Kukkaron herraksi

Oletteko katsoneet kyseistä ohjelmaa sunnuntai-iltaisin ykköseltä? Mitä ajatuksia herättää?

Itse olen pahoillani ja kummastunut. Miten ihminen voi päästää asiat niin solmuun että edessä on monesti henkilökohtainen konkurssi. Tarvitseeko meitä sittenkin ohjailla ja aina vahtia? Pitääkö kaikki kortit ja vipit ja lainat poistaa ja siirtyä pelkästään käteiskauppaan? Ettei olisi muuta rahaa kuin se mikä kukkarossa on. Ja sen pitäisi riittää, mistään ei lisää saisi vipattua.

Olemmeko me vanhemmat tehneet lapsillemme "karhun palveluksen" kun olemme yrittäneet auttaa ja viedä heitä eteenpäin? Kun olemme antaneet rahaa ja mahdollisuuden päästä eteenpäin, sitä mitä meillä ei koskaan ollut. Eivätkö nuoret aikuiset nyt sitten enää pärjääkkään?

Vai onko se vaan ihmisen omasta halusta, tahdosta ja luonteenlujuudesta kiinni?

3

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä on moneksi

seurannut vain muutamia mutta kyllä näitä löytyy 50 ihmisissä samanlaisia eläjiä.
      Ei nämä asiat ole yksistään nuorison ongelmia näitä löytyy 50 ja vanhemmissakin ikäryhmissä.
      Vanhemmat vaan ei ole ohjelmaan eksyneet tai päässeet.

• Muutaman kerran olen tovin vilkaissut, mutta nuo rahantilanteensa ryssineet ovat niin ihmeellisiä ressukoita etten ole jaksanut moisia täyttä aikaa katsella. Eilinenkin tyyppi, suorastaan sosiaalipummi vaikka uhoaa että haluaa vain yrittää. Kun toinen kysyy suoraan, vältteletkö töitä koska ulosotto alkaisi periä velkojasi, meni ihan lukkoon. Prkl...

• Joskus lähimenneisyydessä tuli joku vastaava ohjelmaketju.
      Katsoin siitä joitakin jaksoja ja osia.

Vastenmielistä katsottavaa!
      En löydä tippaakaan viihdettä siinä että oikeustoimikelpoiset ihmiset toimivat idioottien tavoin!

Eräs yksityiskohta, luottokortit!
      Miten kukaan aikuinen voi törttöillä korttinsa kanssa?
      Eihän se lisää tuloja.

Eräs perustotuus on näyttänyt unohtuneen ihmisiltä.
      Ensimmäisen ja miljoonannen euron ostovoima on täsmälleen sama.

Omille jälkikasvuille opetimme rahankäsittelyn perustotuuksia jo esikouluiässä.
      Systemaattiseen pikkutavoitteiden säästämisen he aloittivat -10:n tietämissä.
      Samoihin aikoihin ryhdyin opastamaan penskoja järjestelmälliseen säästämiseen ja pörssin toimintaan.

Toiselle menivät opit perille hyvin tehokkaasti.
      Toisen täytyi elää sellainen "hurlumhei" vaihe.

Ps. Sen jälkeen kun yksityishenkilö saattoi maksaa luottokortilla (maksuaikaominaisuudella), taisi olla joskus 70-luvun jälkipuoliskolla, olemme aina maksaneet kaiken mahdollisen kortin maksuaikamahdollisuudella.
      Päivittäisestä maidosta ja leivästä alkaen!

Rakentamisen loppuvaiheessa oli anus auki kuin tuuran putki mutta se ei johtunut kortista vaan minun pienistä tuloistani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe