Miten muilla verenpainelääkitys on vaikuttanut hiihtämiseen? Minulla käytössä kalsiumestäjä Lomir Sro 2,5mg -valmiste. Hiihtämisestä tulee huono olo, alkaa oksettamaan. Mutta juosta voin 10km lenkin helposti. Johtuuko pahoinvointi, siitä kun sykkeet ei pääse nousemaan tarpeeksi ylös. Leposyke on 55 paikkeilla ja hiihdossa syke on 140-155 välillä.
Verenpainelääkitys ja liikunta
6
2604
Vastaukset
- taustalta
Vastaanpa omaan viestiini. Vaihdoin lääkkeen ACE-estäjään muutava päivä sitten. Olen käynyt muutaman kerran hiihtämässä ja pahaa olo ei ole enää tullut sekä sykkeet on nousseet ylemmäs. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, et huono olo rasituksessa johtui kalsiumsalpaajasta.
- Elizabeetta
on nyt?
Minulla on ollut käytössä atenololi, viimeksi Tenoprin. On ollut ihmellistä lihasheikkoutta ajoittain sekä pienten keuhkoputkien ahtautta, jolle ei ole löytynyt syytä. Beetasalpaaja oli epäiltynä. Sain Selectolia viimeksi, mutta en ole aloittanut sitä vielä. Sen pitäisi olla erityisen spesifinen beeta-1-reseptoreille, siis sydämeen eikä niinkään muualle elimistöön.
Onko jollakin kokemuksia Selectolin käytöstä. Onko lihasheikkoutta tai keuhkoputkien supistumista? - taustalta
Elizabeetta kirjoitti:
on nyt?
Minulla on ollut käytössä atenololi, viimeksi Tenoprin. On ollut ihmellistä lihasheikkoutta ajoittain sekä pienten keuhkoputkien ahtautta, jolle ei ole löytynyt syytä. Beetasalpaaja oli epäiltynä. Sain Selectolia viimeksi, mutta en ole aloittanut sitä vielä. Sen pitäisi olla erityisen spesifinen beeta-1-reseptoreille, siis sydämeen eikä niinkään muualle elimistöön.
Onko jollakin kokemuksia Selectolin käytöstä. Onko lihasheikkoutta tai keuhkoputkien supistumista?Vointi on nyt ollut oikein hyvä. Hiihtämässä olen käynyt monena iltana ja sykkeet on nousseet 164 ilman pahanolon, oksetuksen, pyörrytyksen tunnetta :) Paineet on laskeneet aika alas levossa, 107/71 ja pulssi 54. Beetasalpaajaa kokeilin ensimmäisenä lääkkeenä ja sillä leposyke putosi 39, ja en tahtonut jaksaa tehdä mitään.
- beta :(
taustalta kirjoitti:
Vointi on nyt ollut oikein hyvä. Hiihtämässä olen käynyt monena iltana ja sykkeet on nousseet 164 ilman pahanolon, oksetuksen, pyörrytyksen tunnetta :) Paineet on laskeneet aika alas levossa, 107/71 ja pulssi 54. Beetasalpaajaa kokeilin ensimmäisenä lääkkeenä ja sillä leposyke putosi 39, ja en tahtonut jaksaa tehdä mitään.
ei edes suositella, jos omaa jo muutenkin melko hitaan pulssin. Eikä lääkäri selvittänyt pulssiasi, kun yleensä ekaksi lääkkeeksi edes beta-salpaajaa antoi?
Itse olen beta-salpaajaa käyttänyt ja huomasin, että se esti tehokkaasti pulssin nousemista eli vei voimat vähänkään tekohhaamasta liikunnasta. Muutenkaan beta-salpaaja ei sopinut, kun sen vaikutus jäi turhan lyhytaikaiseksi eli laski kyllä muutamaksi tunniksi paineita (liikaakin), muttei vaikutus oikein kestänyt. Onneksi löytyi muita vaihtoehtoja (kun ACE-estäjätkään eivät sopineet kuivan yöllisen yskän vuoksi). AT2-salpaajat toimivat hyvin. - Elizabeetta
beta :( kirjoitti:
ei edes suositella, jos omaa jo muutenkin melko hitaan pulssin. Eikä lääkäri selvittänyt pulssiasi, kun yleensä ekaksi lääkkeeksi edes beta-salpaajaa antoi?
Itse olen beta-salpaajaa käyttänyt ja huomasin, että se esti tehokkaasti pulssin nousemista eli vei voimat vähänkään tekohhaamasta liikunnasta. Muutenkaan beta-salpaaja ei sopinut, kun sen vaikutus jäi turhan lyhytaikaiseksi eli laski kyllä muutamaksi tunniksi paineita (liikaakin), muttei vaikutus oikein kestänyt. Onneksi löytyi muita vaihtoehtoja (kun ACE-estäjätkään eivät sopineet kuivan yöllisen yskän vuoksi). AT2-salpaajat toimivat hyvin.minulla oli kuntotestissä 171. Beetasalpaaja on Tenoprin 50 mg. Ongelma on paremminkin se, että beetasalpaaja antaa nousta verenpaineeni ja sykkeeni älyttömästi, siis tarpeettomastikin. En ole vielä aloittanut uutta beetasalpaajaa.
- Anonyymi
Elizabeetta kirjoitti:
on nyt?
Onko jollakin kokemuksia Selectolin käytöstä. Onko lihasheikkoutta tai keuhkoputkien supistumista?Beetsalpaajat ei sovi Astmaatikoille, vaikkei olisikaan Beetasapaaja voi aiheuttaa Astmakohtauksen .Astmaiselle Beetasta voi käydä huonosti , ahtautuu hengitys . On tapauksia Anafylaktisesta kohtauksista jopa pahoja ,pitänyt ihminen kytkeä hengityslaitteeseen .Suomessa ollut joitakin kuolemantapauksia ,johtuneet juuri Beetasalpaasta Astmaatikolle määrätty .
Minulla Astma ja vuosia Beetasalpaajia eri nimikkeillä .Oli rytmihäiriöitä pitkään siitä jatkui Täkykardialla ,kesti jopa kolmekin tuntia .Löysin vastauksia itselleni Gooklettamalla Duodecimia ,kerroin lääkärille ,ei ole sykkeiden nousuun löytynyt laskijaa ,sykkeet nousee toiselle sadalle ,ellei käy niin ,sitten verenpaineet tosi korkealla ja syke ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849