Pistävä päänsärky humalatilassa

Migreeniä?

Olen törmännyt outoon tapahtumaan, joka toistuu humalassa ollessa, riippumatta kuinka paljon olen juonut. Tapahtuma lähtee siitä, kun humalassa ollessani, joku alkaa arvostelemaan minua. Tämän seurauksena saan jonkun omituisen kohtauksen, missä pääni etulohkoa alkaa vihlomaan hirveästi ja silmissä sumenee! Kohtaus ei kestä kovin kauan. Sen jälkeen olen aivan sekaisin ja puhun mitä sattuu! Eniten muistan puhuneeni lapsuuden aikaisista traumoista, siitä etten ole hyvä jossakin asiassa ja kaikkea negatiivista. Tämä on erittäin omituista, muutun kuin nappia painamalla "toiseksi" henkilöksi.
Taustalla on myös n.1 v.sitten potkut töistä, jonka seurauksena romahdin aika lailla. Lisäksi olen kärsinyt työperäisestä lihas/nivel sairaus kierteestä n.1 v. Nyt olen parantunut fyysisesti aika hyvin ja masennus on poissa, mutta kohtaukset jatkuvat.
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia tai tietoa miten niistä pääsee eroon?

8

1999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L.E.Kuri

Ai miten niistä pääsee eroon?
      Lopeta nyt hyvä ihminen se viinan kanssa läträäminen. Sinulla on ns. viinahulluutta ja seuraavaksi näet pikku-ukkoja ja saatat tehdä vaikka henkirikoksen, kun et kerran muistakaan kunnolla touhujasi.
      Jokatapauksessa EI TUOSTA HYVÄÄ SEURAA!

• CossuVissy

Sitä kututaan 'vitutukseksi'.
      Vaiha ryyppyporukkaa semmoseen missä sulle ei auota päätä joka kerta. ;D

No ei, käytätkö tuohon nivelsairauteen tai masennuksen jotakin lääkettä?
      Niin ja mitä alkoholia yleensä juomot? (kaljaa,siideriä,vinejä,vahvoja..?)

• Kaukana juoposta

On mulla ollut oireita selvänäkin, eli yhtäkkisiä migreenikohtauksia, tosin erittäin harvoin. Juon tosi harvoin, eli en todellakaan ole juoppo, kuten joku vois luulla. Juon yleensä olutta ja siideriä ja harvoin viinaa...
        Voisko se johtua äkillisestä stressitilasta, eli onko sellaista migreeniä olemassa? Vai johtuuko se jostaki juomasta, joka laukaisee migreenin?
        En syö masennuslääkkeitä.

• CossuVissy
        Kaukana juoposta kirjoitti:

On mulla ollut oireita selvänäkin, eli yhtäkkisiä migreenikohtauksia, tosin erittäin harvoin. Juon tosi harvoin, eli en todellakaan ole juoppo, kuten joku vois luulla. Juon yleensä olutta ja siideriä ja harvoin viinaa...
        Voisko se johtua äkillisestä stressitilasta, eli onko sellaista migreeniä olemassa? Vai johtuuko se jostaki juomasta, joka laukaisee migreenin?

Uskon ettet ole juoppo :) Enkä usko että kyseessä nyt on mikään 'uoppohulluus' tai tukkeutunut verisuoni päässä.
        Voi olla että olet kännissä "vapautuneempi" kuin selvänä ja sanot asiat 'hieman suorempaan' kuin tavallisesti?

Itselläni ainakin lähes kaikki muut alkoholijuomat, kuin olut, -aiheuttavat migreeniä.
        Siidereitä pystyn juomaan todella harvoin, viinat menee vain jos on "pakko".
        Uskoisin että mm. siidereissä olevat lisäaineet saattavat itselläni aiheuttaa pääkipua.

Ja kyllä se voi johtua stressistäkin.
        Oletko nainen? Silloin hormoonit voivat myös aiheuttaa migreeniä..
        Ja jos laskee stressin esim. kuukautisoireilun alkoholin = suurempi riski migreeniin (ainakin siis itselläni).

• CossuVissy
        CossuVissy kirjoitti:

Uskon ettet ole juoppo :) Enkä usko että kyseessä nyt on mikään 'uoppohulluus' tai tukkeutunut verisuoni päässä.
        Voi olla että olet kännissä "vapautuneempi" kuin selvänä ja sanot asiat 'hieman suorempaan' kuin tavallisesti?

Itselläni ainakin lähes kaikki muut alkoholijuomat, kuin olut, -aiheuttavat migreeniä.
        Uskoisin että mm. siidereissä olevat lisäaineet saattavat itselläni aiheuttaa pääkipua.

Ja jos laskee stressin esim. kuukautisoireilun alkoholin = suurempi riski migreeniin (ainakin siis itselläni).

viinit, erityisestikkin punaviini laukaisee mulla 100% varmuudella pahan kohtauksen.

• Kohta vain vettä
        CossuVissy kirjoitti:

Viittaavatko oireet sitten migreeniin? Tuleeko siinä puhutttua sekavia? No varmaan sitten se sen hetkinen tunne vaikuttaa siihen mitä puhuu...ja puhun kyllä todellakin selvänäkin "totuuden" mukaisesti eli suoraan! Ehkä se tämän hetkinen elämätilanne ja kaikki ongelmat purkautuu helposti, kun juo! Tuntuu siltä että vedän puoleeni ihmisiä joilla on ongelmia ja ne alkaa puhuun niistä mulle, niin kuin olisin joku psykiatri! Ja tietenki sitten tulee itekkin puhuttua liikaa... Ja sitten on hirveä morkkis kun on puhunu taas liikaa! Ongelmaratkojamagneetti, Mies ja liian sosiaalinen :)
        Pitää varmaan kuitenki käydä neurologilla, osaisko ne antaa selityksen tälle!

Kaukana juoposta kirjoitti:

Monella esiintyy samaa, minulla selvinpäin, silloin kun suututtaa kunnolla, joskus jopa alkaa tähtiä viliseen silmien edessä, menee ohi kun rauhoittuu. Sinuna en ottaisi alkoholia ollenkaan, jos tuollaisesta jo noin hermostut, ettei tule jälkiseurauksia. Itsellä tulee lähinnä tuollaista, kun kuuntelen pari-kolme tuntia teinin räksytystä.

• rauhamaassakannel

sillä sinulla oireiden perusteella on menossa aivoverisuoni tukkoon, mistä seurauksena on kuolema.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59