Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kestovaippojen pesu?

....

Olen surffaillut tuolla kestovaippainfo sivulla ja yrittänyt lukea kestojen pesusta ja pesuaineista.. HERMOT MENEE noitten pesuaineitten kanssa..... En viitsisi miljoonaa eri pesuainetta hankkia ja pestä erikseen. Elikkäs sen verran olen nyt ymmärtänyt että pesuaine saisi olla zeoliititöntä, sisältää mahdollisimman vähän saippuaa (tukkii imuja jne?) ja sitten että ei mielellään saisi sisältää valkaisuainetta tai kirkasteita (ei sovi kosteussululle, kuorille jne.)

Eli nyt olisi hakusessa mahdollisimman hyvä ja halpa pesuaine jolla voisi pestä samassa koneessa kaikki harsot, imut, tasku-, sisä- ja kuorivaipat. Ja mahdollisesti heittää sekaan vielä pyyhkeet.
Villa ja silkkivaatteita meillä ei ole joten niitä ei tarvitse ottaa huomioon ja jos niitä jossain vaiheessa tulee niin ostan sit niille aineen erikseen.
Yritin googlettaa mutta en oikein löytänyt vastausta..

Mitäs pesuaineita te käytätte kestovaippojen pesussa?
Millasia kestovaippoja teillä käytössä?
Pesettekö kaikki vaippaosat samassa koneessa?

11

1450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pähkinöinä_-

      pesupähkinät.
      niillä olen pyykkejäni pessyt vuoden, enkä valita ollenkaan.
      toki rinnalla voi käyttää tahraisille vaatteille ihan jotain pulveria (meillä oli joskus bio luvilia)
      nyt käytän sappisaippuaa tahroille.

      en ole tyyliltäni mikään luonnonsuojelija, arvostan vain pehmeää ja *HAJUTONTA* pyykkiä!

      • ....

        Vuosien aikana on tullut testattua paljon pesuaineita ja huuhteluaineita ja kyllä suosikit on löytynyt ja me pidämme tuoksuvasta pyykistä :) Ongelmaa vain tuottavat noi vaipat.
        Ystäväni käytti vähän aikaa pesupähkinöitä ja ei ollut tyytyväinen pesutulokseen joten en sit itsekkään ole niitä ajatellut.
        Eivätkö valkoiset/vaaleat vaipat tummu pitkäkestoisella käytöllä? Kuinka usein käytät sitä sappisaippuaa?


      • ineppinennu
        .... kirjoitti:

        Vuosien aikana on tullut testattua paljon pesuaineita ja huuhteluaineita ja kyllä suosikit on löytynyt ja me pidämme tuoksuvasta pyykistä :) Ongelmaa vain tuottavat noi vaipat.
        Ystäväni käytti vähän aikaa pesupähkinöitä ja ei ollut tyytyväinen pesutulokseen joten en sit itsekkään ole niitä ajatellut.
        Eivätkö valkoiset/vaaleat vaipat tummu pitkäkestoisella käytöllä? Kuinka usein käytät sitä sappisaippuaa?

        Erisanin nestemäinen on loistava, tai noi pähkinät. Pähkinöitä voi myös ostaa pienen erän ja kokeilla, tulevat halvemmiksi kuin mikään muu tuote.

        Eli kaikki vaipat samaan kyytiin ja pesukone kuuteenkymppiin, heppoa ku heinänteko. Ja kaikki muukin samaan koneeseen vielä.


      • ....
        ineppinennu kirjoitti:

        Erisanin nestemäinen on loistava, tai noi pähkinät. Pähkinöitä voi myös ostaa pienen erän ja kokeilla, tulevat halvemmiksi kuin mikään muu tuote.

        Eli kaikki vaipat samaan kyytiin ja pesukone kuuteenkymppiin, heppoa ku heinänteko. Ja kaikki muukin samaan koneeseen vielä.

        Paljonko pesupähkinöitä (tai ymmärtääkseni puolikkaista?) yhteen vaippa-pyyhekoneelliseen laitetaan? Kuinka monta kertaa samat pähkinänkuoret voi käyttää? (ystäväni käytti 1-2kertaa mutta luin jostain että 3-4kertaa voi käyttää)
        Mistä tietää että niitä kuoria ei voi enään käyttää vai tietääkö sitä mistään?
        Kuinka monta pesua esim. 100g:lla pesupähkinöitä saa aikaiseksi? Jos vaikka kokeilisin :)
        Mistäköhän halvimmat pesupähkinät?


      • pähkinöinä_--
        .... kirjoitti:

        Paljonko pesupähkinöitä (tai ymmärtääkseni puolikkaista?) yhteen vaippa-pyyhekoneelliseen laitetaan? Kuinka monta kertaa samat pähkinänkuoret voi käyttää? (ystäväni käytti 1-2kertaa mutta luin jostain että 3-4kertaa voi käyttää)
        Mistä tietää että niitä kuoria ei voi enään käyttää vai tietääkö sitä mistään?
        Kuinka monta pesua esim. 100g:lla pesupähkinöitä saa aikaiseksi? Jos vaikka kokeilisin :)
        Mistäköhän halvimmat pesupähkinät?

        minä asun lappeenrannassa, ja olen tilannut ISON satsin pesupähkinöitä ulkomailta...
        voin myydä 500g sinulle hintaan 9euroa. en rupea postittamaan, koska se ei ole kovin edullista...

        voin toki myydä sinulle 100g hintaan 2e (sen voisin ehkä jopa postittaa)

        [email protected]


      • ....
        pähkinöinä_-- kirjoitti:

        minä asun lappeenrannassa, ja olen tilannut ISON satsin pesupähkinöitä ulkomailta...
        voin myydä 500g sinulle hintaan 9euroa. en rupea postittamaan, koska se ei ole kovin edullista...

        voin toki myydä sinulle 100g hintaan 2e (sen voisin ehkä jopa postittaa)

        [email protected]

        Asun melkein 300km päässä lappeenrannasta joten nouto ei oikein ole mahdollinen :)


    • yhden jo kokenut.

      Kyllä nuo pähkinät on todettu meilläkin toimiviksi vaippapyykkiin, ovat edullisia ja ennen kaikkea turvallinen vaihtoehto. Raikkaan tuoksun olen saanut teepuuöljyllä, tuoksutonta ja pehmeää taas etikalla. Molemmat aineet ovat tappavat lisäksi bakteereja. Kaikennäköisiä vaippoja on ollut, ja kaikki pesty noilla aineilla, samassa koneellisessa ongelmitta - villa tietenkin poislukien. Samalla menee pyyhkeet ym.

      Jos taas pähkinät ei tunnu omalta, niin muistaakseni ainakin ecover delicate sopii? Korjatkaa joku jos muistan väärin.

      • noi iu

        joo ei tulis mielkään laittaa pyyhkeitä paskavaippojen kanssa samaan koneeseen- hei haloo!!! oon aian tiennyt että kestot on oksettavia ja kestolijat on paskasta sakkia mutta jotain rajaa!!!


      • ^^^
        noi iu kirjoitti:

        joo ei tulis mielkään laittaa pyyhkeitä paskavaippojen kanssa samaan koneeseen- hei haloo!!! oon aian tiennyt että kestot on oksettavia ja kestolijat on paskasta sakkia mutta jotain rajaa!!!

        Pesen vaipat aina Ecoverillä. Tarvii vain puolet suositellusta annostelusta. Vaipat eivät jää haisemaan niin kuin esim. aikaisemmin käytämälläni x-tra pesuaineella.


      • ap
        ^^^ kirjoitti:

        Pesen vaipat aina Ecoverillä. Tarvii vain puolet suositellusta annostelusta. Vaipat eivät jää haisemaan niin kuin esim. aikaisemmin käytämälläni x-tra pesuaineella.

        Mikä Ecover ainetta käytät? Paljonko maksaa ja mistä ostat?
        Kestovaippainfon sivuilla löytyi:
        Ecover Biological Washing Powder,
        Ecover Delicate villa- ja hienopesuaine,
        Ecover Non-Biological Laundry Liquid ja
        Ecover Non-Biological Washing Powder.

        Vaikutti siltä että ainoastaan tuo villa ja hienopesuaine soveltuu kaikille vaippaosille.. Muut sisältävät paljon saippuaa, valkaisuainetta ja/tai zeoliittiä.


      • yhden jo kokenut.
        noi iu kirjoitti:

        joo ei tulis mielkään laittaa pyyhkeitä paskavaippojen kanssa samaan koneeseen- hei haloo!!! oon aian tiennyt että kestot on oksettavia ja kestolijat on paskasta sakkia mutta jotain rajaa!!!

        Ihan miten vaan. En sentään ole tyhmä ja laittaisi vaippoja paskoineen päivineen koneeseen, kuten sinä näköjään tekisit...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe