Elikkäs, keväällä lähtee uusi yritys päästä Helsingin yliopistoon tietojenkäsittelytiedettä opiskelemaan. Tällä hetkellä käyn myös samalla avointa yliopistoa ja siellä opiskelen tietojenkäsittelytiedettä verkon välityksellä. Puuhaa ei vain ole niin paljon, että päivät täyttyisi kunnolla opiskelusta. Luen tällä hetkellä pitkän matikan kirjaa "Lukuteoria ja logiikka" ja olen tehnyt edellisvuosien pääsykokeitten kokeita tulostamalla netistä. Onko mitään lisämateriaalia, josta olisi apua pääsykokeita varten?
Tietojenkäsittelytieteen pääsykokeeseen valmistautuminen
2
4861
Vastaukset
- sa
http://www.tkt-yhteisvalinta.fi/?page=Aiemmat kokeet
Pääsykokeet sisältävät aika vähän matematiikkaa, mistä ei pääsis lukion taidoilla läpi.
Joten lukemista ei hirveästi tarvitse tehdä.- Huomiokynä
Tuopa juuri on itselle ongelma. Oulun TOL:ssa oli vielä viime vuoteen asti ihan vaan pääsykoekirja (kaksi, kokeessa vastaus vain toisen kirjan kysymyksiin). Nyt se on kuitenkin siirtynyt myös tähän valtakunnalliseen valintaan, mikä oli itselleni ylläri kun viime vuoden puolella ennakkotiedot hausta julkaistiin. Toisaalta "eipä tarvitse lukea", mutta näkisin että omat mahdollisuudet huonontuivat tämän vuoksi melko paljon. Lukiosta on jo usemapi vuosi, sielläkin minulla oli lyhyt matikka ja olin laiska, joten nuo ongelmanratkontatehtävät tuntuvat melko heprealta.
Tuon tkt-yhteisvalinta.fi sivun mukaan myös Helsinki on siinä, jonne tämän keskustelun aloittaja oli hakemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1435217Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei874538Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka504260Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti73973Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j123771Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden403653Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle313615Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.553363Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12383- 1892275