Kukkaron herraksi

piive

Oletteko katsoneet kyseistä ohjelmaa sunnuntai-iltaisin ykköseltä? Mitä ajatuksia herättää?

Itse olen pahoillani ja kummastunut. Miten ihminen voi päästää asiat niin solmuun että edessä on monesti henkilökohtainen konkurssi. Tarvitseeko meitä sittenkin ohjailla ja aina vahtia? Pitääkö kaikki kortit ja vipit ja lainat poistaa ja siirtyä pelkästään käteiskauppaan? Ettei olisi muuta rahaa kuin se mikä kukkarossa on. Ja sen pitäisi riittää, mistään ei lisää saisi vipattua.

Olemmeko me vanhemmat tehneet lapsillemme "karhun palveluksen" kun olemme yrittäneet auttaa ja viedä heitä eteenpäin? Kun olemme antaneet rahaa ja mahdollisuuden päästä eteenpäin, sitä mitä meillä ei koskaan ollut. Eivätkö nuoret aikuiset nyt sitten enää pärjääkkään?

Vai onko se vaan ihmisen omasta halusta, tahdosta ja luonteenlujuudesta kiinni?

3

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä on moneksi

      seurannut vain muutamia mutta kyllä näitä löytyy 50 ihmisissä samanlaisia eläjiä.
      Ei nämä asiat ole yksistään nuorison ongelmia näitä löytyy 50 ja vanhemmissakin ikäryhmissä.
      Vanhemmat vaan ei ole ohjelmaan eksyneet tai päässeet.

    • Muutaman kerran olen tovin vilkaissut, mutta nuo rahantilanteensa ryssineet ovat niin ihmeellisiä ressukoita etten ole jaksanut moisia täyttä aikaa katsella. Eilinenkin tyyppi, suorastaan sosiaalipummi vaikka uhoaa että haluaa vain yrittää. Kun toinen kysyy suoraan, vältteletkö töitä koska ulosotto alkaisi periä velkojasi, meni ihan lukkoon. Prkl...

    • Joskus lähimenneisyydessä tuli joku vastaava ohjelmaketju.
      Katsoin siitä joitakin jaksoja ja osia.

      Vastenmielistä katsottavaa!
      En löydä tippaakaan viihdettä siinä että oikeustoimikelpoiset ihmiset toimivat idioottien tavoin!

      Eräs yksityiskohta, luottokortit!
      Miten kukaan aikuinen voi törttöillä korttinsa kanssa?
      Eihän se lisää tuloja.

      Eräs perustotuus on näyttänyt unohtuneen ihmisiltä.
      Ensimmäisen ja miljoonannen euron ostovoima on täsmälleen sama.

      Omille jälkikasvuille opetimme rahankäsittelyn perustotuuksia jo esikouluiässä.
      Systemaattiseen pikkutavoitteiden säästämisen he aloittivat -10:n tietämissä.
      Samoihin aikoihin ryhdyin opastamaan penskoja järjestelmälliseen säästämiseen ja pörssin toimintaan.

      Toiselle menivät opit perille hyvin tehokkaasti.
      Toisen täytyi elää sellainen "hurlumhei" vaihe.

      Ps. Sen jälkeen kun yksityishenkilö saattoi maksaa luottokortilla (maksuaikaominaisuudella), taisi olla joskus 70-luvun jälkipuoliskolla, olemme aina maksaneet kaiken mahdollisen kortin maksuaikamahdollisuudella.
      Päivittäisestä maidosta ja leivästä alkaen!

      Rakentamisen loppuvaiheessa oli anus auki kuin tuuran putki mutta se ei johtunut kortista vaan minun pienistä tuloistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe