Helsingin lukiot

NaturApelsin

Tarttisin mielipiteitä, kokemuksia yms. Helsingin lukioista. Mulla siis yhteishaku ihan kohta edessä, ja oon saanu aikaseks vaan sen päätöksen, että meen Helsingissä sijaitsevaan lukioon. Niitä vaan on aika monta. Alin keskiarvoraja siinä noin 8-9.5 ois sopiva, ja sekään ei hirveesti rajaa valintaehdokkaita...

Nöyrästi siis pyydän, että kertoisitte mulle Helsingissä sijaitsevista lukioista kaikenlaisia (esim. ilmapiiristä, opiskelutavoista, kurssivalinnoista, eri hankkeista, opettajista, ympäristöstä, kulkuyhteyksistä ymsyms...) mielipiteitä, kommentteja, faktoja ja kokemuksia.

16

7158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+13

Kannattaa vähän rajata esim. A-kielten perusteella. Mitä haluaisit lukiossa painottaa?

• NaturApelsin

Siinähän se onkin kun en tiedä mitään, en mihin ammattiin haluaisin, tai mitä haluaisin painottaa. En myöskään erityisemmin pidä mistään aineesta ja kaikessa olen yhtä hyvä. Onse ongelmallista. Noh, joillain perusteella rajailin vähän, ja päädyin siihen, että joku näistä voisi olla hyvä ( keskiarvo suunnileen sopiva, eikä ole yhteiskoulu (paitsi joku saattaa olla, ennoo varma?):
        -Alppilan lukio
        -Helsingin luonnontiedelukio, yleislinja,
        -Länsi-Helsingin lukio
        -Mäkelänrinteen lukio, yleislinja
        -Ressun lukio, yleislinja
        -Sibelius-lukio, yleislinja

Noista (tai mielellään muistakin toki) kuulisin mielelläni kaikenlaisia mielipiteitä, kommentteja, faktoja ja kokemuksia. Ja kertokaa mulle jos jossain noista on yläaste (ja/tai ala-aste) samassa, sellaseen en mielellään haluis...

• .........
        NaturApelsin kirjoitti:

Siinähän se onkin kun en tiedä mitään, en mihin ammattiin haluaisin, tai mitä haluaisin painottaa. En myöskään erityisemmin pidä mistään aineesta ja kaikessa olen yhtä hyvä. Onse ongelmallista. Noh, joillain perusteella rajailin vähän, ja päädyin siihen, että joku näistä voisi olla hyvä ( keskiarvo suunnileen sopiva, eikä ole yhteiskoulu (paitsi joku saattaa olla, ennoo varma?):
        -Alppilan lukio
        -Helsingin luonnontiedelukio, yleislinja,
        -Länsi-Helsingin lukio
        -Mäkelänrinteen lukio, yleislinja
        -Ressun lukio, yleislinja
        -Sibelius-lukio, yleislinja

Noista (tai mielellään muistakin toki) kuulisin mielelläni kaikenlaisia mielipiteitä, kommentteja, faktoja ja kokemuksia. Ja kertokaa mulle jos jossain noista on yläaste (ja/tai ala-aste) samassa, sellaseen en mielellään haluis...

Alppilan lukio: tässä on yläaste samassa. Viime vuonna alin keskiarvo oli 8,33. Koulu näyttää ulkopuolelta katsottuna sisäoppilaitokselta, joten en suosittele.

Hellu: ihan perus lukio, ei mitenkään erikoinen. Monet niistä henkilöistä, jotka menevät tähän kouluun yleislinjalle päätyvät opiskelemaan luonnontieteitä syystä tai toisesta. Viime vuoden ka. oli muistaakseni 8,5. Hae jos kiinnostaa! ;)

L-Helsinki: ei tietoa.

Märsky: mukava koulu, lukuunottamatta sitä, että oppilaita ns. painostetaan jo ensimmäisen vuoden alussa valitsemaan mitä kirjoittavat, ja haluavat paljon porukkaa urheilulinjalle, sen takia korkea ka.

Ressun lukio: olin vierailulla ressun lukiossa ja täytyy sanoa, että ilmapiiri on katastrofaalinen. Toki siellä on älykkäitä ihmisiä, mutta näiden henkilöiden älykkyys luo kilpailua kouluaineissa, ja jotkut ihmiset jopa valehtelevat kavereilleen kokeiden päivistä ym. jotta itse saisivat hyviä numeroita. Mitään järkeä? En tiedä. Myös kouluruoka täällä on todella pahaa: huonompaa kuin mitä PALMIALLA!

Sibelius: itse en ole pätkän vertaa musikaalinen, mutta vierailupäivänä ihmiset näyttivät todella nauttivan siitä, mitä tekevät.

Onnea matkaan!

• ::::::::::::::::::
        ......... kirjoitti:

Alppilan lukio: tässä on yläaste samassa. Viime vuonna alin keskiarvo oli 8,33. Koulu näyttää ulkopuolelta katsottuna sisäoppilaitokselta, joten en suosittele.

Hellu: ihan perus lukio, ei mitenkään erikoinen. Monet niistä henkilöistä, jotka menevät tähän kouluun yleislinjalle päätyvät opiskelemaan luonnontieteitä syystä tai toisesta. Viime vuoden ka. oli muistaakseni 8,5. Hae jos kiinnostaa! ;)

Märsky: mukava koulu, lukuunottamatta sitä, että oppilaita ns. painostetaan jo ensimmäisen vuoden alussa valitsemaan mitä kirjoittavat, ja haluavat paljon porukkaa urheilulinjalle, sen takia korkea ka.

Ressun lukio: olin vierailulla ressun lukiossa ja täytyy sanoa, että ilmapiiri on katastrofaalinen. Toki siellä on älykkäitä ihmisiä, mutta näiden henkilöiden älykkyys luo kilpailua kouluaineissa, ja jotkut ihmiset jopa valehtelevat kavereilleen kokeiden päivistä ym. jotta itse saisivat hyviä numeroita. Mitään järkeä? En tiedä. Myös kouluruoka täällä on todella pahaa: huonompaa kuin mitä PALMIALLA!

Sibelius: itse en ole pätkän vertaa musikaalinen, mutta vierailupäivänä ihmiset näyttivät todella nauttivan siitä, mitä tekevät.

Onnea matkaan!

Hae Sykkiin, jos haluat hyvään lukioon, jossa on hyvä ilmapiiri.

• asdasdasdasdasd
        :::::::::::::::::: kirjoitti:

Varaudu silti siihen, että kielilinjalle jos mielit, niin pakollisia kielikursseja on sen 27 (?). iB:hän on myös yksi vaihtoehto, mutta sinne mentäessä motivaation täytyy olla hyvin korkealla, aikaa ei jää juuri muuhun ja ilman hyvää englanninkielen taitoa voi olla jokseenkin huono vaihtoehto.

• sdfjhk
        ......... kirjoitti:

Onnea matkaan!

haha nauran tolle ressun lukiolle. Ei ihmiset voi olla oikeesti noin itsekkäitä.
        Ja palmia on todella huono, onko muka mikään huonompi kuin palmia ?

• :)
        :::::::::::::::::: kirjoitti:

Niin, sykkihän on erilaisissa vertailuissa paras. Olen itse sykissä ja mielestäni seiellä on kiva ilmapiiri jne. Mutta sykissä on ylä-ja ala-aste samassa rakennuksessa. Minua se ei ole haitannut, mutta sanoit ettet tahdo sellaiseen lukioon.

• Taidat nirsoilla
        sdfjhk kirjoitti:

haha nauran tolle ressun lukiolle. Ei ihmiset voi olla oikeesti noin itsekkäitä.
        Ja palmia on todella huono, onko muka mikään huonompi kuin palmia ?

se on ihan hyvä

• Anteeksi kun avaudu
        ......... kirjoitti:

Onnea matkaan!

" Ressun lukio: olin vierailulla ressun lukiossa ja täytyy sanoa, että ilmapiiri on katastrofaalinen. "
        Älä nyt viitsi ressun lukiossa on sika hüvä ilmapiiri (ja koepäivät lukee seinällä niin ettei tarvitse pelätä, että joku valehtelee..), siis oikeasti, mutta se ruoka on kyllä niin pahaa paskaa ettei mitään rajoja... Onneksi on kauppoja ja mäkkejä lähellä. (Valitseeko joku oikeasti lukion ruoan tai ilmapiirin perusteella, hu hu.) Mut jos haluut hyvin kirjottaa mee sykkiin. Ei ressussa oo niin tehokas opiskeluhenki kun puhutaan. Paljon kaikkia hömppäpäiviä, mitä lie kulttuuriviikkoja, niin että normaali opetus häiriintüü

• kh

Olin itse hellussa ja tykkäsin tosi paljon. Koulussa on paljon porukkaa mutta tosi hyvä yhteishenki. Laaja kurssivalikoima ja kivoja opettajia.
      Myöskin sukupuolijakauma on tosi tasainen, poikia oli vissiin vähän enemmän kuin tyttöjä.

• ex-hellulainen

"Hellu: ihan perus lukio, ei mitenkään erikoinen. Monet niistä henkilöistä, jotka menevät tähän kouluun yleislinjalle päätyvät opiskelemaan luonnontieteitä syystä tai toisesta. Viime vuoden ka. oli muistaakseni 8,5. Hae jos kiinnostaa! ;) "

no ei varmasti voinu olla 8,5! järkyttävä lasku ois muuten tapahtunu tähän vuoteen, 8,1:teen!:D
        googlasin - raja oli 8,25

• asadasd

Hellu on itseasiassa kuuluisa siitä, että täällä ei ole yhtään yhteishenkeä (paitsi shakkikerhon jäsenten kesken). Ainoat pätevät opettajat ovat luonnontiedelinjalla ja yhteiskuntaopissa.

• 7ygfx

8-9.5 keskiarvoissa hyviä olis mielestäni ainakin nää:

Sykki
      Ressu
      Norssi
      Viikin norssi
      TYK (töölö, ei tampere)
      KSYK
      Heryk

Sibelius ja mäkelänrinne on myös hyviä mutta harvat sinne menee jos ei ole yhtään innostusta musiikissa tai urheilussa...

• rdf

Niin ja onhan myös Kallio mutta sinne pääseminen on melkee yhtä vaikeaa ku ressuun tai sykkiin.

Alppilaan en suosittele.

• ilpu
        rdf kirjoitti:

Niin ja onhan myös Kallio mutta sinne pääseminen on melkee yhtä vaikeaa ku ressuun tai sykkiin.

Alppilaan en suosittele.

miks ei alppilaan? sinne menos :(

• frfc
        ilpu kirjoitti:

miks ei alppilaan? sinne menos :(

Alppilas on erikoista jengii, ei muutenkaan hyvää laatua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe