fisheye Canon 450

mikä mikä maa

mikä paras valinta kalansilmäobjektiiviksi Canon 450D järkkäriin? Sigma, Canon vai jokin muu?

7

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin
      • RoadWarrior

        Ostinpa ihan huvin vuoksi tuon Samyang 8/3.5 -fisun.

        Kiitämme:
        - Hyvä kuvakulma, paljon käyttökelpoisempi kuin circular-tyyppiset fisut
        - Halpa

        Moitimme:
        - Ei lähimainkaan niin skarppi kuin monilla saiteilla väitetään
        - Varsinkin täydellä aukolla aivan törkeät CA't


      • Silmäkalan

        Mikähän se Canonin oma fisu tuohon 1.6croppiin on!? Rahaa fulkkarin päivittämiseen ja 15milliseen menee tosiaan satanen, tonni ja toinenkin.

        8mm EX 2.8 HSM lienee paras vaihtoehto, ellei halua ihan hullutella 4.5millisellä. Toki noilla Samyangilla ja Pelengilläkin varmasti monet kuvat kuvaa ihan hyvin. Oma kokemus tältä osa-alueelta on lähinna Tokinan 10-17 zoomista, sekin oli ihan ok, mutta jos nyt olisin fisua vailla, niin kyllä se kiinteä kasi olisi.


    • rahkeet fisun

      käyttämiseen?
      Riittääkö luovuus?

      • rahkeita löytyy

        Tyhmiä kyselet.


      • telekopioputki

        Samaa voisi kysyä lintuputkien ostajilta. Näyttää netissä olevat lintukuvat olevan vain toistensa kopioita, muutaman kuvan jälkeen alkaa jo haukottelemaan. Pitkän telen käyttö on vaativa laji jos meinaa oikeasti kuvata jotain sellaista mitä ei aiemmin ole nähty. Maisemakuvatkin tuppaa olemaan samaa sarjaa, yhden nähnyt=kaikki nähnyt. Yleisesti voisi todeta ettei luovuus riitä kuin yhdellä kuvaajalla miljoonasta, ja sekin yleensä vain vähän aikaa. Sitten siirrytään vanhan toistoon kuten ylen kanavilla.


      • RoadWarrior
        telekopioputki kirjoitti:

        Samaa voisi kysyä lintuputkien ostajilta. Näyttää netissä olevat lintukuvat olevan vain toistensa kopioita, muutaman kuvan jälkeen alkaa jo haukottelemaan. Pitkän telen käyttö on vaativa laji jos meinaa oikeasti kuvata jotain sellaista mitä ei aiemmin ole nähty. Maisemakuvatkin tuppaa olemaan samaa sarjaa, yhden nähnyt=kaikki nähnyt. Yleisesti voisi todeta ettei luovuus riitä kuin yhdellä kuvaajalla miljoonasta, ja sekin yleensä vain vähän aikaa. Sitten siirrytään vanhan toistoon kuten ylen kanavilla.

        Näinhän se on, mutta monelle (lintukuvaus)harrastajalle onkin tärkeämpää, että on itse ottanut kuvan, kuin että kuvassa olisi jotain uutta ja mullistavaa. Eiköhän kaikki Suomen linnut ja suuri osa maisemistakin ole jo kuvattu.

        Onhan tuosta se hyöty, että itse ottamalleen kuvalle voi tehdä mitä haluaa. Sen voi myydä lehteen tai painaa postikortiksi tai laittaa webbisivuilleen vapaasti. Joskus saattaa saada kuvattua helmiä, joilla voittaa kilpailuja tai jopa tienaa rahaa.

        Jos kuvia haluaa vain katsella, niin eihän kameraa tarvita mihinkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe