Puustelli vs Keittiömaailma

yks asiakas

Täällä on varmaan ennestäänkin aiheesta kirjoitettu, mutta kysynpä nyt silti. Meillä on nyt uuden keittiön hankinnan loppusuoralla nuo kaksi edellämainittua liikettä...onko niistä erityisen huonoja kokemuksia jommasta kummasta ja onko laatu yhtään samassa linjassa (vaikka Puustelli onkin mukamas yleensä laadukkaampi)? Puustellin keittiö maksaa tällä hetkellä vielä tonnin enempi, vaikka olemme sieltä jo tinkineet vaikka kuinka paljon ja Keittiömaailmasta emme juuri ollenkaan, VIELÄ. Kodinkoneet ja tasot otetaan eri paikasta, saadaan säästöä 2000-3000 euroa pelkästään tätä kautta! Jotenkin tämän kilpailuttamisen jälkeen tuntuu, että keittiön ostajaa yritetään "kusettaa" melkoisesti, tai tietysti aluksi koitetaan kepillä jäätä, jos vaikka joku maksaisi hurjia summia. Mutta siis asiaan, maksaako Puustellista enemmän, onko sen arvoista vaiko lähteä tinkimään kunnolla Keittiömaailmasta!? Vaiko mennä kokonaan uuteen liikkeeseen?

13

4604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suppo.

paha mennä sanomaan kun ei tiedä missä päin suomea asioit.

• insinjööri

Se että saat koneet 3000 halvemmalla muualta on täyttä valetta. Sen olen itse muutama viikko sitten kilpailuttanut ja keittiöliikkeessä koneet olivat muutaman satasen halvempi. Oli rst erillinen uuni, induktio taso, rst jääkaappi ja pakastin, integroitu astianpesukone ym ym.

On luonnollista että keittiömaailmassa kalusteet ovat halvempia, niin minunkin tarjouksessa, mutta tuonet esille seikan, että he myyvät kolmea eri merkkistä kalustetta, tässä sinun kirjeessä ei käy selville onko tarjouksesi nyt niistä ne kaksi halvinta merkkiä.

On kuule aika vaikea kenenkään muun kommentoida mitä sinun kannattaa tehdä kun ei ne suunnitelmatkaan ole varmaan samanlaiset.

Itse tilasin muuytama viikko sitten kalusteet, ja minä en ottanut sitä halvinta. olen ammatiltani teknikkan puolen insinööri, siis erittain tarkka ja tutkin erittäin tarkasti miten tuotteet on valmistettu, miten asennus on järjestetty jne. Pelkän hinnan perässä ei kannata juosta.

Olen jo vuosia seurannut tämän Suomi24.fi keskustelua keittiöistä, ja täytyy ihmetellä miten täällä "asiantuntijat" haukkuvat aina laatukaluste merkkejä ja markkinajohtajia.
      Mutta miksi laatukalusteita kuitenkin ihmiset haluavat ostaa eikä aina niitä halvimpia mitä näilä osastoilla kaikkien eniten lukijat kehoittavat hankkimaan.

• Aloittajalta

Siis tuolla luki KODINKONEET JA TASOT, jotka tässä tapauksessa on kivitasot, jolloin säästöä tulee noista molemmista yhteensä se 3000 euroa, usko tai älä! Mutta siis, asioin Turun seudulla.

• Aloittajalta
        Aloittajalta kirjoitti:

Siis tuolla luki KODINKONEET JA TASOT, jotka tässä tapauksessa on kivitasot, jolloin säästöä tulee noista molemmista yhteensä se 3000 euroa, usko tai älä! Mutta siis, asioin Turun seudulla.

Keittiömaailmassa kyseessä on Ala carte-merkki.

• uusiksi meni!

Jos P tulee mittaamaan, mitatkaa itse muuten tulee fiasko, myyjä ei osaa kalusteiden mittoja, hinta on kolminkertainen, laatu olisi kyllä hyvä, jos saat suoraan tehtaalta.
      K:sta en tiedä.

• asiakass

Itse olin samassa tilanteessa, valitsin keittiömaailman, Puustellin kusetus tekniikkaa en jaksa ja kaverilla puustellista huonoja kokemuksia, keittiö noin 18 v vanha ja laatikostoista liut tippuu. Olen keittiööni tyytyväinen niin hinnan kuin laadunkin suhteen ja onhan Novart Oy suurin valmistaja Suomessa. Toimitus tuli ajallaan paitsi kodinkoneista uuni jäi jälkitoimutukseen joka tuli seuraavalla viikolla. Olkaa tarkkana mitä sovitte ja ottakaa aina mittauspalvelu kun on maksuton !!

• Aloittajalta

Olen sun kanssas siis aika samoilla linjoilla tällä hetkellä...Puustellin 1000 ylimääräistä euroa kun voi käyttää paremminkin :)

• Ekonomi
        Aloittajalta kirjoitti:

Olen sun kanssas siis aika samoilla linjoilla tällä hetkellä...Puustellin 1000 ylimääräistä euroa kun voi käyttää paremminkin :)

Miten Audia voisi verrata Vehoon, toinen on automerkki ja toinen moni auto myymälä. Vehosta löytyy halvat autot ja sitten ne paremmat ja kalliimmat. Sama pätee näihin keittiöihin. Puustelli on tuotemerkki, Keittiömaailma on moni merkki myymälä. Puustellista löytyy varmaan hintahaitarin molemmista päästä kaikille budjettinsa mukaan, Keittiömaailma myy Petraa, Parmaa ja Ala-cartea. Sikisi otsikon toteamus Puustelli vs Keitiömaailma on niinkuin Audi vs Veho. Molemmista löytyy kalusteita. Juuri näin jossain markkinaosuudet ja Puustelli on ylivoimaisesti suosituin saneeraus keittiöpuolella, Petra Parma Ala-carte yhteen laskettuna ei aivan yltänyt yhteen laskettunakaan Puustellin tasolle. Kaikille merkeille riittää siis ottajia. Hyvä nin.

• hintalaatu
        Ekonomi kirjoitti:

Miten Audia voisi verrata Vehoon, toinen on automerkki ja toinen moni auto myymälä. Vehosta löytyy halvat autot ja sitten ne paremmat ja kalliimmat. Sama pätee näihin keittiöihin. Puustelli on tuotemerkki, Keittiömaailma on moni merkki myymälä. Puustellista löytyy varmaan hintahaitarin molemmista päästä kaikille budjettinsa mukaan, Keittiömaailma myy Petraa, Parmaa ja Ala-cartea. Sikisi otsikon toteamus Puustelli vs Keitiömaailma on niinkuin Audi vs Veho. Molemmista löytyy kalusteita. Juuri näin jossain markkinaosuudet ja Puustelli on ylivoimaisesti suosituin saneeraus keittiöpuolella, Petra Parma Ala-carte yhteen laskettuna ei aivan yltänyt yhteen laskettunakaan Puustellin tasolle. Kaikille merkeille riittää siis ottajia. Hyvä nin.

verrataan miten tahansa puustelli on selvästi (paljon ) ylihintainen.laatu ei vastaa hintaa.

• Merkonomi?
        Ekonomi kirjoitti:

"yhteen laskettuna ei aivan yltänyt yhteen laskettunakaan Puustellin tasolle"

lääkkeet lääkkeet missä on minun aamulääkkeet!!

Jos halutaan verrata Puustellia automerkkiin niin eihän se voi olla muu kuin Toyota. Ylihintaisia laatuun nähden, joka toisella tutulla on semmonen, vikoja helv...sti ja kun sulla on kerran ollu semmonen niin toista kertaa et sitä laita.

• Laadulla ei tuurilla
        Merkonomi? kirjoitti:

"yhteen laskettuna ei aivan yltänyt yhteen laskettunakaan Puustellin tasolle"

lääkkeet lääkkeet missä on minun aamulääkkeet!!

Jos halutaan verrata Puustellia automerkkiin niin eihän se voi olla muu kuin Toyota. Ylihintaisia laatuun nähden, joka toisella tutulla on semmonen, vikoja helv...sti ja kun sulla on kerran ollu semmonen niin toista kertaa et sitä laita.

Minua alkoi kiinnostamaan nämä kirjoittelut. Joillakin , luultavasti myyjillä, näyttää ottavan koville kun joku pärjää ja on suositumpi kuin toinen.
        Minun mielestä kirjoitukset ovat osin asiattomia ja ehkä katteellisten panettelua. Jos joku merkki on markkinajohtaja, ja vielä kiistatta, antaa sen olla ja onnittelut hyvästä työstä.

Mutta jos joku merkki on suositumpi kuin toinen, ja luultavasti vielä hinnakkaampikin, ja lähes neljäsosa ihmisistä valitsee tämän markkinajohtajan merkin, niin minun mielestä on väärin arvostella että neljäsosa ihmisistä olisi jotenkin väärässä.

Itse edustan tuotetta, joka on eri alalla markkinajohtaja. Markkinajohtajuus velvoittaa joka päivä toimimaan paremmin ja paremmin jotta etumatka säilyy tai jopa kasvaa. Se ei ole helppoa mutta antoisaa.
        Laadun, jälkimarkkinoinnin , koko paletin logistiikkaa unohtamatta täytyy toimia täydellisesti.
        Samoin ainakin me tarjoamme lisäarvoa jota muilta ei saa.

Mekään emme ole markkinoiden halvin. Jos olet halvin, et voi pitää kaikkia lupauksiasi etkä voi koskaan savuttaa sitä asiakastyytyväisyyden tasoa mitä me ainakin edellytämme koko henkilökunnaltamme.

• läheltä nähnyt

En tiedä mistä moinen uskomus on tullut, että Puustelli olis laadukas? Tai keittiömaailman Novartit...
      samaa skeidaa molemmat: rungot ohutta 15-16mm melliä, ovet muovia, laatikot halpis Blumeja..
      melkein ikea-tasoa suurin osa suomalaisista firmoista. Itse suosin pienempiä ja yksilöllisempiä keittiöitä myyviä firmoja, palvelukin ihan toista luokkaa usein.

• Maahantuoja

Siinä vasta asiantuntija, oikein läheltä seurannut.
        Blum valmistaa laatikoita Itävallassa. Suomessa ei ole ainuttakaan valmistajaa. Itse olen käynyt Blummin tehtaalla. Siellä valmistetaan kymmeniä eri laatuisia, lue siis eri hintaisiakin laatikoita ja saranoita.
        Eri laatikoissa on eri määrä laakereita, halvempia ja kalliimpia laakereita, eri laatikoissa ruostumaton terä sivuna joka maalataan, osassa ei. Osaan sitten kalustetehtaat asentavat erilaisia pohjia, halppis keittiöt vaneripohjalla, paremmat ja kalliimmat jopa 16 mm melamiini pohjalla. Sitten on eri laatuisia hidastus systeemiä. Siis eroja, sanoisinko hirvittäviä eroja löytyy pelkästään laatikoista ,vaikka lukisikin Blum.

Sitten muovi kalvo ovista. Niitä et muuten löydä enää laatukeittiö liikkeistä. Mutta laatukeittiö myymälöistä löytyy satoja erilaisia ja hintaisia ovimalleja, jokaiselle budjettinsa mukaan.

Eli tässä ammuuttiin jälleen alas harhaanjohtavat väitteet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2587
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1592
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      29
      1215
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26