Aamulla 75% Saksanpaimenkoiraa ja 25 % Kultaistanoutajaa
vuoden vanha koirani SÖI KOKONAISEN RENNIE PAKETIN :o
Onko vaarallista ? Mitä pitäisi tehdä ?
Minä pelasin koneella blitziä toisessa huoneessa äitini oli suihkussa.. koira oli saanut äitin makuhuoneen oven itse auki.. kun lopetin pelaamisen menin olohuoneeseen katsomaan mitä koira teki huomaan syötyjä rennietä.. menen eteiseen sielläkin oli 2 rennie levykkeitä ja menin äitini makuhuoneeseen sielläkin oli. :OO
Säikähdimme ihan hirveesti.. :O
Koirani söi Rennietä salaa
2
19146
Vastaukset
- Koiran vuoksi
Tutkailin Rennien tuoteselostetta ja siinä valmisteessa ei pitäisi äkkiseltään maalikon silmällä katsottuna olla mitään hypervaarallisia aineita koiralle. Lähinnä makeutusaine huolestutti, mutta siinä ei onneksi ole ksylitolia vaan sakkaroosia. Ksylitoli on siis erittäin vaarallista koiralle. Rennie sisältönsä vuoksi vaikuttaisi lähinnä elimistön magnesium- ja kalsiumtasapainoon ja riski tuossa olisi liiallinen kalsiumin saanti, joka voi ilmetä myrkytystilassa oksenteluna, pahoinvointina, heikotuksena ja päänsärkynä (siis ihmisillä, lienee sovellettavissa koiraankin). Allergisen reaktion riski on myös, tosin harvinaisempi.
Sinuna tekisin nyt heti niin, että ensin punnitsisin koiran (koiran paino pitää tietää lääkäriä varten, tämä tärkeää etenkin kaikissa lääkejutuissa) ja sitten laskisin, kuinka monta tablettia koira onnistui syömään (sanoit, että koko pakkauksen - pakkauskokoja on erilaisia). Sitten soittaisin eläinklinikalle, kertoisin sinne kaiken oleellisen asiasta ja varmistaisin sieltä, miten tulee toimia, pitääkö lähteä lääkäriin heti vai voiko jäädä kotiseurantaan. Veikkaisin jälkimmäistä, mutta varmuudessa vara parempi.
Hyvä kun huomasit asian, hyvä kun kysyt neuvoa. Nyt vaan ripeää toimintaa. Koirasi ansaitsee sen :) - -jke-
Rennie on pääosin kalsiumkarbonaattia eli samaa tavaraa kuin tavallinen taululiitu. Noin pienen määrän syöminen ei aiheuta minkäänlaista vaaratilannetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849