lumitaakka katolla

hassu näky

Näyttäähän tuo nyt idioottien touhulta.
sielä naapurin insinöörikin nyt koko illan hyppiny katolla lumilapion kanssa
vastahan se tuossa syksyllä kiipeili sielä lumiesteitä ruuvaamassa!

mikä näitä ihmisiä vaivaa!!

Itsellä ulkorakannuksen katolla 70 sentin kinos toisella puolella

Tuvan katolla jiirissä toista metriä helpostikin kun tuulella kinostanut.

Ei ole käynytkään mielessä sinne kiivetä enkä kiipeä.
mihin sitä sitte voi luottaa jos ei itteensä?

Oon sen itte rakentanu! Puut omasta mettästä kaatanu ja sahannu!
pellit oon itte sinne ruuvannu ja jos pellin sauma vuotaa niin aluskatehan sielä alla on!

=) ei siis huolta.... tehkää te lujuusluokitellusta puutavarasta.
minä rakennan kunnollisesta.

15

937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

Pudotus joutuu siitä että jos katto pettää lumen painosta niin normaalit vakuutukset eivät korvaa luonnonmullistuksia mikä on myös lumi katolla. Jos katto pettää lumen painosta niin vakuutus ei korvaa nutta jos katto rupeaa vaikka vuotamaan lumen poiston jälkeen niin sen korvaa vakuutus. Voit myös ottaa semmoisen vakuutuksen mutta se on aika kallis vakuutus ja jos lumenpudotukseen käyttää vaikka viikonlopun niin se aika pieni satsaus siihen mitä maksaa jos katto pettää lumen painosta. Maalaisjärkikin sanoo että jos lunta tulee paljon niin ainakin katoilta se pitää poistaa ettei tapahdu mitään vaikka varmuuden vuoksi.

• Itteppä

Kyllä se niin on etten itte tonne katolle kiipeile minäkään lumia pudottelemaan! Itte tein talon ja itte siihen luotan. Itte tuossa ajattelin päiväkahvin jälkeen alkaa itte tekemälläni lumilapiolla itte lapioimaan lumia tuosta tuvan lattialta itte tekemieni kattotuolien jäänteiden ja ja itte ostamieni ja asentamieni kattopellin palasten seasta itte tekemäni ja itte lumilapion terällä rikkomastani ikkunasta pihalle. Itte meinasin laittaa kattotuolin jäänteistä nuotion lattialle että itte tarkenisin ensi yön itte sen vieressä itte ompelemassani makuupussissa nukkua ja kattella tähtiä tuosta itteni tekemän talon katossa olevasta aukosta!

• lumimees

varmuuden vuoksi....
        höpö höpö.... maalaisjärkikin sanoo että kestäähän se katto kun sen on rakentani niinkun kuuluu!

kuka vaan on rakantanu niin ja kuka ei....

• itte-Moilanen

itte olet se joka itte ittekseen jää lumimassan alle kun ne ittekseen sieltä jysähtää sitte itte.

Kun ne pudottaa, niin uskaltaa huoletta kävellä pihalla sen jälkeen.

• omakoti.

Lumi painaa n. 230 kg kuutiometri tänä talvena.
      Rakennusmääräyksissä se painaa 100kg kuutiometri.
      Hopihopi katolle vaan, juuri tulin itsekin.
      Punnitsin kuutiodesimetrin lunta ja totesin sen painavan 230g.
      Näin laskien taloni katolla oleva 60 cm paksu lumi painaa n. 30 tonnia.
      Suojasää ja vesisade niin katsellaan uutisista romahtaneita rakennuksia.
      Vuokralaiset ja muut p-aukiset älkää vaivautuko kommentteinenne.

• joopa joo

30 tonnia on pieni paino tasaisesti jaettuna katolle. Hysteriaa on lietsottu taas suomalaiseen, viimeksi sitä saatiin aikaan jollakin sikainfluenssalla ja aina toimii.

Naurettavaa kun isännät pudottelee 50 cm lumikerroksia uusien autotallien katoilta, tietty joiltakin on aiheellista pudottaa, mutta tavallinen ok-talon/autotallin harjakatto ei ole niitä ensimmäisiä kohteita mitkä hajoavat, käytännössä kestävät suurempia kuormituksia mitä niille on laskettu, riippuen taas rakennustavasta.

• lumet katolta pois
    • Kteesi

"Ei ole käynytkään mielessä sinne kiivetä enkä kiipeä.
      mihin sitä sitte voi luottaa jos ei itteensä?" - Eli et luota itseesi sen vertaa, että uskoisit saavat katon turvallisesti puhtaaksi?.. No hyvä, että olet rehellinen itsellesi.

"Oon sen itte rakentanu! Puut omasta mettästä kaatanu ja sahannu!
      pellit oon itte sinne ruuvannu ja jos pellin sauma vuotaa niin aluskatehan sielä alla on!" - Olikos se Titanic myös uppoamaton? Taisi olla...

"=) ei siis huolta.... tehkää te lujuusluokitellusta puutavarasta.
      minä rakennan kunnollisesta." - Mutta kuinka kunnollisen? No sen näkee sitten kun mökki kaatuu, sitten näkee, että tämän verran se kesti =)

"sielä naapurin insinöörikin nyt koko illan hyppiny katolla lumilapion kanssa
      vastahan se tuossa syksyllä kiipeili sielä lumiesteitä ruuvaamassa!" - Ellet ymmärrä mitä varten ne lumiesteet siellä on, niin mikset mene kysymään? Viranomaiset vaativat ne uusiin rakennuksiin, sekä niiden tarkoitus on kyllä pitää lumet katolla siitä kohdasta, jotteivat ne tipu kenenkään päähän.. Sinun tarinoistasi päätellen olisit joskus tarvinnut kysyiset vermeet. Eikö kolahtanutkin mukavasti kaaliin? =)

• lumi mees

minä kun olen talon rakantanut niin ettei lumi putoo portaille.

se on jo suunnittelu vaiheessa otettu huomioon.... ei tarvi lumi esteitä.

ja tonttia on niin ettei sitä autookaan tarvi rästään alla parkkeerata

• Länsirannikko

Viime yönä luonto hoiti tehtävänsä ja lumet tuli tiilikatolta alas. Ja niin näytti monelta muultakin lähialueen asukkaalta tulleen. Ainoa osallistuminen urakkaan oli herääminen yöllä kun lumet tullessaan piti "pienen" äänen. Eli eipä tarvinnut taiteilla katolla.

• En ehtinyt katolle

Miksi luoja toi suojan tänne pohjolaan?
        Miten Jan Vapaavuoren saisi aikansa kulumaan kun sentään asuntoministeri on ja pitäisi saada ihmiset liikkeelle.
        Vaikkapa vain katolle luomaan lunta alas.
        Millä saisi seuraavaksi itsensä ohjaamaan noita hassuja ihmisiä?
        Joko tarpeeksi purin pahaa mieltäni.

• Ukko-Moilanen

käteen, on meinaan aika tiukassa tuo lumi tossa pihalla :D

• HahHah!!!
        En ehtinyt katolle kirjoitti:

Miksi luoja toi suojan tänne pohjolaan?
        Miten Jan Vapaavuoren saisi aikansa kulumaan kun sentään asuntoministeri on ja pitäisi saada ihmiset liikkeelle.
        Vaikkapa vain katolle luomaan lunta alas.
        Millä saisi seuraavaksi itsensä ohjaamaan noita hassuja ihmisiä?
        Joko tarpeeksi purin pahaa mieltäni.

Äijä näytti puolustelevan sanomisiaan aamun lehdessä. Ei ole herrassa miestä seisomaan sanomisiensa taakse! Nyt on jo monta loukkaantunut lumien pudotus urakassa ja Vapaavuori vielä syyllistää putoajat kun eivät ole ajatelleet, miten homma kuuluu hoitaa...

Niin ja harmi kun en itsekään ehtinyt katolle vkloppuna. Hauskaa oli katsella kun naapurissa olevaa rivarin kattoa putsattiin koko päivä kolmen miehen porukalla.

• jermyläinen

Tässä pari päivää ollut suojaa ja vettä on norottanut iloisesti ränneistä sadevesikaivoon. Paljonkohan katon lumikuormaa kevenee parin suojapäivän aikana, jos uutta ei sada? Meinasin lumenpudottajan tilata, mutta mahtaisiko hoitua sulamalla...

• sivusta katsoja

onneksi se insinööri oli ajoissa katolla.... nyt se ois tullu jo itsekseen alas se lumi.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53