hävinneet postilähetykset

missä linevät

Häviääkö muilta postissa lähetyksiä? Minulta (tai siis postilta eli Itellalta)on hävinnyt vuosien kuluessa lukuisia lähetyksiä.
Minulle lähetetyistä tiedossani on tähän mennessä 6 ja montakohan sellaista on hävinnyt josta ei ole edes tietoa.
Olenko vain epäonninen vai missä vika? Selvityspyynnöt eivät tuota tulosta, lähetyksiä ei löydy mistään.
Viimeksi "hukkui" asiakaspalautuksena lähettämäni paketti. Onneksi on kuitti tallella että lähetetty on.
Pukeutuukohan joku nyt uusiin vaatteisiin...?
Onko mitään kuluttajansuojaa tälläisessä tapauksessa?
En todellakaan ala kirjaamaan tai vakuuttamaan jokaista lähetystäni.

21

3284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cdgzdgfbzsdrf

Postin sivuilta löytyvät Itella Oyj:n toimitusehdot, josta selviää vastaukset sinuakin askarruttaviin kysymyksiisi.

Mulla ei ole koskaan hävinnyt mitään postissa. Yleensä kadonneet lähetykset ovat varustettu puutteellisilla tai väärillä osoitetiedoilla. Jotain varmaan häviääkin, kun käsitellään kymmeniä miljoonia lähetyksiä päivässä. Varmaan promillen pieniä osia.

Jos omalle kohdalle osuu noin paljon katoamisia, varmaan 'syyllinen' katsoo peilistä.

• tahtoo palvelua

Taitaa kaverilla olla oma lehmä ojassa, kun esittää heti toimitusehtoja ! Itella on nykyään voittoa tuottava ja asiakkaita ryöstävä yritys. Ei toimi palvelut ja ensimmäiset kysymykset ovat: "onko särkyvää ja ei mahdu postiluukusta". Lähetyksiä katoaa tai niitä ei saada edes asiakkaalle tai vastaanottajalle edes perille oikeilla postiosoitteilla ! Ja parhaimmissa tapauksissa rikotaan kyseinen lähetys jo kuljetettaessa tai avaamalla lähetys ei perille saaduissa postitoimituspaikoissa ! Ole onnellinen jos olet saanut kaikki postilähetyksesi ja vielä ehjinä. Itellahan on hankkinut uusia hienoja lajittelukoneita miljoonilla ja ei vieläkään hommat toimi ! Samalla on laitettu asiakaspalveluhenkilöstöä pois, jotka ovat tärkeitä lenkkejä asiakaspalvelussa !

• missä lienevät

Arvoisa Itellan työntekijä( niin ainakin otaksun vastauksestasi päätellen).Katsoin peiliin ja silti ihmettelen miten pääsee hukkumaan esim. asiakaspalautuksena lähettämäni paketti joka on yltympäärinsä firman logoilla kuvioitu ja firman omalla osoitetarralla varustettu. Olisiko puutteelliset osoitetiedot :) sittenhän kaikki kyseisen ison firman kaikki lähetykset hukkuisivat.

• melko hyvä palvelu

Olen jo varmaan lähes 10 v odottanut luvattua selvitystä eräästä kadonneesta lähetyksestä. Että kyllä ne ainakin perusteellisesi tutkivat tapauksia... Pitää vaan malttaa odottaa ja toivoa että elinpäiviä riittää siihen asti kun saavat selvityksensä tehtyä.

Toisaalta on kivaa kun saa yllätyspostia joka ei kuulu itselle. Esim. jonkun passi tuli meille ja sitten lehtiä ja kortteja ym. Toki se vie aikaa kun niitä palauttelee oikeisiin osoitteisiin, mutta on jotain jännitystä kun ei koskaan tiedä mihin päin pitää iltalenkillään lähteä postia jakamaan.

Että kyllä Itella hoitaa hommat - ja asiakkaat loput.

• Kokemusta on,

keltaiseen kirjelaatikkoon ne lähetykset, kirjoita päälle: "jaettu väärään osoitteeseen." Posti vähentää vakituista väkeä ja otetaan kaikenlaista harjoittelijaa tai työhön kyllästynyttä porukkaa töihin niin jakelutkin menee miten sattuu. isoissa paikoissa lajittelijat on erikseen ja kantajat vain jakavat postin.

Tee jokaisesta väärästä jakelusta netin kautta valitus, merkitse tarkat nimi-osoitetiedot sinne. Se tepsii vähäksi aikaa ja siten löytyy heti se paikka missä lajittelu on tehty huolimattomasti.
        Työpaikalleni tulee toisinaan vaikka kuinka monta väärää kirje-lehtilähetystä ja palautan ne "keltaisen laatikon" kautta takaisin, ja jokaisesta teen itellaan valituksen. Sitten meneekin taas pari viikkoa ilman virheitä.

• Tretretretre

työntekijät vievät suomalaisten postia?. On toi tapakulttuuri pikkasen erillainen tuolla isossa maailmassa. Itse ole lähetelly ja vastaanotellut satoja paketteja eikä koskaan ole hukkunut postia mihinkään.

• Yksityisetsivä999

Tuo on jo niin erikoista, että kaikki tuo sattuisi vahingossa yhdelle ihmiselle. Minulle tulee lähetyksiä päivittäin ja kaikki on tullut jo monta vuotta perille.

Epäilenkin, että sinun tapauksessasi on nyt kyse siitä, että joku epärehellinen on pesiytynyt postipiirillesi töihin, ja varastaa lähetyksesi. Ilmeisesti jakaja.

• hohiojpjpopopjo

Näitä vinkujia riittää. Kaveri kirjoittaa kuoreen Makkonen kun piti kirjoittaa Möttönen. Lasse asuu Lintuluodonkadulla eikun Lapinmäenpönttökadulla, eikun... talon numero oli 4 eikun 57 eikun...postinumero oli jotain ysillä alkava eikun olko 48... vaiko...

• satusetä tuo edell.
        hohiojpjpopopjo kirjoitti:

Näitä vinkujia riittää. Kaveri kirjoittaa kuoreen Makkonen kun piti kirjoittaa Möttönen. Lasse asuu Lintuluodonkadulla eikun Lapinmäenpönttökadulla, eikun... talon numero oli 4 eikun 57 eikun...postinumero oli jotain ysillä alkava eikun olko 48... vaiko...

Esim. asiakaspalautteissa ei voi olla väärä osoite. Ne kun menevät koodin mukaan lähettäjälle, osoite on automaattisesti oikea.

Olisi myös varsin erikoista, jos samalle henkilölle aina läheteltäisiin väärillä osoitteilla.... Ei, ei kukaan kuule osta tuota sinun "selitystäsi" tähän asiaan. Se on niin epätodennäköinen syy tähän ongelmaan.

• Sinullekiitos

Tilaamiani lehtiä ei ole tullut yli vuoteen. Olen valittanut Itellalle viikoittain, mutta tuloksetta. Maaseudun Tulevaisuus sekä ammattilehteni ovat jääneet jakajalle. Hän ei suostu myöntämään epärehellisyyttään.

Ilman sinua ei olisi selvinnyt tämä Itellan epärehellisyys!

• 34

onhan niissä seurantakoodi,
      voiko joku postissa töissä oleva olla tietoinen tilauksistasi ?

tiedän yhden, yli vuosi kaveria seurattiin, kunnes sitten pyydettiin jutteleman ja näytettiin filmejä,
      siitä alkoi kaverin alamäki, joka edelleen jatkuu, mainetta on vaikea korjata.

vai, voiko joku varastaa postilaatikostasi,
      ei noin usean uskoisi katoavan, vaikka olisit tuhansia tilannut.

• missä lienevät

Olen ehkä ilmaissut itseni epäselvästi, mutta kaikki hävinneet lähetykset eivät ole postimyynnin paketteja.
        Yksi on esim. itse lähettämäni postikortti lapsilleni (kotimaasta) ,eikä ole ollut epäselvästi osoite kirjoitettu vaan tikkukirjaimilla ja taatusti oikea osoite kun kyseessä oli kotiosoitteeni(tämä terveisenä nimimerkille cdgzdgfbzsdrf joka epäili epäselviä ja vääriä osoitetietoja).

• werdtfyh

Terve! Minulle on tullu lukuisia kirjeitä ja laskuja opiskelijakämppääni entisten asukkaiden nimissä. Pitäkää huoli että kun muutatte niin kaikki tietävät uuden osoitteenne. Suurin osa vikalähetyksistä varmaan johtuu vääristä osoitetiedoista. Näin väittäisin ja luulisin!

• //V.

Mä just opin, että rahan lähettäminen on kielletty normaalissa kirjekuoressa (=vakuuttamattomassa) ja päättelin siitä, että tästä syystä lähettämästäni kirjekuoresta posti oli poistanut rahan - kortti kyllä toimitettiin perille.

• f33k

saa naapuri joka pimittää postin itsellään mikäli on mennyt väärään osoitteeseen. oli sitten aikakausilehti tai jokin etu tms

• meni perille

Joo ... jonkun toisen ihmisen rahalähetys meni varmaan perille, vaikka sinun ei mennytkään. Sinulle kävi niin sanotusti huono mäihä :( Sinun tapauksessasi sentään kuori meni perille, joten sait rahallesi sentään jotain vastinetta. Ymmärrän kyllä, että vastine ei ollut sellainen, jota olisit odottanut.

Minun lähetykseni hävisi taivaan tuuliin. Ei ollut rahaa, mutta muuta rahanarvoista. Minä en siis saanut mitään vastinetta rahoilleni. Siitä huolimatta Itella ei korvaa mitään, sillä sehän on oma vika, jos juuri minun kirjeeni hukkuu. Tämä kirjehän oli vain yksi n. 11000 Itellan vuosittain hukkaamasta kirjelähetyksestä. Ensi kerralla kannattaa lähetellä niin rahat kuin muutkin tervehdykset luotettavammalla tavalla.

• Ap

Ja taas kävi näin... Tilasin syksyllä erään lehden ja tilaajalahja myös tuli siihen lisäksi. Marraskuun puolivälissä soitin lehden asiakaspalveluuun ja kyselin tilaajalahjan perään. Sanoivat että kyseisiä tilaajalahjoja ei ole vielä heille tullut, mutta lähetttävät heti kun tulee. No, eipä ole kuulunut, joten soitin sinne taas viime viikolla ja kyselin missä tilaajalahjani viipyilee, Kertoivat, että ed.soitostani löytyy tiedot ja tilaajalahja on lähtenyt heiltä marraskuun lopulla minulle.

Oliskohan taas postissa hukkunut yksi minulle kuuluva lähetys, mikä sattuma!!

Itellaan en viitsi lähettää selvityspyyntöä, eikä se minun asiani mielestäni olisikaan, vaan lehtiyhtiön ja Itellan vastauksen luulen arvaavani: Olemme tutkineet asiaa ja kyseistä lähetystä ei löydy tms.
      Onneksi lehdestä lupasivat lähettää minulle tilaajalahjan uudelleen, toivottavasti se nyt sitten saapuu perille. Ja jo etukäteen niille jotka selittävät väärästä tai epäselvästä osoitteesta tms. niin lehti tulee samalla osoitteella perille asti ja koneellisesti osoite varmaan pakettiinkin kirjoitettu.
      Voitte arvata, että luottamus postin toimintaan ei ole järin korkea.
      Toki voi olla että lehden asiakaspalvelussa sanottiin paketin lähteneen vaikkei olisikaan lähetetty mutta uskon enemminkin sen postissa "hukkuneen".

• Ap

Anteeksi hiukan väärä otsikko tuossa aikaisemmin

• Pserksesrrkele

Kuka korvaa asiakaspalautuksen jos se häviää postin toimesta tai toimitetaan väärälle henkilölle? Tuote oli menossa huoltoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1031
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1020
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe