Elämän karu totuus

Jaana K

Teoria syntymästä ja kuolemasta on
mystiikkaa täynnä.
Syntymän ihme ja
kuoleman kauhu.
Siinä elämän karu totuus.

J. Karlstedt

6

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastan Runojasi.

Ei elämän totuus niin karu ja kauhu ole.

• valkonoita.

Mutta kumpikaan (syntymä/kuolema) ei ole elämä? Karua on vain siirtymävaiheet.

• Jaana K

Syntymän ihana ihme,

elämän virta.

Lyhyt matkamme.

Kuoleman varjo rinnallamme.

Siinä totuus.

J. Karlstedt

• Niin karua mutta totta ja välillä tuntuu
      kuin koko elämä olisi mystiikkaa tietyllä
      tavalla ... etenkin jos ja kun ajattelee
      eri kohtaamisia elämämme raitilla.

Kerroit taas yhden elämän totuuden.

• katzrin

Elämä on arvoitus
      alussa suuret unelmat
      rakastat
      totuus
      työtä koko elämä
      usein särkyy unelmat
      sirpaleet lentää kauas
      haavittaa
      lopuu työ
      vanhuus tulee aikanaan
      tahdot pois väsyttää
      kuolema on ystäväsi
      valmiiksi sait elämän

• Anonyymi

Pehmeitä kommentteja:Jos itse on ollut kuolemanporteilla, kuten minä kaksi kertaa, niin totuus on karmeeta.
      Kerron lyhyesti.
      Loukkasin itseni töissä. Rintaranka vääntyi. Kaularanka 15astetta vinotoinen olkapää 5cm. Ylempänä kun toinen. Painoin n. 90kg. Pää ei kääntynyt juuri ollenkaan.
      HYKS.ssa tutkittiin aivot, ja vikaa ei löytynyt.
      Lähetettiin mielisairaalaan, josta palasin voimakkaat pakkolìkkeet mukana takaisin, ilman diaknosia, mutta ei mitään mielenterveysongelmat.
      Muutin Tirkuun ja sieltä TYKSaan.
      U.Rinteen potilaalle.
      Rinne itse ei tutkinut, eikä lääkinnällinen, eikä mihinkään tutkimukseen tehnyt hoitosuunnitelmaa (allekirjoitusta)
      3kk. Olin osastolla. Lääkkeitä oli monenmoisia. Pää oli sekaisin ja käveleminenkin oli huonoa. Vapisin kuin haavanlehti ja painoin enää alle 50kg.
      Järki onnesi hoksasi, että nyt viedään miestä hautaan.
      Otin kimpsut ja häippäsin kotiin
      Hoitaja antoi lääkkeitä mukaan, jotka heitin roskiin. Kotona tuli hirveen viekkarit. Vapisin kauttaaltani. Itsari oli mielessä.
      Kodinhoitaja kävi kaupassa ja laittoi ruokaa. Pelkäsin että joku näkee minut. Verhojenraosta kurkin ulos.
      Muutamassa kk. kunto parani ja vieroitusoireet loppu.
      Aloin käymään itse kaupassa ja tein itse ruokani.
      Talvella aloin hiihtämään.
      Pakkoliikkeet loppui kun lääkityksen lopetin ja lihaa alkoi kertymään luidenympärille..
      U.Rinne oli aiemmin kirjoittanut minut eläkkeelle.
      Kävin vak.yht.kuntoituskeskuksessa, mutta totesivat ettei tästä luuviulusta saa enää työkykyistä.
      Kehuin itseäni, että tein itselleni oikean diaknosin ja heitin lääkkeet roskiin.
      10v. päästä painoni oli 85kiloa.
      Kävin kuntosalilla ja liha oli tiukkaa. Kaularanka oli vino japään kääntöliikkeet rajalliset.
      Kävin yksityislääkärissä ja kerroin tilanteen. Lääkäri sanoi, jos olisin syönyt ne lääkkeet mitä minulle määrättiin, niin olisin heittänyt henkeni
      Kuolemaa olin huijannut.
      Toinen kerta TYKS.ssa. kun huijasin kuolemaa. Kerron siitä toisten. Nyt on syötävä ja lähdettävä kuntosalille, ettei kuolema tule kolkuttamaan. Olen 76v. kalamies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2857
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      43
      2824
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2608
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      328
      1667
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      192
      902
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      99
      691
    Aihe