Iäkkäällä spanielillani on anaalirauhasvaivoja. Joka eläinlääkärikäynnin yhteydessä lääkäri on tyhjentänyt anaalit, joista vähintään toinen on ollut todella täynnä. Koiraa on käytetty myös rauhasten huuhtelussa, jonka jälkeen kaksi viikkoa meni hyvin kunnes oireet palasivat.
Koira saa runsaasti liikuntaa, uloste on sopivan kiinteää ja pyllyä suikutellaan lämpimällä vedellä useita kertoja viikossa, mutta silti se nuolee takapäätään ja ajoittain vetää pyllyään lattiaa pitkin. On surkeata katsella hauvelin kurjaa oloa, johon mikään ei tunnu auttavan.
Lääkärin suorittama rauhasten tyhjennys tulisi pitemmän päälle kalliiksi, sillä se ei tuo helpotusta viikkoa pidemmäksi ajaksi. Ajatus rauhasten poistosta nukutuksessa huolestuttaa koiran iän vuoksi.
Onko muita saman vaivan kanssa painivia, joilla olisi joku temppu jota en ole vielä kokeillut? Olisiko (varoituksista huolimatta) syytä ruveta itse tyhjentelemään rauhasia?
Anaalirauhasvaivoja
3
370
Vastaukset
- tee-se-itse :)
Kuka sinua on varoitellut ettei itse saa tyhjennellä? Totta kai se "taito" kannattaa opetella jos on semmoinen koira jolla ne nyt vain ruoasta ja liikunnasta huolimatta täyttyvät usein.
Ensi kerralla kun käyt eläinlääkärissä niin pyydä häntä näyttämään ja opettamaan miten se tapahtuu. Ei ole ylitsepääsemättömän vaikeaa kun sen oppii, välillä jos erite on paksumpaa niin silloin et välttämättä saa kaikkea itse ja joudut käymään eläinlääkärillä, mutta jo se että saa osan tyhjennettyä helpottaa kovasti koiran oloa. Ei muuta kuin harjoittelemaan sitten kun ovat taas täynnä!
Varmuuden vuoksi niitä ei kannata alkaa säännöllisesti tyhjentämään, vain silloin kun alkavat vaivaamaan ja täyttymään.- :)
Itse olen aina tyhjentänyt pikku koirani anaalir.ensin lämintä vettä ja sitten oikea ote ja varovasti-hyvin tyhjenee ja koirakin tyytyväinen:)oisko kuiduilla jotain merkitystä asiaan anna keit.porkkanaa.salaattia,kurkkua välillä ja lisää ruokaan jos ei estettä vehnälesettä tai keitä ruuan joukkoon kaurapuuroa.annan kokoajan keit.vihanneksia ja raakaa välillä vihr.minun koiralla vanha jo.riisi ei imeydy hyvin joten nyt tummaa makaroonia,kaurapuuroa,öljyä,naud,jauhelihaa tai eit.kanaa hyvin putsattuna.välillä sitten siirryn vaaleaan riisiin ym,lihaan ja keit.kasviksiin parsa/porkkana.ulosteen koostumus parempi nyt!!!!!!!!KOTIRUOKAA!!!!JA Rakkautta ja liikuntaa tarpeeksi:)))))))kerro miten toimii?
- jukkaaaa
:) kirjoitti:
Itse olen aina tyhjentänyt pikku koirani anaalir.ensin lämintä vettä ja sitten oikea ote ja varovasti-hyvin tyhjenee ja koirakin tyytyväinen:)oisko kuiduilla jotain merkitystä asiaan anna keit.porkkanaa.salaattia,kurkkua välillä ja lisää ruokaan jos ei estettä vehnälesettä tai keitä ruuan joukkoon kaurapuuroa.annan kokoajan keit.vihanneksia ja raakaa välillä vihr.minun koiralla vanha jo.riisi ei imeydy hyvin joten nyt tummaa makaroonia,kaurapuuroa,öljyä,naud,jauhelihaa tai eit.kanaa hyvin putsattuna.välillä sitten siirryn vaaleaan riisiin ym,lihaan ja keit.kasviksiin parsa/porkkana.ulosteen koostumus parempi nyt!!!!!!!!KOTIRUOKAA!!!!JA Rakkautta ja liikuntaa tarpeeksi:)))))))kerro miten toimii?
suihkutan ainakin kerran päivässä tai joka kakan jäleen. Meillä helpottui kun jätin teolliset tölkkiruuat pois ja aloitin säännölliset ruoka-ajat. Ei siis kinkunsiivuja ym herkkuja kuin joskus.Teen ruuan itse illaksi ja aamulla syö laadukasta raksua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663