Voihan Vitalis!

Äippä -72

Sattuiko kukaa katsomaan televisiosta, kun siellä oli kekustelua (ainakin PS -ohjelmassa) tällä viikolla pakkasen purevuudesta ja pakkaselta suojautumisesta? Siinä yhteydessä myös todettiin, ettei ulkoiluun tule laitella mitään voiteita, ei edes tuota Vitalista, joka on ollut jo vuosikymmenet hyväksi todettu voide!

Millä olette suojanneet lapsienne kasvoja?

Minä olen tuota Vitalista pikkuneitini nassukkaan tähän asti lätkinyt, vaan eipä sitten taida enää kannattaa. :/

11

916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjj

Millä tavalla perusteltiin, ettei Vitalista saa käyttää? Se on tietty ymmärrettävää, ettei nesteitä sisältäviä voiteita tule käyttää, mutta Vitalishan on nimen omaan pakkastuote...

• äitikaks

Olen kuullut myös saman ja muistaakseni siin oli jotain niin et se estää jotenki ihon omaa rasvajuttua tai tukkii jotain. Siis tosi hatara muistikuva mut jotain se teki hallaa enemmän. Mä en oo suojannu sen jälkeen millään eikä oo kovallakaan pakkasella tullu sen kummemmin poskiin mitään paleltumia. Kovilla pakkasilla ei edes suositella olla ulkona ja lievemmil pakkasil ei posketkaan niin palele niin miks Vitalista pitäis ees laittaa.

• mbm mn

en muista mitä sanottiin nimenomaan vitaliksesta mutta yleisesti pakkasvoiteista sanottiin että niitä ei tulisi käyttää sen takia, että ne voiteet saa lämpimän tunteen aikaan iholle jolloin ei oikeasti tiedä koska on naama paleltumisen lähellä tms.

• Äippä -72

... kun iho hikoilee, niin jäätyy sitten siellä Vitalis -voiteen alla. Mutta eihän taaperoilla nyt kasvojen iho hikoile millonkaa!!! Aikuisella niin tekee esim. kovemman urheilusuorituksen yhteydessä.

• pakkasiin

Olen suojannut vauvan siten että en vie häntä koviin pakkasiin lainkaan. Isompi lapsi (koululainen) sitten kestää pakkaset ihan ilman voiteita. Ei hänkään kovimmissa pakkasissa kauaa ulkosalla ole,

• jdo awi t

että nykyään ei suositella mitään rasvoja kasvoihin ulkoillessa. Meillä tyttö 2v 10 kk eikä koskaan käytetty mitään rasvoja. Pakkasrajana pitempiaikaiselle ulkoilulle pidän perhepäivähoidonkin käyttämää -15 astetta. Pakkasen purevuus taulukosta kovan tuulen käydessä tarkastan mitä pakkanen ja tuuli vastavt pakkasasteissa ja huomioin myös sen.

• ,,,,,,,,,,,

Kun nyt rasvoista puhetta niin jossain oli maininta ettei lapsille saa laittaa myöskään aurinkovoidetta. Oli kanssa jokin selitys mutta en muista terkalleen mikä. Täytynee kaivaa artikkeleja googlesta.

• cghkcghkmgh
        ,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Kun nyt rasvoista puhetta niin jossain oli maininta ettei lapsille saa laittaa myöskään aurinkovoidetta. Oli kanssa jokin selitys mutta en muista terkalleen mikä. Täytynee kaivaa artikkeleja googlesta.

joo tää tuli kivana yllärinä viime kesänä kun esikoiselle lätkin lasten aurinkovoidetta ihan huoletta ja sitten yks tuttava laitto lapselleen jotain apteekista ostettua sikakallista voidetta ja kerto että sitä voi laittaa JO 6 kuukauden ikäselle kun niitä tavallisia ei saa vielä kai piiiitkään aikaan. ja esikoiseni oli sillon 5kk... :) että näin. mut eipä palanu tytön iho.

• ...
        cghkcghkmgh kirjoitti:

joo tää tuli kivana yllärinä viime kesänä kun esikoiselle lätkin lasten aurinkovoidetta ihan huoletta ja sitten yks tuttava laitto lapselleen jotain apteekista ostettua sikakallista voidetta ja kerto että sitä voi laittaa JO 6 kuukauden ikäselle kun niitä tavallisia ei saa vielä kai piiiitkään aikaan. ja esikoiseni oli sillon 5kk... :) että näin. mut eipä palanu tytön iho.

joille joutuu rasvaa laittamaan niin suositellaan että vasta ulkoiltua, sisälle tultaessa rasvat laitetaan. itse en ole poikaani rasvannu ennen ulkoilua.

• mama ja tytteli

itse laitan lapselle vain jokailtaisen pesun jälkeen vähän bepanthenea tai vastaavaa rasvaisempaa voidetta, lähinnä poskiin, leukaan ja nenään. EI muuta.
      Ja jos on kovin rohtunut tai kuiva iho niin sitten saatetaan päivällä pesaisun jälkeen hieraista uusi kerros samaa. Kuitenkin tunteja ennen ulkoilua.

• vaseliini...

just kerto että oli mulle laittanu aina vaseliinia poskiin kun olin lapsi ja mentiin ulkoilemaan. kerran sitte sattu että oli kaupasta vaseliini loppu ja oli ostanu vitalista ja samantien oli mun posket paleltunu tosi pahasti...sit ei enään rasvoja laiteltu ollenkaan... =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe