Niin eli mitä formaattia kannattaa käyttää, kun teen "elokuvan" hd-videokameran clipeistä ja tallennan sen arkistoon kovalevylle? Että tulos ei olisi liian iso tai toisaalta ei myöskään liian huonolaatuinen. Toistamiseen taulutv:ssä/tietokoneella.
Mulla on käytössä tuo Adobe Premiere Elements. Ohjelmassa on vaihtoehtoja pilvin pimein ja tuntuu olevan tuhottoman hidasta hommaa. :)
Kiitos jo etukäteen!
Millä formaatilla kannattaa tallentaa kotivideot koneelle?
Tommi_AVI
2
485
Vastaukset
- gjkgkj
Tietenkin arkistoit ne alkuperäiset klipit sieltä kamerasta ja niistä voit koostaa sitten itsellesi "katselu klippejä" formaatin voit itse valita, mikä nyt näkyy parhaiten. Pointti on se että säilytät ne alkuperäiset klipit kamerasta etkä tuhoa niitä. Osta useampi ulkoinen kovo ne on aika halpoja nykyään.
- Arniemi
Tietysti parhaalla laadulla, elisillä millä on kuvattukin, kun tallentaa säilytykseen. Siitähän saa aina huononnettua laatua, mutta huonosta ei voi tehdä parempaa. Ja tutustupa oikeaan videopalstaan digivideo.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859