Motivaation puute

laiskakakka

Luen tällä hetkellä yliopiston pääsykokeisiin ja opiskelen samalla avoimessa yliopistossa verkon kautta, mutta olen vain niin mahdottoman laiska tapaus enkä tiedä miten saisin itsestäni ahkeramman. Heräsin ennen puolenpäivän aikaan opiskelemaan, nyt aloitan n. klo 10 aamulla, mutta ei se mitään auta. Jaksan lukea ehkä noin tunnin putkeen ja sitten on pakko pitää tauko, joka yleensä venyy ja venyy kohtuuttoman pitkäksi. Myöskin kun opiskelen verkon kautta niin koneella on tietysti paljon muitakin houkutuksia, kuten turhanpäiväinen surffaaminen netissä, pelaaminen, jutteleminen kavereiden kanssa, musiikin kuuntelu, videoiden katsominen yms. Tavoitteena olisi aina opiskella about 10-17, jotta sitten illalla voisi tehdä mitä lystää, mutta en vain kykene. Pääsin armeijasta tammikuussa ja ajattelin, että opiskelu varmasti tuntuu nyt paljon mielekkäämmältä, mutta eipä mikään ole muuttunut. Kertokaa jotain hyviä vinkkejä tai omakohtaisia kokemuksia miten itse pääsitte tästä "kierteestä" pois ja mitä minun pitäisi tehdä saadakseni puhtia.

2

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghjktuu

      otappa sitten se roiskeläppä ja lämmitä sitä käsien välissä...ei oo mikroo...ahaa jätkät lähtee bisselle...PRKL ei oo rahaa...soskun rahat käytetty...mutsi ei anna enää...hitto ois hyvät kamat halvalla tohon...no joo, voitsit kun meni vuokraan ei voi ostaa totakaan...helevata housut ratkes...missä korjauspakki no tos on liimaa..
      Tuo nyt ei opiskelijaelämästä eroa muutenkuin siinä että luuseri käy sossusta rahaa, opiskelijalla on opiskelijan status eikä luuserin status...tytötkin (shori yleistys, mut oletuslähtösesti)tykkää enemmän ahkerasta tuloksia saavasta kuin ostarillanotkujasta!
      Tee seinälle kello! Viisari, yksi víisari jota sitten siirrät...8.00 aamupalatsydeemit ja pisut ja pesut
      8.30 kirjoittamista ja lukemista 10.30 vessatauko sitten taas tunti-kaks jotai ja jotain sinne 16.00 saakka
      ja sitten...VAPAA!
      Muista merkata surffaustauko ja laita munakello soimaan...näe ne dollarinkuvat silmissäs kun valmistut!
      Tai sitten leipäjono jos luuseroit!

      • joomk

        Avain on se, että heräät aamulla aikaisin, klo 7 !

        Syöt aamupalan ja aloitat lukemaan, teet itsellesi realistiset tavoiteet, luet vaikkapa kappaleet x-y. Kaikenlaiset meset, skypet ja facebookit kokonaan pois.

        Lukemisista teet tiivistelmät.

        Jos todella aloitat päivä kello 7, kolmelta voit lopetella.

        Jos jää vapaa-aikaa, käytät sen kunnolliseen liikkumiseen tai muuhun oikeeseen harrastukseen.

        Kaikenlainen yleinen nettisurffaus ja leffat tms. ei ole oikeaa harrastusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe