TomTom 79€

Onko järkee

Kannattaisko ostaa jo tuolla hinnalla, vaikka kyseessä on se one, perusmalli?
Vai kannattaako vielä odotella, kun nyt Nokian ilmaiskarttojen jälkeen on navien valmistajien kurssit laskenu ja laitteiden hinnatkin tulee putoamaan edelleen.
En edes tarvitse laitetta ennen kesää, joten?

12

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 36

      sitten on vähän uudempi karttakin

      • Löyty järkee

        OK, sitähän minäkin.


    • frangrobba

      voi itku suakin latvakakkosta,ÄLÄ OSTA

      • 15

        edes vähän että päästään inttämään


    • Latva on laho

      Odota vielä kesään 2011 niin hinta on tippunut 22euroon ja saat vielä uudemmat kartat. Tai näitä voi löytää ihan poisto korista 5euro. Kannattaa odottaa mahdollisimman pitkään= hinta tippuu.

      • ne on

        jo poistuneet markkinoilta kesään mennessä, ja uus malli maksaa satasen. Aina kannattaa odottaa.


    • eer entte

      Mikä on Onen perusmalli?
      "Kannattaisko ostaa jo tuolla hinnalla" => Riippuu siitä, miten laajasti tarvit kartta-aineistoa!

    • One first edition

      On vielä turhan kallis, kannattaa vielä odottaa.

    • Kesänavigaattori

      Jos tarvitset vasta kesällä, osta vasta kesällä. ELektroniikka ei ole tuottava investointi. Ennen kesää saattaa tulla parempi malli tai parempi kartta. Voit ehkä huomata vaihtaa merkkiäkin. Minä ostin omani vuosi sitten. En tosin tomtomia, vaan Garminin. Se on ollut kovassa jäytössä talven kovimpia pakkasia lukuunottamatta.

      • Onko järkee

        Onhan mallit parantuneet vuosi vuodelta. Enkä myöskään usko, että niitä huonommaksi pyrittäisiin kehittämään tulevaisuudessakaan.
        Ja vaikka uusia parempia malleja tulee jatkuvasti, niin hinnat ovat vain laskeneet, vaikkapa katsoisi vaan viisikin vuotta taaksepäin.
        Muutama vuosi sitten puhuttiin kovasti EU:n omasta ja paremmasta satelliittijärjestelmästä, joka syrjäyttää amerikkalaisiin satelliitteihin perustuvan järjestelmän, jolloin nämä "vanhat" laitteet jäävät hyllynkoristeeksi, auttamattoman vanhanaikaisina, huonompitasoisina ja epätarkimpina.
        No, missäs se EU-satelliittijärjestelmä nyt on ja milloin siirrytään?


      • Garmin-12XL
        Onko järkee kirjoitti:

        Onhan mallit parantuneet vuosi vuodelta. Enkä myöskään usko, että niitä huonommaksi pyrittäisiin kehittämään tulevaisuudessakaan.
        Ja vaikka uusia parempia malleja tulee jatkuvasti, niin hinnat ovat vain laskeneet, vaikkapa katsoisi vaan viisikin vuotta taaksepäin.
        Muutama vuosi sitten puhuttiin kovasti EU:n omasta ja paremmasta satelliittijärjestelmästä, joka syrjäyttää amerikkalaisiin satelliitteihin perustuvan järjestelmän, jolloin nämä "vanhat" laitteet jäävät hyllynkoristeeksi, auttamattoman vanhanaikaisina, huonompitasoisina ja epätarkimpina.
        No, missäs se EU-satelliittijärjestelmä nyt on ja milloin siirrytään?

        Tavoitteena on saada Galileo käyttöön vuonna 2014. Vaikka Galileo on kaksisuuntainen järjestelmä se on kuitenkin alaspäin yhteensopiva yksisuuntaisten GPS- ja Glonass-järjestelmien kanssa. Todennäköisesti markkinoille tulee laitteita, jotka hyödyntävät paikannuksessaan kaikkia kolmea järjestelmää, siis Galileoa, GPS:ää ja Glonasia. Pitemmän aikaa on jo ollut saatavilla laitteita jotka hyödyntävät kahta viimeksi mainittua järjestelmää.


      • Onko järkee
        Garmin-12XL kirjoitti:

        Tavoitteena on saada Galileo käyttöön vuonna 2014. Vaikka Galileo on kaksisuuntainen järjestelmä se on kuitenkin alaspäin yhteensopiva yksisuuntaisten GPS- ja Glonass-järjestelmien kanssa. Todennäköisesti markkinoille tulee laitteita, jotka hyödyntävät paikannuksessaan kaikkia kolmea järjestelmää, siis Galileoa, GPS:ää ja Glonasia. Pitemmän aikaa on jo ollut saatavilla laitteita jotka hyödyntävät kahta viimeksi mainittua järjestelmää.

        Kunhan ei käy niinkuin useimmille rakennushankkeille maassamme. Silloin Galileo pelittäisi vasta sitten, kun meikäläiset liikkuu ainoastaan rollaattoreilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe