Olen lukenut kukkakirjoista, että Ihmepensas ei kuki kovin helpolla ja jos kukkii, siihen tulee vaatimaton kukinto jotka kuihtuu pian pois.
Minun Ihmepensaani kukkii säännöllisin ajoin noin kerran kuukaudessa ja siinä todellakin on vaatimaton kukinto, mutta kestää muutaman viikon ennenkuin se kuihtuu pois ja kun kukinto on kuihtunut, niin siitä kuukauden kuluttua on jo uusi kukinto tulossa.
Tässä onkin kysymys etenkin ihmisille, jotka tietää enemmän Ihmepensaasta kuin minä, että mikä voisi saada Ihmepensaani kukkimaan noin usein, kun en käytä lannoitteitakaan? Meille kyllä tulee lähteestä oma vesi, mutta voisiko se olla noin pienestä kiinni?
Ihmepensas
5
1593
Vastaukset
- multajussi
Meilläkin on ihmepnsas, noin 30-vuotias, 1,5-metrinen pöheikkö. Se on kukkinut aiemmin todella tiheään. Kukkimisen huomasi siitä, kun se alkoi pudotella rajusti lehtiään. Koska kukat todellakin olivat mitättömämmän näköisiä kuin lehdet, nypin kukat pois heti, kun sellaisia huomasin. Näin lehtien karistelukin loppui.
Kasvi oli puoli vuotta hoidossa muualla, ja oli päästetty aika pahaan kuntoon, kuivatettu tai liikakasteltu, en tiedä. Nyt se puskee jo uutta lehteä innolla. Silti näyttää siltä, että jotkut osat kasvia menetettiin lopullisesti.
Kysynkin, onko jollakulla tietoa siitä, miten kuivia oksia tulisi (vai tulisiko) leikata pois, ja muutenkin pensaan muotoilusta, milloin ja miten sitä voi leikata?- gaya
minä sain mummoltani ihmepensaan 15 vuotta sitten.Enkä tiennyt nimeä ennenkuin ostin tytölleni vastaavan pienen kasvin kuukausi sitten.Ja kun sain sen,niin se oli vähintään metrin korkuinen.
Nyt se on noin 190cm korkea ja yhtä leveä.Ja kukkii aina muutaman kerran vuodessa,mutta annan kukintojen kuivua itsestään.Hienot värit ja jatkuvasti puskee uutta lehteä.Todella ihme.kun en ole koskaan vaihtanut multia enkä lannoittanut.Altakasteleva ruukku johon lisään vettä viikon-kahden välein.
En ole uskaltanut katkoa oksia tai latvoja,joten en tiedä onnistuuko juurruttaminen.
Mutta..Tänään annoin sen lainaksi poikani firmaan ,muutamaksi kuukaudeksi ja pelkään että se kärsii
jotenkin muutosta tai hoidosta...Saa nähdä.
Enempää en kasvista tiedä enkä voi auttaa..
terv.ennemmin yrtti-ihminen kuin multasormi
- Anonyymi
Samaa teki oma ihmepensas, aina kun kukka kuihtui, teki latvaan tupsun uusia lehtiä. Vähän kun lehdet kasvoi niin uusi kukka ja sama toisti.
Nyt viheliäiset vihannespunkit riesana niin ei kuki hetkeen.- Anonyymi
Kannattaa hävittää kasvit mihin niitä herkimmin tulee, muuten ei pääse ikinä eroon. Minulla oli muutama parvekekasvi ja sisäkasvi mihin tuli jatkuvasti ja levisi sitten muihinkin, ihmepensas ei ole yhtä herkkä kuten pehmeälehtiset, muratti ja krysanteemi pahimpia.
- Anonyymi
Onpas ihmeellinen aloitus yli kahdenkymmenen vuoden takaa, kyllä se on ansainnut nostaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1488176
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t464613törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/504215Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu4302168Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi811940En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k201644- 361519
- 321507
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2061396Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt331257