Finan lopettaneita?

Onko kukaan palstan lukijoista lopettanut finasteridin käyttöä vähintään vuoden yhtäjaksoisen käytön jälkeen? Oletteko kokeneet ongelmia sen jälkeen?
Itse käytin reilu neljä vuotta, lopetin masennuksen, stressin ja peniksessä tuntuvan puristuksen takia. Masennus katosi alle viikossa, puristus jatkui ajoittaisena "aaltoina" useita viikkoja. Muutamaa kuukautta myöhemmin koin jonkinlaisen romahduksen mielenkirkkaudessa, mielialassa ja energisyydessä. Nukuin joka yö 12 tuntia enkä jaksanut päivisin tehdä oikeastaan mitään. Tämä ajoi takaisin lääkkeen pariin ja nyt elämäni on jatkuvia finan sivuvaikutuskausia ja väleissä finan lopettamisen jälkeisiä sivuvaikutuksia. On syvältä.

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monilla lopettaneista on ilmennyt mitään vastaavaa, miten olette toipuneet yms. Aika moni sitä kuitenkin tuntuu käyttävän.
2448
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

jatkaa Finasteridin syyttämistä kaikista ongelmistasi...

Äänestä

Lopetin finan säännöllisen käytön noin 2 vuotta sitten. On totta että huomasin sillä olevan jotain vaikutusta masennukseen ja mielialaan. Mieliala tuntui virkistyvän kun jätin sen pois. Myös tällä palstallakin mainittu lihavuusvaikutus, siis keskivartalon rasvan määrässä oli mielestäni selvää vaikutusta, kun käytin finaa tuntui mahan seudulle kerääntyvän rasvaa tosi helposti, kun olin lopettanut sen, tuntui tapahtuvan jonkinlaista kiinteytymistä. Minulla jäi finapakkaus kuitenkin jäljelle ja olen lopettamisen jälkeen ottanut pari kertaa lyhyitä lievennettyjä kuureja, en tiedä kuinka paljon se auttaa, mutta ainakin vähentää DHT:n määrää. Sain kohtuulliset tulokset finalla ja sen jälkeen aloin heti käyttämään Revivogenia tuloksien ylläpitoon. Homma on onnistunut kyllä yli odotusten, hiustenlähtö ei ole alkanut uudelleen tällä menetelmällä.
Potenssiin oli selvä vaikutus lopettamisella, jo muutamien viikkojen jälkeen oli taas kuin parikymppisellä, olo jota en ollut oikeastaan kokenut koko finakuurin aikana. En ole huomannut mitään pysyvämpiä sivuvaikutuksia, nämä mainitsemisen arvoiset korjaantuivat kyllä jo ensimmäisen kuukauden aikana lopetuksesta. Kyllä sillä selviä sivuvaikutuksia oli ja siksi haluaisin käyttää luonnon mukaisempaa DHT-blokkeria ja olen vannoutunut Revivogen-fani.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


approbot kirjoitti:

Onko kukaan palstan lukijoista lopettanut finasteridin käyttöä vähintään vuoden yhtäjaksoisen käytön jälkeen? Oletteko kokeneet ongelmia sen jälkeen?
Itse käytin reilu neljä vuotta, lopetin masennuksen, stressin ja peniksessä tuntuvan puristuksen takia. Masennus katosi alle viikossa, puristus jatkui ajoittaisena "aaltoina" useita viikkoja. Muutamaa kuukautta myöhemmin koin jonkinlaisen romahduksen mielenkirkkaudessa, mielialassa ja energisyydessä. Nukuin joka yö 12 tuntia enkä jaksanut päivisin tehdä oikeastaan mitään. Tämä ajoi takaisin lääkkeen pariin ja nyt elämäni on jatkuvia finan sivuvaikutuskausia ja väleissä finan lopettamisen jälkeisiä sivuvaikutuksia. On syvältä.

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monilla lopettaneista on ilmennyt mitään vastaavaa, miten olette toipuneet yms. Aika moni sitä kuitenkin tuntuu käyttävän.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu