Tuli eilen pelattua kaverin luona Crash of the Titans-peliä Xboxilla ensimmäistä kertaa ja pakko sanoa, että jopas oli p***aa. Eihän tuo näyttänyt Crash-peliltä ollenkaan, enemmänkin typerä halppiskopio. Etenkin hahmot näyttävät rumemmalta kuin ennen: Crash on tatuoitu näätä joka kuullostaa melko paljon vammaiselta (en halua loukata ketään tällä), Coco on typerä teinityttö, Cortex näyttää enemmän säälittävältä nörtiltä kuin pelottavalta tiedemieheltä ja Tiny on pahin tapaus: Tony Tigerin (Kellog´sin Frostees-murojen tunnushahmo) näköinen armeijatikru, joka kuullosta suoranaisesti homolta. Kotiin palattuani löin päätä seinään parisataa kertaa ja mietin miksi pelasin jotain noin säälittävää.
Mihin ovat oikein kadonneet ne vanhat kunnot ajat, jolloin Crash näytti coolimmalta ja pelitkin olivat melkein mestariteoksia? Miksi vanhan koulukunnan tasohyppely on vaihtunut typeräksi seikkailutekeleeksi? Yhdeksi syyksi voi pitää sitä, että sarjan luoja Naughty Dog jätti sarjan vuosituhannen vaihteessa ja kehittäjät vaihtelivat tiuhaan tahtiin. Ensimmäinen ND:n perintöä jatkanut yhtiö oli Eurocom Entertainment, joka kehitti aiempia melko heikomman mutta silti erinomaisen ja nautittavan partypelin, "Crash Bashin". Se jäi kyseisen yhtiön ainoaksi peliksi, ja seuraava manttelinperijä oli Traveller´s Tales joka loi aiempia hyvin seuranneen "The Wrath of Cortexin". Vaikka siinä ei ollut mitään mullistavan uutta, se kuitenkin oli mainiota Crash-laatua. Ja tähän peliin päättyy vanhat hyvät ajat, sillä synkemmät ajat saapuivat. Vicarious Visions jatkoi perinnettä ja loi "Crash Teamn Racingille" jatko-osan: "Crash Nitro Kartin". Se oli lopulta ihan hauska mutta todella heikohko peli, joka tuo paljon hupia vain kaveriporukalla pelatessa. Seuraavan pelin kehitti taas Traveller´s Tales, jonka nimi oli "Crash Twinsanity". Ja siinä Crash muuttui melko radikaalisti ja muutenkin sarja alkoi muuttua pahempaan suuntaan. Ja nykyään sarjan vakituisena kehittäjänä häärää Radical Entertainment, jonka muut pelit ovat olleet melko keskivertotapauksia. Heidän käsissään Crash-sarja on muuttunut huonommaksi ja huonommaksi ja lopulta vaipunut syvälle pohjaan jossa se yhä lymyilee. Heidän ensimmäinen tekele "Crash Tag Team Racing" yritti olla toinen paranneltu versio Crash Team Racingista, jossa nyt pystyi kilpailemaan kahden hahmon yhteisautoilla ja seikkailemaan myös tasohyppelyosuuksissa. Mutta homma kaatui siihen, että peli ei tahtonut pysyä kasassa, ja siitä tulikin typerä hutilointi. Toinen peli "Crash Boom Bang!" julkaistiin vain Nintendo DS:lle ja joka oli jatko-osa Crash Bashille. Sekin oli typerä hutilointi, ehkä typerämpikin. Ja uusimmat tekeleet, "Crash of the Titans" ja "Crash: Mind Over Mutant" ovat vahvistaneet sen, että Crash on nyt surkeampi ja säälittävämpi kuin koskaan ennen.
Nyt toivonkin että Vivendi Universal, Crash-pelien julkaisija, potkisi Radicalin pellolle ja pyytäisi Naughty Dogin takaisin. Näin saisimme Crashin takaisin huipulle jatkamaan sitä tasohyppelyperinnettä, mikä alkoi vuonna 1996 mutta minkä matka tyssäsi pahasti vuoden 2001 jälkeen. Muuten he saisivat hävetä, että antoivat noin huonon yhtiön tehdä maanmainiosta pelisarjasta pohjanoteerauksien kuninkaan.
Kuka on samaa mieltä kanssani?
Crash Bandicoot-sarja on nykyään paskempi kuin koskaan
21
1429
Vastaukset
- Cortex87
Vanhaa Krässiä ei voi edes verrata uuteen "krässiiin".
- isä-ukko
Poikani sai hajonneen tilalle jouluna tämän slim 250 konsolin. Löytyi vähän aikaa sitten jo kadonneeksi luultu ensimmäinen Krässi. On niitä harvoja pelejä mitä isi-pappakin tykkää toisinaan pelata. Ei vaan jaksaisi nyt aloittaa ihan alusta saarelta saarelle etenemistä, pitäis päästä "oikaisemaan". Koodi oli kirjoitettuna siihen kansivihkoseen, mutta se on kyllä hävinnyt lopullisesti.
Joku ystävällinen kenellä sellainen on voisi sen "paljastaa", pääsisi faijakin vähän verestämään taitojaan. Etukäteen kiittäen; isukki 45v. - 19
isä-ukko kirjoitti:
Poikani sai hajonneen tilalle jouluna tämän slim 250 konsolin. Löytyi vähän aikaa sitten jo kadonneeksi luultu ensimmäinen Krässi. On niitä harvoja pelejä mitä isi-pappakin tykkää toisinaan pelata. Ei vaan jaksaisi nyt aloittaa ihan alusta saarelta saarelle etenemistä, pitäis päästä "oikaisemaan". Koodi oli kirjoitettuna siihen kansivihkoseen, mutta se on kyllä hävinnyt lopullisesti.
Joku ystävällinen kenellä sellainen on voisi sen "paljastaa", pääsisi faijakin vähän verestämään taitojaan. Etukäteen kiittäen; isukki 45v.Kera läpiipelu ohjeen löytyy http://www.cheatcc.com/psx/codes/cb.html :)
- Jack the Hacker
Täysosuma, toveriseni. Nyky-Crashit eivät edes ole kunnon Crasheja, senhän huomaa jo kansikuvistakin. Ihmettelen kyllä edelleen, että miksi Naughty Dog jätti edes sarjan.
Noh, näyttää siltä että Radical ei ehkä tee seuraavaa peliä, koska juuri vähän aikaa sitten suurin osa yhtiön työntekijöistä irtisanottiin ja lomautettiin.- BNBQ
Vaikuttaa siltä, että joku on hieman suuttunut kun ei Naughty Dogia enää kiinnostakkaan jokin Crash. Jos uudet pelit ovat niin huonoja, älä pelaa niitä. Pelaa niitä vanhoja vaan.
Oikeastaan, minäpä taidan piruillesanikin huomautella parista asiasta.
"Tiny on pahin tapaus: Tony Tigerin (Kellog´sin Frostees-murojen tunnushahmo) näköinen armeijatikru, joka kuullosta suoranaisesti homolta."
Hassua. Oletko kuulluut Mike Tysonistä? Hän kun on, katsos, kuuluisa nyrkkeilijä, ja juuri se henkilö jota Tiny parodioi pelissä. Menepä sanomaan hänen nokan eteen että hän on homo. Seuraukset saattaisivat olla mielenkiintoisia.
"Se jäi kyseisen yhtiön ainoaksi peliksi, ja seuraava manttelinperijä oli Traveller´s Tales joka loi aiempia hyvin seuranneen "The Wrath of Cortexin". Vaikka siinä ei ollut mitään mullistavan uutta, se kuitenkin oli mainiota Crash-laatua. Ja tähän peliin päättyy vanhat hyvät ajat, sillä synkemmät ajat saapuivat."
Todellako? Sinun mielestäsi siis ikivanha ja aina samanlainen on parempaa kuin innovaatio? Harmi että juuri kukaan muu ei ole samaa mieltä.
"Seuraavan pelin kehitti taas Traveller´s Tales, jonka nimi oli "Crash Twinsanity". Ja siinä Crash muuttui melko radikaalisti ja muutenkin sarja alkoi muuttua pahempaan suuntaan."
Crashistä tuli viimeinkin nykyaikainen, vapaan maailman tasohyppely. Mutta eihän se teille "tosifaneille" kelvannut, eihän Naughty Dog niin tehnyt! Crashin pitäisi pysyä ei-kilpailukykyisenä ja vanhanaikaisena!
"Toinen peli "Crash Boom Bang!" julkaistiin vain Nintendo DS:lle ja joka oli jatko-osa Crash Bashille. Sekin oli typerä hutilointi, ehkä typerämpikin."
Mitä helvettiä? Radical ei edes tehnyt koko peliä! Haukut nyt kyllä aivan väärää puuta. Peli kyllä oli paska, samaa mieltä.
"Ja uusimmat tekeleet, "Crash of the Titans" ja "Crash: Mind Over Mutant" ovat vahvistaneet sen, että Crash on nyt surkeampi ja säälittävämpi kuin koskaan ennen."
Sori, mutta edellämainitut pelit ovat molemmat myynet nyt lähemmäs kaksi miljoonaa. Paljon enemmän kuin pitkään aikaan. Yleisö ihan selvästi tykkää uudesta tyylistä.
"Nyt toivonkin että Vivendi Universal, Crash-pelien julkaisija, potkisi Radicalin pellolle ja pyytäisi Naughty Dogin takaisin. Näin saisimme Crashin takaisin huipulle jatkamaan sitä tasohyppelyperinnettä, mikä alkoi vuonna 1996 mutta minkä matka tyssäsi pahasti vuoden 2001 jälkeen. Muuten he saisivat hävetä, että antoivat noin huonon yhtiön tehdä maanmainiosta pelisarjasta pohjanoteerauksien kuninkaan."
Tämä vaatimus taas on niin pielessä etten edes tiedä mistä aloittaisin. Noh, VU ei julkaise enään Crashiä. Activision yhdistyi VU:n kanssa, ja Activision hallitsee nyt sarjaa. Ja vaikka kuinka itket, Naughty Dog ei tule koskaan palaamaan Crashin pariin. Sen lisäksi että he ovat nykyään Sonyn alaisuudessa, he eivät itse edes ole kiinnostuneet sarjasta. Sitä paitsi, luuletko tosiaan että vaikka he palaisivatkin palaisi Crash vanhaan lineaariseen pelityyliin? Ei tosiaankaan. Hekin varmasti tekisivät Crashistä vapaata maailmaa hyödyntävän pelisarjan. Lineaarisuus kun on vanhentunutta.
Elikkä siis fanipoikien itkua koko ketju. Eivät ne vanhat pelit mihinkään katoa, eikä niitä uusia ole pakko pelata. Pidä toki mielipiteesi, mutta huomioi että siinä on useita aukkoja. - BNBQ on HOMO!
BNBQ kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että joku on hieman suuttunut kun ei Naughty Dogia enää kiinnostakkaan jokin Crash. Jos uudet pelit ovat niin huonoja, älä pelaa niitä. Pelaa niitä vanhoja vaan.
Oikeastaan, minäpä taidan piruillesanikin huomautella parista asiasta.
"Tiny on pahin tapaus: Tony Tigerin (Kellog´sin Frostees-murojen tunnushahmo) näköinen armeijatikru, joka kuullosta suoranaisesti homolta."
Hassua. Oletko kuulluut Mike Tysonistä? Hän kun on, katsos, kuuluisa nyrkkeilijä, ja juuri se henkilö jota Tiny parodioi pelissä. Menepä sanomaan hänen nokan eteen että hän on homo. Seuraukset saattaisivat olla mielenkiintoisia.
"Se jäi kyseisen yhtiön ainoaksi peliksi, ja seuraava manttelinperijä oli Traveller´s Tales joka loi aiempia hyvin seuranneen "The Wrath of Cortexin". Vaikka siinä ei ollut mitään mullistavan uutta, se kuitenkin oli mainiota Crash-laatua. Ja tähän peliin päättyy vanhat hyvät ajat, sillä synkemmät ajat saapuivat."
Todellako? Sinun mielestäsi siis ikivanha ja aina samanlainen on parempaa kuin innovaatio? Harmi että juuri kukaan muu ei ole samaa mieltä.
"Seuraavan pelin kehitti taas Traveller´s Tales, jonka nimi oli "Crash Twinsanity". Ja siinä Crash muuttui melko radikaalisti ja muutenkin sarja alkoi muuttua pahempaan suuntaan."
Crashistä tuli viimeinkin nykyaikainen, vapaan maailman tasohyppely. Mutta eihän se teille "tosifaneille" kelvannut, eihän Naughty Dog niin tehnyt! Crashin pitäisi pysyä ei-kilpailukykyisenä ja vanhanaikaisena!
"Toinen peli "Crash Boom Bang!" julkaistiin vain Nintendo DS:lle ja joka oli jatko-osa Crash Bashille. Sekin oli typerä hutilointi, ehkä typerämpikin."
Mitä helvettiä? Radical ei edes tehnyt koko peliä! Haukut nyt kyllä aivan väärää puuta. Peli kyllä oli paska, samaa mieltä.
"Ja uusimmat tekeleet, "Crash of the Titans" ja "Crash: Mind Over Mutant" ovat vahvistaneet sen, että Crash on nyt surkeampi ja säälittävämpi kuin koskaan ennen."
Sori, mutta edellämainitut pelit ovat molemmat myynet nyt lähemmäs kaksi miljoonaa. Paljon enemmän kuin pitkään aikaan. Yleisö ihan selvästi tykkää uudesta tyylistä.
"Nyt toivonkin että Vivendi Universal, Crash-pelien julkaisija, potkisi Radicalin pellolle ja pyytäisi Naughty Dogin takaisin. Näin saisimme Crashin takaisin huipulle jatkamaan sitä tasohyppelyperinnettä, mikä alkoi vuonna 1996 mutta minkä matka tyssäsi pahasti vuoden 2001 jälkeen. Muuten he saisivat hävetä, että antoivat noin huonon yhtiön tehdä maanmainiosta pelisarjasta pohjanoteerauksien kuninkaan."
Tämä vaatimus taas on niin pielessä etten edes tiedä mistä aloittaisin. Noh, VU ei julkaise enään Crashiä. Activision yhdistyi VU:n kanssa, ja Activision hallitsee nyt sarjaa. Ja vaikka kuinka itket, Naughty Dog ei tule koskaan palaamaan Crashin pariin. Sen lisäksi että he ovat nykyään Sonyn alaisuudessa, he eivät itse edes ole kiinnostuneet sarjasta. Sitä paitsi, luuletko tosiaan että vaikka he palaisivatkin palaisi Crash vanhaan lineaariseen pelityyliin? Ei tosiaankaan. Hekin varmasti tekisivät Crashistä vapaata maailmaa hyödyntävän pelisarjan. Lineaarisuus kun on vanhentunutta.
Elikkä siis fanipoikien itkua koko ketju. Eivät ne vanhat pelit mihinkään katoa, eikä niitä uusia ole pakko pelata. Pidä toki mielipiteesi, mutta huomioi että siinä on useita aukkoja.hiljaa homo pätijä, et itse tiedä mitään crash bandicootista!!
- thehemuliman
verrattuna pleikkaykkösen peleihin... kävin kyläilemässä mun serkkujen luona ja nehän on tuollaisia nykyajan pikkukakaroita, ni ne pelas just tota crash mutant peliä niin sanoin et onko hyvä?? ne vastas et on! sit mä kysyin et tiiättekö ton crash team racingin? ei ne ollu ikinä kuulutkaan... ja sit mä kysäsin niilt tiiättekö esim crash 2 cortex strikes back? ne oli ihan et mikä se on...
- ghghgh
Just tuommoset pikku kakarat ärsyttää kun ei ees tiiä mitää Crashista
- 14+4
Twinsanityn jälkeen on laskenut, paitsi että wrath of cortex on paska. Titans menee jollaintavalla mutta mind over mutant ottaa pohjalukemia. Surkea juoni ja pitää ees takas kaluta kyseises pelis
- Crash_fani_18v
"The Wrath Of Cortex" oli viimeinen vähänkin hyvä Crash-peli...
Sain silloin vuonna 2007 joululahjaksi tuon "Crash Of The Titans" -pelin, oli suuri pettymys. Kerran pelasin sen 100% läpi ja siihen riitti koko peli.
Vuonna 2008 mutsi se kyllä kysyi että haluanko joululahjaksi sen "Mind Over Mutants" -pelin, johon minä vastasin ettö "no ei, koska se edellinen oli jo niin huono"...
Tuo "Crash Of The Titans" on ilmeisesti ollut vain joku peli-idea, johon on hyödyksi käytetty jotain suosittua hahmoa -.-
Tuossa pelissä vielä kun on enemmän sitä taistelua, kuin sitä klassista Crash-tasoloikkaa xP
Ne ps1 -Crashit ovat niitä parhaita :)- Pinistripe
Asiahan on näin että itse olen pelannut kaikkia PS1 Crasheja ja kaikki ovat olleet loistavia. Mutta sitten ostin Crash of the titansin joka oli suoranaista paskaa! Crashilla ei edes ollut alussa perus pyörimis hyökkäystä! Peli pilasi Crashin maineen! Paras Crash on 3 eli Warped. PS. Tinya todellakin oli muokattu tosi törkeesti! PPS. BNBQ! Tottakai ihmiset ostaa niitä uusia Crasheja ku vanhat on ollu niin hyviä että ihmiset kuvittelee että neki on hyviä ku kuuluu hyvään sarjaan. Sitäpaitsi niitä on haukuttu kaikkialla! Että älä ole pelle! Ihmiset täällä on vaan realisteja.
- jeappe
Crash Twinsanity on paras Ps2 Crash -peli
- pinistripe
Olen samaa mieltä jos ps2 crasheista puhutaan
- PunainenApila
pinistripe kirjoitti:
Olen samaa mieltä jos ps2 crasheista puhutaan
No sanon kyllä, että vanhat pelit olivat paljon parempia. Ehkä me vanhan sukupolven konkarit emme enää pysty samaistumaan nykyaikaiseen tyyliin. Entäs sitten? Pelaillaan vain niitä vanhoja pelejä eikä puututa mitenkään uusiin, en edes halua puhua niistä...Ja Crash ei VARMASTI menestyisi, jos se kokoajan jauhaisi sitä samaa kaavaa.
- crashii
Oon ite kymmenen vuotta ja mulla on crash2 ja 3 ja chras bas ja sitten oli ps1 joku chras autopeli ja sit chras of titans ja mind over mutant ja voin sanoo että naughty dogin pelit on paljon parempia naughty dogin peleissä ei tiny kää näyttäny millekkään lääppivälle homolle eikä coco ollut mikään teinipissis
ja chras oli ennen paljon siistimpi mutta se on nyt joku esko eerikäinen - deli_kiz
Latasin Crash kolmosen (Warped) koneelle kun ei sitä meinannu löytyä enää pleikka ykköselle... kyllä, uudet on ihan perseest...
- crash_fani_19v
huuto.netistä löytyy niitä... Myös Crash 3
Tai sitten ebaysta... itse vastikään tilasin ebaysta "Crash 2: Cortex Strikes Back" -pelin kun mun vanha oli jo mennyt niin huonoksi :D - mainostus:
tässä esimerkiksi olis yksi crash kolmonen myytävänä huuto.netissä noin 15 eurolla:
http://www.huuto.net/kohteet/crash-bandicoot-3---warped--ei-hv-sis-pk/183254967
- täytyy sanoa
Että kyllähän toi "Crash of the Titans" on ihan pelattava peli, jos sitä ei ajattele Crash -sarjaan kuuluvana.....
Pelihän on puhdas pyhäinhäväistys Crash-pelisarjalle, mutta jos sen Crashin "unohtaa kokonaan" niin ihan ok peli.....
(toi oli siis mun mielipide) - fakta
Naughty Dog = Crash Bandicoot
Radical Entertainment = Trash Bandicoot- Crashmaniac
Ensimmäiset neljä peliä olivat toki hyviä, mutta jos Naughty Dog olisi jatkanut Crash Bandicootien kehittämistä, ei oltaisi saatu loistavaa Jak and Daxter-pelisarjaa. Mielestäni Naughty Dogin pitäisi nyt keskittyä Crash tai Jak and Daxter-pelisarjoihin, yliarvostetun Unchartedin sijaan.
Jak and Daxter 4 must be made!
Crash Bandicoot 4 must be made!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307