Akkuni purkaa virtaa jonnekkin, mittasin virrankulutuksen akun navan ja päävirtajohdon väliltä, näytti noin 300mA ilman että mikään laite tai valo olisi päällä. Auto on siis 1.8 vento -95. Mittasin sitten mankan takaa virran johdosta johon tulee jatkuva virta niin se näytti n. 220mA. Mankan merkki on Sony niin ihmettelin voiko jatkuva virta olla nuin suuri kun virrat on käännetty pois. Onko etupaneelilla merkitystä virrankulutukseen? Mankan saa pois päältä/päälle joko virta-avaimesta kääntämällä tai Off painikkeesta.
Mankan virrankulutus?
6
547
Vastaukset
Ymmärsin viestistäsi, että soittimen molemmat virtajohdot on kytketty suoraan virtaan? Tällöin soitin voi mallista riippuen kuluttaa jonkin verran virtaa ollessaan sammuksissa. Jos kytket soittimen siten, että muistivirta tulee akulta ja käynnistysvirta ainoastaan virtalukolta niin virrankulutusta sammuksissa ei tapahdu.
- mies....
kyllä kytkentä pitäisi olla ihan ok.. mankan takana johto johon tulee jatkuva 12V ja virtaa se 220mA menee mankan taakse keltaiseen johtoon(jatkuva), sitten menee toinen johto johon tulee virta sitten kun virta-avaimesta kääntää ja sekin menee mankan taakse muistaakseni punaiseen johtoon.
- ^T-T^
mies.... kirjoitti:
kyllä kytkentä pitäisi olla ihan ok.. mankan takana johto johon tulee jatkuva 12V ja virtaa se 220mA menee mankan taakse keltaiseen johtoon(jatkuva), sitten menee toinen johto johon tulee virta sitten kun virta-avaimesta kääntää ja sekin menee mankan taakse muistaakseni punaiseen johtoon.
Itsellä 525 bmw:ssä myös sama homma että purkaa akkua, mutta on tullut huomattua, että kun ottaa soittimen etupaneelin pois niin ei purkaa ainakaan minulla. Saattaahan se olla muuallakin vika, jos purkaa akkua, mutta kannattaa kokeilla tuota etupaneelin irroitusta.
- .................
^T-T^ kirjoitti:
Itsellä 525 bmw:ssä myös sama homma että purkaa akkua, mutta on tullut huomattua, että kun ottaa soittimen etupaneelin pois niin ei purkaa ainakaan minulla. Saattaahan se olla muuallakin vika, jos purkaa akkua, mutta kannattaa kokeilla tuota etupaneelin irroitusta.
Katto laturin liitokset. Myös akun navat ovatko hapettuneet.
- mies....
................. kirjoitti:
Katto laturin liitokset. Myös akun navat ovatko hapettuneet.
ja navat olivat puhtaat.. laturi testattu ja toimii. Laturin kyljestä johto käytetty irti ja koetettu ottaako kipinää niin ei ota joten laturin diodit ovat kunnossa... Mittailin äsken etupaneeli irti virrankulutusta niin eka mittauksella näytti 0.04A mietin että siinäkö vika oli.. mittasin sitten uudestaan niin näytti tälläkertaa 0.24A, suoraan ajon jälkeen mittasin nuo lukemat.
- mies....
mies.... kirjoitti:
ja navat olivat puhtaat.. laturi testattu ja toimii. Laturin kyljestä johto käytetty irti ja koetettu ottaako kipinää niin ei ota joten laturin diodit ovat kunnossa... Mittailin äsken etupaneeli irti virrankulutusta niin eka mittauksella näytti 0.04A mietin että siinäkö vika oli.. mittasin sitten uudestaan niin näytti tälläkertaa 0.24A, suoraan ajon jälkeen mittasin nuo lukemat.
kipinöinti tapahtuu kun käyttää auton päävirtajohtoa irti ja vastaa sitä akun napaan.. joten joku siellä syö virtaa.. ei tosin paljoa mutta kuitenkin.. paljon on normaalisti mankalle menevä jatkuva virta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255