Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tyhmiä kysymyksiä lääkkeen ottamisesta

Ihan ulalla

Eli miksi neuvotaan, että hengitetään nenän kautta ulos, siis sen jälkeen kun on ottanut lääkkeen ja pidättää hengitystä? Mitä merkitystä sillä on, hengittääkö nenän vai suun kautta ulos?

Entä jos on kipeänä, niin lähteekö yskiessä lääkettä ulos keuhkoista? Eli jos yskii melkein heti hoitavan lääkkeen oton jälkeen, niin menikö lääke täysin hukkaan? Entä poistuuko lääkettä ulos liman mukana?

4

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yölintuxxL

      Ai missä neuvotaan, ketä ja milloin? Tällä palstallako, kun täältä kysyt? Tee niiinkuin viisaammaksi katsot. Kunhan aikasi käytät lääkettä ja puhaltelet testituloksia, voit päätellä itse ja toimia sen mukaan. Hoitohenkilökunnalta voit kysyä kun seuraavan kerran tapaat. Itse toimin mutu-tuntumalla epäselvissä lääkkeen vetämis-sessioissa.

      • .,-.,-,-.,-.,-.,-,

        Kyllä niin on neuvottu tekemään. Lääkkeen jälkeen hidas puhallus nenän kautta, jotta se hienonhieno lääke"pöly" ei sieltä tule samantien ulos. Nenähengitys lienee pitää sen paremmin keuhkoissa. Jos se roppi olis isompaa "raetta", niin siihenhän tukehtuisi...heheee.. Ja saattaa joskus vähän yököttää muutenkin kun pari kertaa imee peräjälkeen.. että sillee. Mikäs hankaluus sitä on tehdä siten kuin oikein on ??
        Tottahan toki yskiessä heti perään se osa sieltä takaisin tulee. Katso jauhoa silmilläsi jos näet, kun laitat sitä vaikka käteesi. Ei paljoa taida silmällä erottaa.? Eli, lentääkö se sitten sinne tänne, kyllä varmaan. Eli kun ei ole ihan liimaa, mikä sinne keuhkoon jämähtäisi.. Hieman maalaisjärkeä mukaan, ystävä hyvä.


      • hömtsky
        .,-.,-,-.,-.,-.,-, kirjoitti:

        Kyllä niin on neuvottu tekemään. Lääkkeen jälkeen hidas puhallus nenän kautta, jotta se hienonhieno lääke"pöly" ei sieltä tule samantien ulos. Nenähengitys lienee pitää sen paremmin keuhkoissa. Jos se roppi olis isompaa "raetta", niin siihenhän tukehtuisi...heheee.. Ja saattaa joskus vähän yököttää muutenkin kun pari kertaa imee peräjälkeen.. että sillee. Mikäs hankaluus sitä on tehdä siten kuin oikein on ??
        Tottahan toki yskiessä heti perään se osa sieltä takaisin tulee. Katso jauhoa silmilläsi jos näet, kun laitat sitä vaikka käteesi. Ei paljoa taida silmällä erottaa.? Eli, lentääkö se sitten sinne tänne, kyllä varmaan. Eli kun ei ole ihan liimaa, mikä sinne keuhkoon jämähtäisi.. Hieman maalaisjärkeä mukaan, ystävä hyvä.

        Minua alkaa yskittää heti kun alan vetää sitä jauhetta keuhkoihin ja vetäminen jää kesken. Olen maininnut tästä ongelmasta useamman kerran hoitohenkilökunnalle, mutta he eivät reagoi siihen mitenkään. Minusta se jauhe ei ole mitenkään näkymätöntä ja ainakin tuntuu hyvin selvästi. Yksi hoitsu testasi jollain laitteella osaanko minä vetää oikein ja saanko sitä ainetta kunnolla. Helppoahan siitä oli vetää pelkkää ilmaa, mutta kun siinä on jauhe, niin tilanne on toinen. Sama juttu niin hoitavalla kuin avaavallakin. Miksi sen pitää olla jauhe, miksi ei voisi olla sumutettava.


      • tuleva hoitsu
        hömtsky kirjoitti:

        Minua alkaa yskittää heti kun alan vetää sitä jauhetta keuhkoihin ja vetäminen jää kesken. Olen maininnut tästä ongelmasta useamman kerran hoitohenkilökunnalle, mutta he eivät reagoi siihen mitenkään. Minusta se jauhe ei ole mitenkään näkymätöntä ja ainakin tuntuu hyvin selvästi. Yksi hoitsu testasi jollain laitteella osaanko minä vetää oikein ja saanko sitä ainetta kunnolla. Helppoahan siitä oli vetää pelkkää ilmaa, mutta kun siinä on jauhe, niin tilanne on toinen. Sama juttu niin hoitavalla kuin avaavallakin. Miksi sen pitää olla jauhe, miksi ei voisi olla sumutettava.

        Kyllä mielestäni hoitohenkilökunnan tulisi ottaa ongelmasi vakavasti. Useimpia inaloitavia kortikosterodeita on saatavana sekä jauheena, että nestemäisinä sumutteina. Lääkkeen tarkoitushan on hoitaa vaivaa, mutta jos et pysty sitä ottamaan kunnolla, niin silloinhan ei lääkkeestä ei ole vastaavaa hyötyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe