Mikkelin nuoret äidit ja isät!

Elävä kirjasto

ETSITÄÄN ELÄVIÄ KIRJOJA!


Elävä kirjasto Mikkelin kaupunginkirjastossa perjantaina 26.3.2010 klo 10 – 15.

Järjestämme Mikkelissä Elävän kirjaston paikallisille yläkoululaisille sekä toisen asteen opiskelijoille tavoitteena lisätä suvaitsevaisuutta sekä vähentää ennakkoluuloja erilaisuutta kohtaan. Tapahtumaan on vapaa pääsy myös muille kiinnostuneille. Elävä kirjasto on ensimmäinen laatuaan Mikkelissä ja tarvitsemme innokkaita vapaaehtoisia mukaan eläviksi kirjoiksi!

Elävän kirjaston kirjat ovat sellaisia ihmisryhmiä edustavia ihmisiä, jotka ovat yhteiskunnassa usein ennakkoluulojen, stereotypioiden tai rasismin kohteena. Kirjat voivat olla esimerkiksi eri vähemmistöjen edustajia. Sen lisäksi kirjat voivat olla esimerkiksi ennakkoluuloja kohtaavien ammattikuntien tai harrastusten edustajia, tai jostakin muusta syystä ennakkoluuloja kohtaavia ihmisiä. Esimerkkinä kirjasta voisi olla vaikkapa homo, maahanmuuttaja, poliisi tai vaikkapa kasvissyöjä.

Elävässä kirjastossa osallistujat saavat lainata elävän kirjan noin 30 minuutin pituista keskustelutuokiota varten. Elävä kirjasto perustuu lukijan ja kirjan väliseen, molemminpuoliseen kunnioitukseen. Keskustelussa lukija kysyy kirjalta tätä kiinnostavia asioita, ja kirja kertoo itsestään kirjaotsikkonsa mukaisesta näkökulmasta. Lisätietoa kirjana toimimisesta ja Elävä kirjasto -menetelmästä www.elavakirjasto.fi.

Uusille ja vanhoille eläville kirjoille järjestetään perehdytys Elävästä kirjastosta ja kirjana olemisesta tiistaina 23.3. klo 17 – 19 Mikkelin Ammattikorkeakoulussa Kulttuurin ja nuorisotyön kampuksella Paukkulassa, Paukkulantie 22, Artium-rakennuksessa.

Kirjoille korvataan matkakulut Mikkelin alueelta sekä tarjotaan suuhunpantavaa (Elävän kirjaston aikana myös kevyt lounas). Jos olet kauempaa, asiasta sovitaan erikseen.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset kirjaksi Paula Manniselle 050 559 1304, paula.manninen(at)mail.mamk.fi. Ota rohkeasti yhteyttä!

Kerro ilmoittautumisessa:
–Nimesi, yhteystietosi (puhelin, s-posti ja postiosoite) ja ikäsi jos olet alle 18-vuotias
–Kirjaotsikkosi (voimme myös yhdessä miettiä sopivaa otsikkoa kirjallesi)
–Pääsetkö perehdytykseen 23.3.

Tätä viestiä saa levittää!


Ystävällisin terveisin,

Mikkelin Ammattikorkeakoulun yhteisöpedagogiopiskelijat

Paula Manninen, Riikka Rouvinen, Henna Frilander, Hanne Nyyssönen, Minna Näppi, Jenni Kasurinen, Valtteri Rantanen ja Henri Hokkanen

0

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Milloin olet viimeksi nähnyt

        Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
        Ikävä
        145
        2455
      2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

        😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
        Luterilaisuus
        407
        2092
      3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

        Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
        Ikävä
        34
        1938
      4. Hauskaakin jopa...

        Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
        Sinkut
        233
        1300
      5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

        Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
        Ikävä
        110
        1230
      6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

        kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
        Ikävä
        119
        1149
      7. Vanhemmalle naiselle

        Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
        Ikävä
        56
        1083
      8. Jos et kaipaakaan minua täällä

        Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
        Ikävä
        11
        1067
      9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

        Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
        Ikävä
        124
        1054
      10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

        Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
        Ikävä
        25
        908
      Aihe