lastenhoitajaksi..

jko''

ei ehkä ihan oikee palsta mutta kysympä kuitenkin jos joku osais auttaa...

mietin että ensi syksystä kun oma lapseni on 1v3kk voisin ottaa jonkun YHDEN noin 1-2 vuotiaan vieraan lapsen kotiini hoitoon ma-pe päivällä. jos laitan esim nettiin ilmoituksen ja halukkaita löytyisi niin mitä virallisia asioita minun tulee sitten hoitaa? mihin sivustoihin nettiin ilmoituksen voisin laittaa? olenko silloin yksityinen perhepäivähoitaja vaiko ihan joku hoitaja? entä paljonko tuntipalkkaa voisi pyytää,jos esim hoitotunteja olisi viikossa vaikkapa 30?

( ammatiltani olen lapsiin ja nuoriin suuntautunut lähihoitaja ja minulla on vakituinen työpaikka päiväkodissa)

4

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samma här

      Rupea yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. kela maksaa yksityisen hoidon tukea, kunta mahdollista kuntalisää ja sitten se perheen osuus. Palkka yhdesta kokopäiväisestä lapsesta on tällähetkellä jotain 470e. (koostuu em asioista) Sitten vaan maksat verot. Ota yhteyttä kaupunkisi perhepäivähoidon ohjaajaan, siitä se lähtee. Tsemppiä!

      • alkuperäinen''

        elikkä 30h tunnin viikolla tuntipalkka ois alle 4 e, ei kiitos. tuolla palkalla en halua sitoutua olemaan tiettynä aika vain kotona.

        pystynkö olemaan siis hoitaja ilman että olen perhepäivähoitaja nimikkeellä??????,en halua olla perhepäivähoitaja koska palkka jää noin pieneksi. ja perhepäiväjoitajanhan päivät voivat venyä pitkiksi iltaan. ilmoitukseen laittaisin että hoitopaikka ma-pe klo 7-16 välisenä aikana.

        8 euron tuntipalkalla voisin hommaa tehdä jo vaikka sekin on pienipalkka, 30 tunnilla viikossa tienaisi vähän alle tonnin kuussa.

        mille sivuistoille voin laittaa ilmoituksen??


      • järki käteen
        alkuperäinen'' kirjoitti:

        elikkä 30h tunnin viikolla tuntipalkka ois alle 4 e, ei kiitos. tuolla palkalla en halua sitoutua olemaan tiettynä aika vain kotona.

        pystynkö olemaan siis hoitaja ilman että olen perhepäivähoitaja nimikkeellä??????,en halua olla perhepäivähoitaja koska palkka jää noin pieneksi. ja perhepäiväjoitajanhan päivät voivat venyä pitkiksi iltaan. ilmoitukseen laittaisin että hoitopaikka ma-pe klo 7-16 välisenä aikana.

        8 euron tuntipalkalla voisin hommaa tehdä jo vaikka sekin on pienipalkka, 30 tunnilla viikossa tienaisi vähän alle tonnin kuussa.

        mille sivuistoille voin laittaa ilmoituksen??

        että kukaan ei suostu maksamaan lapsen hoidosta 1000e kk. Maksaisitko itse?


      • alkuperäinen''
        järki käteen kirjoitti:

        että kukaan ei suostu maksamaan lapsen hoidosta 1000e kk. Maksaisitko itse?

        jaa no osa noista rahoista olisikin tietenkin kelan osuus(ainakin yksityisen hoidon tuki,kuntalisä..), joten lapsen vanhempien maksama tuntipalkka jäisi todellisuudessa tuota 8 euroa pienemmäksi.

        ja kyllä maksaisin ainakin lastani satunnaisesti hoitavalle henkilölle 10 euroa tunnilta jos yksityinen hoitaja kyseessä. ja satunnaiselle hoitajalle maksaessani en saa mitään kelan avustusta toisin kuin perhe saisi jos ottaisi minut ammattilaisen vakituisesti.


        ja olen itse saanut myös saanut aikaisemmin reilusti tuota parempaa palkkaa hoitaessani kahta lasta heidän kotonaan. nyt siis minulle kelpaisi tuo 8 e tunnilta koska omaa lastani hoitaisin siinä samalla.

        ymmärrän toki että ei ihan kuka tahansa tuota maksaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe