Minulla on kaksi valkoista Arabian lautasta, joissa reunassa sininen kuvio, viljantähkiä ja keskellä P Oy. Lautasen takapuolella Arabian tunnuksia. Sellainen keskikokoinen, ehkä 40-luvulta. Yritin etsiä, mutta turhaan. Sitten mieleeni tuli Pellervo Oy, eli Pellarvo Seura. Heidän sivuiltaan en mahdollista vanhaa
tunnusta löytänyt. Voisiko joku auttaa? Kiitos!
P Oy ? lautasessa
3
566
Vastaukset
- Kaisu
Nyt löysin Wikipedian sivulta "arabian pellervo-lautanen", mutta en päässyt katsomaan tarkemmin!
Olisiko nämä 2 lautasta juuri niitä?- timpertintti
Arabian pellervo sarja ei ole sinistä, eikä noin vanhaa (jos olet oikeassa iän suhteen). Pellervo sarja on 60- luvulta ja siinä on vaal.pnaisia kukkia ja heiniä yhdessä kimpussa. P Oy luultavimmin on jokin yrityksen tms tunnus. Arabia teki paljon mm, ravintoloihin astioita niiden omilla tunnuksilla. Niitä usein hankala tietää mitä yritystä tarkoitetaan, jos ei ole esim. kaupungin nimeä. Jos haluat tarkemman tiedon lautastesi iästä, laita googlen hakuun "Arabian leimalista" Listasta näkee kaikki Arabian leimat ja tarkat käyttövuodet.
- Kaisu
timpertintti kirjoitti:
Arabian pellervo sarja ei ole sinistä, eikä noin vanhaa (jos olet oikeassa iän suhteen). Pellervo sarja on 60- luvulta ja siinä on vaal.pnaisia kukkia ja heiniä yhdessä kimpussa. P Oy luultavimmin on jokin yrityksen tms tunnus. Arabia teki paljon mm, ravintoloihin astioita niiden omilla tunnuksilla. Niitä usein hankala tietää mitä yritystä tarkoitetaan, jos ei ole esim. kaupungin nimeä. Jos haluat tarkemman tiedon lautastesi iästä, laita googlen hakuun "Arabian leimalista" Listasta näkee kaikki Arabian leimat ja tarkat käyttövuodet.
Mukavaa, kun tietäjiä löytyy! Taidan tunteakin oikean pellervon. Lautaset ovat siis valkoiset ja reunassa
on yksi sinivalkoinen pyörylä, jossa tähkäkehys ja sisällä ne kirjaimet. Lienee siis yrityksen tunnus tai ravintolan? Harmi, ettei ole enää kukaan kertomassa, mistä lautaset ovat kotoisin. Luulisi jotenkin
maaseutuun, maanviljelyyn liittyvän; ne tähkät. Pellervo Seura tuli mieleen. Arabian leimat toki tunnen.
Ehkä Arabialla voisi ollla arkistossaan luettelo niistä tilaajistaan? No, parin lautasen vuoksi, en viitsi edes
kysellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466