Kukkaron herraksi

piive

Oletteko katsoneet kyseistä ohjelmaa sunnuntai-iltaisin ykköseltä? Mitä ajatuksia herättää?

Itse olen pahoillani ja kummastunut. Miten ihminen voi päästää asiat niin solmuun että edessä on monesti henkilökohtainen konkurssi. Tarvitseeko meitä sittenkin ohjailla ja aina vahtia? Pitääkö kaikki kortit ja vipit ja lainat poistaa ja siirtyä pelkästään käteiskauppaan? Ettei olisi muuta rahaa kuin se mikä kukkarossa on. Ja sen pitäisi riittää, mistään ei lisää saisi vipattua.

Olemmeko me vanhemmat tehneet lapsillemme "karhun palveluksen" kun olemme yrittäneet auttaa ja viedä heitä eteenpäin? Kun olemme antaneet rahaa ja mahdollisuuden päästä eteenpäin, sitä mitä meillä ei koskaan ollut. Eivätkö nuoret aikuiset nyt sitten enää pärjääkkään?

Vai onko se vaan ihmisen omasta halusta, tahdosta ja luonteenlujuudesta kiinni?

3

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä on moneksi

      seurannut vain muutamia mutta kyllä näitä löytyy 50 ihmisissä samanlaisia eläjiä.
      Ei nämä asiat ole yksistään nuorison ongelmia näitä löytyy 50 ja vanhemmissakin ikäryhmissä.
      Vanhemmat vaan ei ole ohjelmaan eksyneet tai päässeet.

    • Muutaman kerran olen tovin vilkaissut, mutta nuo rahantilanteensa ryssineet ovat niin ihmeellisiä ressukoita etten ole jaksanut moisia täyttä aikaa katsella. Eilinenkin tyyppi, suorastaan sosiaalipummi vaikka uhoaa että haluaa vain yrittää. Kun toinen kysyy suoraan, vältteletkö töitä koska ulosotto alkaisi periä velkojasi, meni ihan lukkoon. Prkl...

    • Joskus lähimenneisyydessä tuli joku vastaava ohjelmaketju.
      Katsoin siitä joitakin jaksoja ja osia.

      Vastenmielistä katsottavaa!
      En löydä tippaakaan viihdettä siinä että oikeustoimikelpoiset ihmiset toimivat idioottien tavoin!

      Eräs yksityiskohta, luottokortit!
      Miten kukaan aikuinen voi törttöillä korttinsa kanssa?
      Eihän se lisää tuloja.

      Eräs perustotuus on näyttänyt unohtuneen ihmisiltä.
      Ensimmäisen ja miljoonannen euron ostovoima on täsmälleen sama.

      Omille jälkikasvuille opetimme rahankäsittelyn perustotuuksia jo esikouluiässä.
      Systemaattiseen pikkutavoitteiden säästämisen he aloittivat -10:n tietämissä.
      Samoihin aikoihin ryhdyin opastamaan penskoja järjestelmälliseen säästämiseen ja pörssin toimintaan.

      Toiselle menivät opit perille hyvin tehokkaasti.
      Toisen täytyi elää sellainen "hurlumhei" vaihe.

      Ps. Sen jälkeen kun yksityishenkilö saattoi maksaa luottokortilla (maksuaikaominaisuudella), taisi olla joskus 70-luvun jälkipuoliskolla, olemme aina maksaneet kaiken mahdollisen kortin maksuaikamahdollisuudella.
      Päivittäisestä maidosta ja leivästä alkaen!

      Rakentamisen loppuvaiheessa oli anus auki kuin tuuran putki mutta se ei johtunut kortista vaan minun pienistä tuloistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe