimistosiivous). Hommaa 2-tietokonetta. Toinen työasioihin, toinen vapaa-aikaan. Silloin työn-kodin-vapaa-ajan välinen kuilu pysyy jonkinlaisena. Pidä tarkkaa omaa kalenteria tekemisistäsi, vaikka excelissä. Kun katset tilastoja graafisesti, kummasti se vaan vaikuttaa alitajuntaan - että onko sitä oikeesti tullut tehtyä töitä. Etätyö ilman omaa firmaa tai y-tunnusta on lähes mahdotonta. Työntekijöitä halutaan valvoa etänä, mutta laki tulee vastaan monissakin tilanteissa ja siksi monet haluavat itsenäisen yrittäjän eri projekteihin. Etätyön tekemiseksi isoin asia mihin kannattaa oikeasti satsata on ne ohjelmistot, mitä joudut käyttämään työn tekemiseen. Mikäli ajattelit käyttää jotain ilmaista tai kehnoa (halpaa) ohjelmistoa työsi tekemiseen - siinä meni uskottavuutesi. Jos voit rakentaa uskottavuutesi alusta alkaen kuntoon tietoturva kysymyksiin vastaukset tulevat kuin apteekin hyllyltä. Voit rakentaa etätyöskentelystä toimivan konseptin joka on paljon tehokkaampi kuin normaalityöskentely (joka on täynnä häiriötekijöitä - varsinkin avo-toimistot). Se mitä tulet kaipaamaan ovat työkaverit. Vaikka pitäisit yhteistyökumppaneihin yhteyttä, kävisit lounaallakin silloin tällöin. Se kaikki muu mikä työympäristössä tapahtuu, tuo jossainvälissä kaipuun vanhaan. Vastapainona jos voit tehdä saman työn 5-6 tunnissa normaalin 8 sijaan. Lähde biitsille kavereidesi kanssa ja nauti elämästä. Kun työkone sulkeutuu, päivän oma elämä alkaa...

      • Mikkomaatti

        hei,

        haluaisin tehdä etätöitä ohjelmointipuolella. mistä niitä voisi etsiä?


      • Anonyymi

        "Lähde biitsille kavereidesi kanssa ja nauti elämästä. "

        Biitsillä on kylmä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Te olettekin surkeita narukäsiä jotka eivät ole päivääkään tehneet fyysistä ulkotyötä .. varsinaisia nysväreitä

      • Anonyymi

        Kannattaa suhtautua suurella varauksella tähän firmaan. Paljon huonoja kokemuksia monilla kanavilla kun ihmiset ovat tehneet viikkokausia töitä ja rahat ovat jääneet saamatta ilman mitään selvityksiä.


    • Anonyymi

      Ratkaisun yhden ongelman, missä oli avoin tehtävä netissä ulkomailla. Keksin toimivan algoritmin kyseiseen projektiin.

      • Anonyymi

        Käytitkö tekoälyä? Tuliko rahaa, mainetta ja vakituisia töitä? Teitkö freelancerina? Kai maksat verot, eläkemaksut sun muut Suomeen kun olethan nyt yrittäjä jolta katkeaa kaikki mahdolliset Kelan tuet yms. Ainakin tuolla Outlierissä todelliset palkkiot jäävät niin pieneksi, että ei maksa vaivaa. Siellä on kymmeniä tuhansia ns. kolmansien maiden epätoivoisia työttömiä korkeakoulutettuja tappelemassa töistä kuin hyeenat ja kyllähän jollain muutaman dollarin palkkioilla jossain Bangladeshissa saattaa hikiseen saada pariksi päiväksi riisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytitkö tekoälyä? Tuliko rahaa, mainetta ja vakituisia töitä? Teitkö freelancerina? Kai maksat verot, eläkemaksut sun muut Suomeen kun olethan nyt yrittäjä jolta katkeaa kaikki mahdolliset Kelan tuet yms. Ainakin tuolla Outlierissä todelliset palkkiot jäävät niin pieneksi, että ei maksa vaivaa. Siellä on kymmeniä tuhansia ns. kolmansien maiden epätoivoisia työttömiä korkeakoulutettuja tappelemassa töistä kuin hyeenat ja kyllähän jollain muutaman dollarin palkkioilla jossain Bangladeshissa saattaa hikiseen saada pariksi päiväksi riisiä.

        Pikkuprojekti. Rahaa tuli sovitusti. Verot maksoin. Ei työkorvauksesta mene eläkemaksuja. Tein freelancerina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuprojekti. Rahaa tuli sovitusti. Verot maksoin. Ei työkorvauksesta mene eläkemaksuja. Tein freelancerina.

        Kannattaa huomioida, että yrittäjänä on itse vastuussa eläkevakuutuksestaan jos YEL-työtulon rajat ylittyvät. Lähtökohtaisesti kenenkään itseään kunnioittavat osaajan ei kannata tehdä alle 100 $ / h näpertelyjä.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytitkö tekoälyä? Tuliko rahaa, mainetta ja vakituisia töitä? Teitkö freelancerina? Kai maksat verot, eläkemaksut sun muut Suomeen kun olethan nyt yrittäjä jolta katkeaa kaikki mahdolliset Kelan tuet yms. Ainakin tuolla Outlierissä todelliset palkkiot jäävät niin pieneksi, että ei maksa vaivaa. Siellä on kymmeniä tuhansia ns. kolmansien maiden epätoivoisia työttömiä korkeakoulutettuja tappelemassa töistä kuin hyeenat ja kyllähän jollain muutaman dollarin palkkioilla jossain Bangladeshissa saattaa hikiseen saada pariksi päiväksi riisiä.

        No täällä palkkiot ainakin toimivat, koska kaikki käyttäjät ja videot varmistetaan ennen maksamista. Toimii mielestäni aika hyvin, paljon eri mahdollisuuksia ja pienellä vaivalla saa muutaman kympin. https://methods.app/r/jumike6824


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt tuo eräs Outlierin rekrytoija mainostaa jopa 12 000 $ kuukausiansioita jostain AI-töistä. Haiskahtaa yhä kovemman luokan kusetukselta. Firma mm. pyytää kopiot virallisista henkilöllisyystodistuksista. Esim. Redditistä löytää hyvin värikkäitä kuvauksia kyseisen firman toiminnasta. En luottaisi hetkeäkään.

    • Anonyymi

      Voin todella suositella chat operaattorin hommaa, siinä pitää vastailla asiakkaiden viesteihin, mukava työ jota voi tehdä missä vain ja milloin vain, palkkio maksetaan viikoittain, ja sitä voi korottaa hyvinkin paljon osallistumalla bonuksiin joita usein on, tarvitsee vain vakaan nettiyhteyden, täytyy kirjoittaa sujuvaa suomea, täältä lisätietoa, jos on rahan tarvetta, hae nyt ja ansaitse: https://asiakas-palvelut.com/ref/FI2566659

    • Anonyymi

      Se on just niin. Nyt on saavutettuna etuna etätyöt. Moni ostaa koiran. Alkoholiriippuvaisten ongelmat lisääntyy. Kesät istutaan ulkona ja rusketutaan. Sairaat lapset hoidettavina kotona ns. etätöissä. Huonot yhteydet usein. Puhelinpalveluun soittaessa puhelu tuntuu toimitettavan kellarissa. Kieltämättä tietosuoja arveluttaa myös. Toimistolle mars, työt kuuluu toimittaa muualla kuin kotona.

      • Anonyymi

        Mene ihmeessä jos sinulla on kaikki nuo maintsemasi ongelmat. Toisaalta voisi olla parempi mennä hoitoon.


    • Anonyymi00022

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe