Lento 14h myöhässä

Kiukkuinen matkailij

Huh. Palasimme juuri 2vkon lomalta Phuketista ja matka alkoi todella kurjasti. Finnmatkojen lomalento Thomsonilla oli peräti 14h myöhässä 7.2. menomatkalla. Paluulento oli myöhässä "vain" 2h, jota Finnmatkojen quide online piti ihan asiallisena eikä ymmärtänyt kiukkuista kommenttiani myöhästymisestä. Valitsimme Finnmatkojen lomalennon siitä syystä, että lennon piti olla Phuketissa ma 8.2. n.klo 14. Aikaeron takia saapumisaika olisi ollut juuri passeli. Toisin kuitenkin kävi ja perillä oltiin vasta ti aamuyöllä n.klo 04. Hotellissa n. klo 06, joten se oli pahin mahdollinen saapumisaika aikaeron kannalta. Eka viikko menikin käytännössä kuumuuteen ja aikaeroon sopeutumiseen. Hotellin olin varannut itse ja se osoittautui todella upeaksi.
Finnmatkat lupasi korvata peräti 57e lennon myöhästymisestä, siis yhteensä 2 hengen lennoista - voi jumalaare sentään että olen vihainen! Pidetäänkö meitä asiakkaita täysinä pelleinä joita voi kohdella miten tahansa? Jouduimme yöpymään hesassa ja luonnollisesti aterioimaan iltamyöhäisella. Haluan ehdottomasti myös korvauksen yhden vuorokauden hotellivarauksestamme. Mitä tekee Finnmatkat. Käskee hakemaan muut korvaukset vakuutusyhtiöstä. Tämä tarkoittaa sitä, että Finnmatkat luistaa vastuusta ja maksattaa muut kulut minulla. Minähän maksan vakuutusmaksut ja jos saan vakuutusyhtiöltä korvauksen, käytännössä olen sen jo itse maksanut.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta ja miten olette saaneet/hakeneet korvauksia?

18

3277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nisse44

      Katso kuningas kuluttajan sivuilta! Meillä oli jokinaika sitten Tjäreborgin matka,lento 7 h myöhässä!!!! Tjäreborg maksoi hotellin ruuat yms ja nyt odotellaan muita korvauksia!!!!

    • joensuunelli45

      Vuosi sitten Phuketin paluulento myöhässä 8 tuntia.Aurinkomatkat maksoi odotusajan ruoan(bussilla vietiin
      hotelliin syömään),vedet limmarit jne.kentällä.
      Liittymälennot kotimaassa korvattiineli uusittiin,hotelliyö korvattiin. Eli vallan hyvä palvelu.

      • Vaatimalla

        Hki-Bkk joulukuu.Ylibuukkaus. 3*8e kahviseteleitä alkuhätään.Asioiden selvitessä 600e rahaa ja paikka businesluokassa seuraavassa koneessa. Odotusaika 7h. Finnair. Jatkolennon myös setvivät,siinä tosin omavastuu 10e. !!


      • toukokuussa taas
        Vaatimalla kirjoitti:

        Hki-Bkk joulukuu.Ylibuukkaus. 3*8e kahviseteleitä alkuhätään.Asioiden selvitessä 600e rahaa ja paikka businesluokassa seuraavassa koneessa. Odotusaika 7h. Finnair. Jatkolennon myös setvivät,siinä tosin omavastuu 10e. !!

        Bangkokissa Finnair yli buukkaus baggage drop in tiskillä tarjous 600 € rahaa ...kiitin.Vietin vuorokauden Bangkokissa ja lensin seuraavana päivänä business luokassa ..eli lennot Hki-Bangkok-Helsinki tuli maksamaan tavallaan 220 € ja paluu vielä business luokassa.Näin se hoituu reittilennoilla.


      • voi mahoton
        toukokuussa taas kirjoitti:

        Bangkokissa Finnair yli buukkaus baggage drop in tiskillä tarjous 600 € rahaa ...kiitin.Vietin vuorokauden Bangkokissa ja lensin seuraavana päivänä business luokassa ..eli lennot Hki-Bangkok-Helsinki tuli maksamaan tavallaan 220 € ja paluu vielä business luokassa.Näin se hoituu reittilennoilla.

        että käy kateeksi. Minä pääsin ihan ilmaiseksi kun voitin matkan ja sain vielä matkarahaa 10 000 euroa ja huoran perillä.


    • fiiinnnnski

      saitkin jo vinkin. kuningas-kuluttaja tv-ohjelmassa oli 2 viikkoa sitten osio,joka kertoi lentoyhtiöiden korvauskäytäntö on muttunut. eli laki on muuttunut. voit saada huomattavat korvaukset jos myöhästyminen johtuu lentoyhtiön hutiloinnista tms. jos keli ,lakko tms. aiheuttaa myöhät, et vättämättä saa mitään. asiaa koskeva laki tuli voimaan 1.11.2009 .selvitäppä syyt ko .myöhään

      • tehkää reklamaatio

        Oma kertomukseni, lentomme, matkatstona ei ollut Finnmatkat, myöhästyi niin, että kun illalla 21.30 piti olla suora lento, jouduimme lähtemään vasta seuraavana päivänä klo 14.30 ja välilasku välissä. Saimme kyllä hotelliyön siellä, emme muuta. Minä tein ensin asiasta reklamaation matkatstolle. He eivät suostuneet maksamaan mitään. Pistin asian sitten suoraan Kuluttajariitalautakuntaan. No vuoden kesti ennen kuin päätös tuli, mutta se kannatti. Matkayhtiö joutui maksamaan KOKO maksamamme matkan takaisin KORKOINEEN! Eli korot lähtivät juoksemaan siitä, kun olin pyytänyt heiltä korvauksia aikoinaan, niin tästä ns eräpäivästä tasan kk päästä, eli normaali viivästyskorko. Koko matkan hinta siis tuli takaisin korkoineen. ELI, älkää vaan suostuko näihin naurettaviin "maksamme muutaman kympin" tai "maksamme yhden yön hotellissa" paskapuheisiin. Tottakai toimistot näitä yrittävät. Sen jälkeen, kun lautakunnan päätös tuli, kului tasan 2 päivää ja kaikki rahat olivat tilillämme... Jos ei maksa, joutuu Mustalle listalle, ja sinne ei kukaan yritys yleensä halua.... Vaatikaa, ja tehkää valitus lautakunnalle.


      • turhaantunut

        Lukekaahan ne pykälät ensin. Laki ei ole muuttunut mihinkään, vaan yksittäinen päätös on tehty ja luultavasti jokaisella lentoyhtiöllä on tällä hetkellä tapaukset odottamassa uutta päätöstä (kukaan ei niitä korvauksia kuitenkaan maksa). Ylivarausasetuksessa (johon siis ilmeisesti yrität kovasti viitata) lukee selkeästi, että viivästyminen ei oikeuta vakiokorvaukseen mutta EU-tuomioistuimessa istuvat eivät ole viittiny vaivautua lukemaan asetusta ennen päätöksen tekoa.

        "Kiukkuinen matkailij": saitko perustelut sille, mihin tämä 57 euroa perustuu? Kerroit, että varasit itse Thaimaasta hotellin= olet ostanut pelkät lennot sieltä finnmatkoilta. Finnmatkoilla ei siis ole ollut velvollisuutta korvata sinulle penniäkään. Jos he kuitenkin ovat sinulle korvanneet menetettyä loma-aikaa, niin turha itkeä keskustelupalstalla koska heidän ei sitä olisi sulle tarvinnu maksaa. Pelkästään valmismatkaehtojen mukaan heillä on velvollisuus korvata mutta sullahan ei valmismatkaa ollut varattuna. Eli vielä kerran, sulle ei olisi kuulunut penniäkään. Elämä on kovaa, mutta ei voi mitään.

        Kyllä ne yritykset on tietoisia siitä, mitä niiden kuuluu korvata ja mitä ei, he siellä on niitä ammattilaisia, EI ME TÄÄLLÄ SUOMI24:LLA. Jos tiedät varmasti, että ne on väärässä niin silloin onkin syytä mennä vaikka kuluttajariitalautakuntaan mutta jos et asiasta mitään tiedä niin pidäppäs suusi supussa. aina voit vaikka kuluttajaneuvolta pyytää apua jos et itse tiedä, täältä taas et kovin luotettavaa tietoa saa.

        Itse otan asioista ensin selvää, minkä takia matkoillakaan ei yleensä tuu ikäviä yllätyksiä-oonhan menossa lomalle eikä kaikki silloin ole niin justiinsa.


    • ei uskottava tarina

      höpö sillä 5 tunnin aikaeron kuromiseen ei koko viikkoa tarvita. Ja miksi mennä Thaimaahan jos ei totu kuumuteen eli kunnon rantakeleihin? Miten olisi Kanaria jatkossa? Ja en nyt ymmärrä että miksi te omaan piikkin olitte Hesassa yötä jo slento tosiaan myöhästyi 14 tuntia?

    • habahanskis

      Joo, samaa 57 euron korvausta tarjosivat mullekin kahdesta hengestä. Omatoimimatka josta meni käytännössä yksi hotellivuorokausi hukkaan ja jonka kuitenkin olin maksanut. Eivät ota vastuuta käyttämänsä lentoyhtiön tekemisistä.
      Edellinen lento oli 18 tuntia myöhässä ja selityksenä joku ovivika. Nyt oli lentokapteeni sairastunut niin pahasti että oli muuttunut perämieheksi.
      Tämä oli varmasti viimeinen Finnmatkojen pilaama loma. Edellisestä Finnmatkojen kommelluksesta olikin jo
      10 vuotta eli aika ei ainakaan ole parantanut tasoa.
      Mutta sitä saa mitä tilaa mutta onneksi kantapään kautta oppii.

      • huhhuh!

        nyt samantien menemään sinne kuluttajariitalautakuntaan asiapaperit. siellä on planketti valmiina, joka vain pitää täyttää. sitten kun pistät finnmatkoille vielä tiedon, asia on kuluttajariitalautakunnassa, voi käydä, että kaikki mitä vaadit, ilmestyy jo tuossa vaiheessa tilille. silloin kun on matkatsto välissä, matkatsto VASTAA JOKAISELTA KANTILTA lentoyhtiön sekä hotellin toiminnasta eli alihankkijoistaan AINA, siinä ei ole pienintäkään epäselvyyttä tässä asiassa! ei matkavakuutuksen kuulu korvata. olen järkyttynyt että jos jopa finnmatkat käyttäytyy näin törkeästi, koska tietää mikä on totuus laista ja matkustajan oikeuksista!
        jos näin on käynyt, se mikä teille korvauksena kuuluu on:
        viettämänne hotelliyö hesassa, yleensä vielä annetaan ns viiden tähden hotelli eli mitä tahansa murjua EI voi antaa matkatsto.
        sen lisäksi kaikki kustannukset tältä väliltä, eli matkat lentokentältä hotskaan (taksilla) sekä kaikki ruoat ja juomat koko tältä ajalta.
        lisäksi voitte vaatia korvausta menetetystä lomapäivästä, sen voi itse miettiä, mikä summa olisi sopiva, mutta sanotaan nyt, jos vaikka 14 päivän loma maksaisi per henki 1500e, niin siitä kun jakaa 1500 tuolla 14, olisi noin 110 e. eli ainakin tämä 110 e lisäksi.
        vielä lisäksi parin puhelun puhelinkulut kuuluu korvattavaksi.
        joten kokonaisuudessaan voi sanoa, että voit hakea korvausta monelta sadalta eurolta matkan suhteen.
        jos sattumalta tämä 14 h myöhässä oleva lento ei olisikaan enää alkuperäinen lento, eli sama lentokone ym, niin silloin on kysymys lennon peruuntumisesta ja siinä tapauksessa LISÄKSI voi vaatia 600 e kertaluonteisen korvauksen kaiken muun lisäksi, tai siis ei vaatia edes, vaan se kuuluu lain mukaan sinulle.


    • me

      Olimme samaisella lennolla mutta toistenpäin, eli thaimaasta suomeen. Saimme kyllä vakuutusyhtiöltä korvaukset.

      • vakuutusyhtiöltä?

        Mitä korvauksia saitte vakuutusyhtiöltä?
        Meille luvattiin Finnmatkoilta 121 euron ( 1vrk hinta)korvaus 2 hengestä 31.1 19 tuntia myöhästyneeltä lennolta (lähti 1.2) .Paluulento 15.2 14 tunnin myöhästymisestä ei mitään koska viivästyminen ei johtunut huolimattomuudesta??? Antoivat kyllä hotellihuoneen Phuket Townissa.


      • me
        vakuutusyhtiöltä? kirjoitti:

        Mitä korvauksia saitte vakuutusyhtiöltä?
        Meille luvattiin Finnmatkoilta 121 euron ( 1vrk hinta)korvaus 2 hengestä 31.1 19 tuntia myöhästyneeltä lennolta (lähti 1.2) .Paluulento 15.2 14 tunnin myöhästymisestä ei mitään koska viivästyminen ei johtunut huolimattomuudesta??? Antoivat kyllä hotellihuoneen Phuket Townissa.

        Saimme kumpikin 148€/hlö, meillä oli siis matkavakuutus joka maksoi kulut ja odottamiset. Toki Finnmatkat maksoi Phuket Town:ssa vietetyn yön ja illallisen.


    • kiukiukius

      Jos menee Phukettiin niin kannattaa unohtaa Finmatkat ja lomalento Thomsson.
      Kerta riittää,vuosi sitten kyseinen lento mennessä myöhässä 18h ja tullessa hiukan yli vuorokauden.
      Olen seuraillu mielenkiinnosta kyseistä lentoa senjälkeen.On lähes poikkeus jos lento on edes 10h sisällä aikataulusta.
      Se on sen yhtiön palvelua ja puolivuotta sain tapella,että yleensä mitään sain korvauksia.
      Täysi rähinä päälle vaan.

      • Reittikö?

        keväällä tuhkapilven takia 1,5 vkoa lisää lomaa ja korvauksia tuli n.550€.

        Lennot oli Hel-Bkk-Phuket ja takaisin Reittilennolla.
        Korvaavat lennot järjestyi hyvin kun soitin Finnairin numeroon joka on tarkoitettu senlaatuiseen palveluun.
        Sanoin vain että Phuketissa ollaan ja pitäis nähtävästi mennä jo töihin.
        15 minuutin päästä tuli soitto ja sain lennot parin päivän päästä. Ei mitään ylim. maksuja.
        Tosi fiksu palvelu.

        Uutisista luin jo ennen tätä mun soittoa et viimeiset ovat jo paluumatkalla Hkiin, joten oli pakko soittaa, ettei jää kyydistä kokonaan.

        Joka tapauksessa taas mennään uudestaan Reittilennolla Bangkokiin ja sieltä Phukeen.
        Itselle jää maksua Hel-Bkk vajaa satanen kun ottaa tuon 550baht huomioon bkk-phuket 2540 baht/edestakainen.


      • Reittikö?
        Reittikö? kirjoitti:

        keväällä tuhkapilven takia 1,5 vkoa lisää lomaa ja korvauksia tuli n.550€.

        Lennot oli Hel-Bkk-Phuket ja takaisin Reittilennolla.
        Korvaavat lennot järjestyi hyvin kun soitin Finnairin numeroon joka on tarkoitettu senlaatuiseen palveluun.
        Sanoin vain että Phuketissa ollaan ja pitäis nähtävästi mennä jo töihin.
        15 minuutin päästä tuli soitto ja sain lennot parin päivän päästä. Ei mitään ylim. maksuja.
        Tosi fiksu palvelu.

        Uutisista luin jo ennen tätä mun soittoa et viimeiset ovat jo paluumatkalla Hkiin, joten oli pakko soittaa, ettei jää kyydistä kokonaan.

        Joka tapauksessa taas mennään uudestaan Reittilennolla Bangkokiin ja sieltä Phukeen.
        Itselle jää maksua Hel-Bkk vajaa satanen kun ottaa tuon 550baht huomioon bkk-phuket 2540 baht/edestakainen.

        lopussa oleva 550 baht piti 550€, sorry, anteeksi....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe