Elämän karu totuus

Jaana K

Teoria syntymästä ja kuolemasta on
mystiikkaa täynnä.
Syntymän ihme ja
kuoleman kauhu.
Siinä elämän karu totuus.



J. Karlstedt

6

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastan Runojasi.

      Ei elämän totuus niin karu ja kauhu ole.

    • valkonoita.

      Mutta kumpikaan (syntymä/kuolema) ei ole elämä? Karua on vain siirtymävaiheet.

      • Jaana K

        Syntymän ihana ihme,

        elämän virta.

        Lyhyt matkamme.

        Kuoleman varjo rinnallamme.

        Siinä totuus.

        J. Karlstedt


    • Niin karua mutta totta ja välillä tuntuu
      kuin koko elämä olisi mystiikkaa tietyllä
      tavalla ... etenkin jos ja kun ajattelee
      eri kohtaamisia elämämme raitilla.

      Kerroit taas yhden elämän totuuden.

    • katzrin

      Elämä on arvoitus
      alussa suuret unelmat
      rakastat
      totuus
      työtä koko elämä
      usein särkyy unelmat
      sirpaleet lentää kauas
      haavittaa
      lopuu työ
      vanhuus tulee aikanaan
      tahdot pois väsyttää
      kuolema on ystäväsi
      valmiiksi sait elämän

    • Anonyymi

      Pehmeitä kommentteja:Jos itse on ollut kuolemanporteilla, kuten minä kaksi kertaa, niin totuus on karmeeta.
      Kerron lyhyesti.
      Loukkasin itseni töissä. Rintaranka vääntyi. Kaularanka 15astetta vinotoinen olkapää 5cm. Ylempänä kun toinen. Painoin n. 90kg. Pää ei kääntynyt juuri ollenkaan.
      HYKS.ssa tutkittiin aivot, ja vikaa ei löytynyt.
      Lähetettiin mielisairaalaan, josta palasin voimakkaat pakkolìkkeet mukana takaisin, ilman diaknosia, mutta ei mitään mielenterveysongelmat.
      Muutin Tirkuun ja sieltä TYKSaan.
      U.Rinteen potilaalle.
      Rinne itse ei tutkinut, eikä lääkinnällinen, eikä mihinkään tutkimukseen tehnyt hoitosuunnitelmaa (allekirjoitusta)
      3kk. Olin osastolla. Lääkkeitä oli monenmoisia. Pää oli sekaisin ja käveleminenkin oli huonoa. Vapisin kuin haavanlehti ja painoin enää alle 50kg.
      Järki onnesi hoksasi, että nyt viedään miestä hautaan.
      Otin kimpsut ja häippäsin kotiin
      Hoitaja antoi lääkkeitä mukaan, jotka heitin roskiin. Kotona tuli hirveen viekkarit. Vapisin kauttaaltani. Itsari oli mielessä.
      Kodinhoitaja kävi kaupassa ja laittoi ruokaa. Pelkäsin että joku näkee minut. Verhojenraosta kurkin ulos.
      Muutamassa kk. kunto parani ja vieroitusoireet loppu.
      Aloin käymään itse kaupassa ja tein itse ruokani.
      Talvella aloin hiihtämään.
      Pakkoliikkeet loppui kun lääkityksen lopetin ja lihaa alkoi kertymään luidenympärille..
      U.Rinne oli aiemmin kirjoittanut minut eläkkeelle.
      Kävin vak.yht.kuntoituskeskuksessa, mutta totesivat ettei tästä luuviulusta saa enää työkykyistä.
      Kehuin itseäni, että tein itselleni oikean diaknosin ja heitin lääkkeet roskiin.
      10v. päästä painoni oli 85kiloa.
      Kävin kuntosalilla ja liha oli tiukkaa. Kaularanka oli vino japään kääntöliikkeet rajalliset.
      Kävin yksityislääkärissä ja kerroin tilanteen. Lääkäri sanoi, jos olisin syönyt ne lääkkeet mitä minulle määrättiin, niin olisin heittänyt henkeni
      Kuolemaa olin huijannut.
      Toinen kerta TYKS.ssa. kun huijasin kuolemaa. Kerron siitä toisten. Nyt on syötävä ja lähdettävä kuntosalille, ettei kuolema tule kolkuttamaan. Olen 76v. kalamies.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe