"Ylipukeutuminen"

Ylipukeutujako?

Olen nuori nainen, joka tykkää pukeutua näyttävästi. Kaikki juhlavat mekot jätän kyllä erikoistilaisuuksiin, mutta yleisesti tyylini on kuitenkin näyttävä - ainakin verrattuna opiskelijatovereideni asuihin. En yksinkertaisesti osaa käyttää "tylsiä ja tavallisia" vaatteita, silloinkin minulla on taipumus lisätä asukokonaisuuteen näyttävämpiä koruja ja kenkiä, jolloin kokonaisuus ei pysy kovin arkisena.

Mitä mieltä te olette tällaisesta, onko se sitä kuuluisaa ylipukeutumista? En ole aiemmin ajatellut näin, mutta kun luin pukeutumisvinkkejä ja siinä puhuttiin yli- ja alipukeutumisesta, niin aloin vaan ajatella asiaa... Ympärilläni olevat ihmiset kun pukeutuvat yleensä normaalifarkkuihin ja t-paitaan, niin minä taidan aika helposti pompata joukosta. Luultavasti näytän alituisesti siltä, että olen juuri lähdössä juhlimaan. Mutta en vaan pysty pukemaan päälleni mitään "kulahtanutta teepparia, vanhoja farkkuja ja risaisia kenkiä". Rakastan korkkareita, koruja, ihania paitoja, jne...

8

2405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heelsfann

      sehän on kiva että tykkää pukeutua muuhunkuin huppareihin ja farkkuihin, se on musta miljoona kertaa tyylikkäämpää ja naisellisempaa. Itte tykkään samankaltaisesta tyylistä, enkä nyt sanoisi sitä ehkä yli pukeutumiseksi vaikka se riippuu mistä näkökulmasta sitä kattoo ;-)

      • M#M

        Minun mielestä ok, kunhan esim. korkkarit ei oo kullanvärisiä ja muutenkin että jos on jotain tummaa "juhlallista" niin ihan hyvä :)


      • Nauru suu
        M#M kirjoitti:

        Minun mielestä ok, kunhan esim. korkkarit ei oo kullanvärisiä ja muutenkin että jos on jotain tummaa "juhlallista" niin ihan hyvä :)

        en muista missä, oli ratkiriemukas veto:"Toppahousukansa katkoo kahleitaan"
        Nauroin niin makeasti, että pojat toisesta huoneesta tulivat kysymään mitä nyt.
        Se nauramaan saanut viesti jatkui jotenkin näin: " Menkää vaan vapaasti Kanarialle lomalle ja ajakaa Kialla tai Toyotalla.

        Olimme juuri vaihtaneet auton Kiaan ja keväämmällä lomailemme Kanarialla.
        Nauroin siis sille, että kirjoitus oli kuin minulle ja ukolleni osoitettu. Minulla on toppahousut, sekä toppatakki :)


    • ..

      Muistan tapauksen nuoruudestani. Oli erikoinen ja räiskyvä työtoveri, hän palasi jostain juhlista ja tuli juomaan kupin aamukahvia. Hänellä oli tylsän näköinen tunika, plääh mikä pettymys, ei yhtään sopinut mielikuvaani hänestä.
      Olet ihan oikeilla jäljillä, pukeutumista ihmiset katsovat.
      Olimmehan kaikki kohtalaisen köyhiä lapsina, silloin kun sai omaa rahaa, tietenkin ostettiin sieviä vaatteita.

      • ,..,.,.,

        Kuitenkin tietyissä rajoissa.

        Et voi pukeutua hienommin kuin päivänsankari / juhlakalu.
        Aina parempi, että pukeutuu joukkoon nähden hieman liian hienosti, kuin että menisi farkuilla ja paidalla juhlapukujen keskelle.


    • jatkasamaanmalliin(=

      Sä pukeudut just sillä tavalla, kun itse haluat. Sama se mitä laittaa päällensä, aina kyllä löytyy joku, jota tyylisi ei miellytä. Ja mielestäni on ihanaa nähdä välillä ihmisten päällä muutakin kuin niitä ikuisia farkkuja ja t-paitoja. :)

    • mirkku kakkonen

      Minusta ainoastaan tyylitön ylipukeutuminen koskee silmään(Tuksutyyli),muutenhan se on positiivista suomessa.(paitsi tuulipukutyyppien mielestä)
      eikä siitä tuksutyylistäkään poliisi sakota.

    • Myös ylipukeutuja

      Hae kirjastosta joku pukeutumisopas. Luultavasti käytät vain eri tyyliä kuin kaverisi. Ylipukeutuminen on noloa, olisit varmaan itsekin huomannut jos olisit syyllistynyt siihen. Todennäköisimmin olet jotain "dramaattista" tai "romanttista" tyyliä kantava, ja muut ympärilläsi esim. sporttisia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe