Moottorikelkan Vuokraus

Pego1

Olin lomailemassa Vuokatissa ja vuokrasin Polaris Dragon 600 kelkan KETUNPOLKU safarista.
Kaikki meni hyvin ajoreissun aikana (3tuntia). Todella hyvät reitit ja paljon lunta.
Kun palautin kelkan oli tukivarsi ja iskari rikkoutuneet. Jouduin maksamaan 800 euron omavastuun.
Käskin kääntämään kelkan kyljelleen otin vauriosta kuvia ja huomasin tukivarren hitsausaumojen olevan
ruosteessa ja maalit olivat lohjenneet. Joten kelkka oli jo aijemmin saanut iskun ja nyt antoi
periksi minun ajovuorollani. Joten minä jouduin maksumieheksi!!!!!!

PS. Kääntäkää kelkka ympäri ennen kun lähdette ajelemaan ja tarkastakaa SE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6

5330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj

      Älä nyt ihmeessä jätä juttua siihen,yhteys kuluttaja-asiamieheen ja rahat takaisin!

      • Pego1

        Juu kuluttajaneuvojaan otettu yhteyttä. Juttelin henkilön kanssa joka ammatikseen korjaa
        kelkkoja. Hän sanoi että nuo kilpakelkat kestää pitkiäkin hyppyjä. Minun olisi pitänyt lentää
        sarvien yli tuossa tilanteessa. Ei saisi olla sinisilmäinen ja luotaa kehenkään, vaan varmistaa
        mitä vuokraa.


      • takuu juttu
        Pego1 kirjoitti:

        Juu kuluttajaneuvojaan otettu yhteyttä. Juttelin henkilön kanssa joka ammatikseen korjaa
        kelkkoja. Hän sanoi että nuo kilpakelkat kestää pitkiäkin hyppyjä. Minun olisi pitänyt lentää
        sarvien yli tuossa tilanteessa. Ei saisi olla sinisilmäinen ja luotaa kehenkään, vaan varmistaa
        mitä vuokraa.

        mene hypyssä vaan esim. kun ajaa kiveen tai kantoon. Ja näin tämäkin kelkka on rikottu.


    • en usko

      tuomoinen omavastuu kun sillä saa jo käytetyn vastaavan romun? Nyt ei ihan kaikki ole kohdallaan ja yleensä tuo omavastuu on 150 euroa.

      • nyt tarkkana

        Yleiseen käyttöön rekisteröity (mopokilpi) ajoneuvo on korjattava uusilla osilla. Ohjaus, jouset,
        tukivarret.... Tuon jutun perusteella en uskalla määritellä, onko tässä asiassa kyse näistä "hitsauskielto
        osista"
        Vaikutti että ajo oli tapahtunut valmiissa urassa. Täysin uskomaton paikka runkorakenteen särkymiselle

        Lähtökohtaisesti vuokraaja vastaa kalustosta. Ei voitane olettaa että maalikko tutkii rakenteet ennen
        vuokrausta. Tämähän edellyttäisi asentajaa tai katsastusmiestä mukaan.

        Tuo "omavastuu" on käsittämättömän iso, onko se selvitetty ennen ajoon lähtöä.
        Epämääräiset seosmetallihitsaukset on asia jota ei tarvitse korvata.


    • Reksa1

      tämä "käytäntö" ketunpolulla yleistä ja tällä toiminnalla virma pärjää :) osia ei vaihdeta uusiin vaan parsitaan vanhosta murtuneista osista kasaan kelkka ja hups asiakkaalla sit hajuaa lopullisesti ja asiakas maksaa. Puljun vetäjä kiero kun kettu :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe