Mitä?? Apua!!

EnsQ

Mikä mun kardinaalikalaa vaivaa? Oon jo pitkään seuraillu et mikä sil on ku sen nenän päässä on valkoinen täplä? Vesiarvoja olen mittaillut (kunnossa) ja olen yrittänyt perus lääkkeillä saada tuota valkoista pistettä katoamaan ,mutta lääkkeet eivät auta. Ja sekin vielä, kun tämä kerdinaalikala on seitsemän muun kartsukan parvessa, mutta se on ainoa jolla se piste on nenässä. Altaassa on myös muita kaloja kuin kardinaaleja, mutta ei niilläkään ole mitään. Täplä on ollut kalalla jo varmaan pian kuukauden ajan eikä aavistustakaan mikä sillä on.
Auttakaa minua saamaan se kala kuntoon.

5

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pHonok

      Vesiarvot ei ole kunnossa toi nitraatti on ihan liian korkealla.
      Vesiarvot yleensä ilmoitetaan numeroina, silloin on helpompi tulkita.

      • EnsQ

        Mutta siis miksi toi on sit vaan yhdellä kalalla?


      • Tulipyrstö0
        EnsQ kirjoitti:

        Mutta siis miksi toi on sit vaan yhdellä kalalla?

        Aina sairaus alkaa yhdestäs heikoimmasta, jonka vastustuskyky ei pysty puolustamaan vaan kala sairastuu.
        Bakteeri tai loiset tms kanta lisääntyy akvaariossa ja tartunta mahdollisuus lisäntyy jolloi kaikki kalat voivat sairastua niistä. Vesiolot ovat lähes ainoa syy näkyvään sairastumiseen. Muuten sairas, loukkaantunut tai tressaantunut kala kuolee vain jopa mitään näkyvää sairautta, eikä tartuta kuoleman syytä muihin.


      • EnsQ
        Tulipyrstö0 kirjoitti:

        Aina sairaus alkaa yhdestäs heikoimmasta, jonka vastustuskyky ei pysty puolustamaan vaan kala sairastuu.
        Bakteeri tai loiset tms kanta lisääntyy akvaariossa ja tartunta mahdollisuus lisäntyy jolloi kaikki kalat voivat sairastua niistä. Vesiolot ovat lähes ainoa syy näkyvään sairastumiseen. Muuten sairas, loukkaantunut tai tressaantunut kala kuolee vain jopa mitään näkyvää sairautta, eikä tartuta kuoleman syytä muihin.

        se siis voi tarttua, mutta hitaasti? Kun on se ollut jo varmaan kuukauden, mutta se hävisi kerran, kun vaihdoin sen toiseen akvaarioon ja pian taas se palasi? Siis yhden päivän se oli poissa ja sitten tuli takas. Eli nyt vaan vettä parantelemaan?


      • fish KING
        EnsQ kirjoitti:

        se siis voi tarttua, mutta hitaasti? Kun on se ollut jo varmaan kuukauden, mutta se hävisi kerran, kun vaihdoin sen toiseen akvaarioon ja pian taas se palasi? Siis yhden päivän se oli poissa ja sitten tuli takas. Eli nyt vaan vettä parantelemaan?

        Lues toi ONGELMIA AKVAN(/KALOJEN KANSSA juttu, vastaa tähän ketjuun ...

        Voihan olla että sulla on liikaa kaloja akvassasi, et kertonut kumastakaan mitään.
        Mittaa NO2 ja NO3 ennen veden vaihtoa.
        - tulokset numeroina

        Molempien akvojen ...

        Saattaahan olla että kala on jo vanhuuttaankin menossa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe