Paljonko siirtymäajan korvaus

Siivooja-Heksa

Paljonko saatte siirtymäajan korvausta ja paljonko saatte käyttää siihen aikaa ?
Vaikuttaako aikaan oikeasti käytetty aika vai tuleeko se vain jostain taulukosta?

Minä saan 6min ajalta korvausta per siirtymä oli siirtymämatka ja siihen käytetty aika
todellisuudessa sitten mikä hyvänsä.
Yleensä siirtymiin menee n. 20min yhteensä/päivä.
Siirtymiä kaksi päivässä ja siis yhteensä 10 viikossa.
Siirtymäajan korvausta tulee yhteensä n. 35e/kk.

Kilometrikorvauksia siirtymistä minulle ei makseta lainkaan koska kuulemma ei ole
firman tapa, en ymmärtänyt vaatia aiemmin.

11

1988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vaikeata

Koti(työmatka)- kohde A(km korvaus siirtymä)-kohde b(km korvaus siirtymä)-kohde C(km korvaus siirtymä)- kohde D- Koti(työmatka)
      Kilometrikorvaus 0,45 km 2010 ja siirtymäajan korvaus Tessin mukaan 85 % kohteen palkasta.
      Työmatkat saa verottajalta!
      NÄIN PITÄISI JOKAISEN SIIVOUSALAN YRITYKSEN MAKSAA!!

• Palikkaaa

Voisko joku vääntää rautalangasta että mitä tuo "85% kohteen palkasta" tarkoittaa? Saako siis siirtymäajasta melkein saman tuntiliksan kuin itse siivoamisesta?

• vkosiivous
        Palikkaaa kirjoitti:

Voisko joku vääntää rautalangasta että mitä tuo "85% kohteen palkasta" tarkoittaa? Saako siis siirtymäajasta melkein saman tuntiliksan kuin itse siivoamisesta?

tuntipalkasta. Esim. kipa 1 luokan palkka 7,95/tunti, siitä 85 %. Ja siirtymäähän maksetaan maksimissaan tunti/siirtymä.

• Yrittäjä2002
        vkosiivous kirjoitti:

tuntipalkasta. Esim. kipa 1 luokan palkka 7,95/tunti, siitä 85 %. Ja siirtymäähän maksetaan maksimissaan tunti/siirtymä.

Meillä maksetaan samanlain kuin yllä oleva:
        Koti(työmatka)- kohde A(km korvaus siirtymä)-kohde b(km korvaus siirtymä)-kohde C(km korvaus siirtymä)- kohde D- Koti(työmatka)
        Kilometrikorvaus 0,45 km 2010 ja siirtymäajan korvaus Tessin mukaan 85 % kohteen palkasta.

Meillä siirtymä ajat ovat todelliset! ja jos kuljet omalla autolla niin kilometrikorvaus 0,45 km.

Esim. kipa 1 luokan palkka 7,95/tunti, siitä 85 %. Euroina 7,95 €/h x 0,85= 6,76 €.

Kehotan kaikkia työntekijöitä, jotka eivät saa oikeaa siirtymäajan korvausta eikä omanauton käytöstä kilometrikorvauksia vaatimaan ne jälkikäteen työnantajaltasi. Siivousalata ei saa muuten tämmöistä vilunkipeliä pois!

• siivoojasiistijä
        Yrittäjä2002 kirjoitti:

Meillä maksetaan samanlain kuin yllä oleva:

Meillä siirtymä ajat ovat todelliset! ja jos kuljet omalla autolla niin kilometrikorvaus 0,45 km.

Esim. kipa 1 luokan palkka 7,95/tunti, siitä 85 %. Euroina 7,95 €/h x 0,85= 6,76 €.

Kehotan kaikkia työntekijöitä, jotka eivät saa oikeaa siirtymäajan korvausta eikä omanauton käytöstä kilometrikorvauksia vaatimaan ne jälkikäteen työnantajaltasi. Siivousalata ei saa muuten tämmöistä vilunkipeliä pois!

Eli vähennätte nuo em. matkat tavanomaisesti verotuksessa vai saatteko oikein rahakorvauksen työnantajalta? Ainahan kodin ja normityökohteen välin on saanut vähentää verotuksessa, mutta nuo ensimmäisen työkohteen jälkeiset matkatko teille on korvattu työnantajan toimesta?

• Yrittäjä2002
        siivoojasiistijä kirjoitti:

Eli vähennätte nuo em. matkat tavanomaisesti verotuksessa vai saatteko oikein rahakorvauksen työnantajalta? Ainahan kodin ja normityökohteen välin on saanut vähentää verotuksessa, mutta nuo ensimmäisen työkohteen jälkeiset matkatko teille on korvattu työnantajan toimesta?

Työmatkat kodista ensimmäiseen kohteeseen ja päivän lopuksi viimeistä kohteesta kotia on työmatka, joka otetaan huomioon verotuksessa.
        Kaikista muista matkoista työnantaja maksaa kilometrikorvausta 0,45 €/km. Tietenkin ajopäiväkirjaa vastaan.

• putsari
        Yrittäjä2002 kirjoitti:

Työmatkat kodista ensimmäiseen kohteeseen ja päivän lopuksi viimeistä kohteesta kotia on työmatka, joka otetaan huomioon verotuksessa.
        Kaikista muista matkoista työnantaja maksaa kilometrikorvausta 0,45 €/km. Tietenkin ajopäiväkirjaa vastaan.

Ei tällaisesta ole kerrottu minulle lainkaan, koskaan . Pitäneeköhän tuo paikkansa joka työnantajalla??

• siivousteknikko
        putsari kirjoitti:

Ei tällaisesta ole kerrottu minulle lainkaan, koskaan . Pitäneeköhän tuo paikkansa joka työnantajalla??

Kyllä jokaisen työnantajan pitää noudattaa työehtosopimusta. Tämä siirtymäajan korvaus on kaikkein yleisin maksamatta jätettävä korvaus. Olen työnjohtajana pienessä siivliikkeessä, ja omistaja sanoi (kun olin kertonut, että tällainenkin asia on olemassa) ettei makseta, jos ei siivooja sitä ymmärrä pyytää...Aika harva on 10 vuoden aikana ymmärtänyt!

• vkosiivous
        siivousteknikko kirjoitti:

Kyllä jokaisen työnantajan pitää noudattaa työehtosopimusta. Tämä siirtymäajan korvaus on kaikkein yleisin maksamatta jätettävä korvaus. Olen työnjohtajana pienessä siivliikkeessä, ja omistaja sanoi (kun olin kertonut, että tällainenkin asia on olemassa) ettei makseta, jos ei siivooja sitä ymmärrä pyytää...Aika harva on 10 vuoden aikana ymmärtänyt!

ihan pokkana olet tuollaisessa yrityksessä töissä? Ollut jo peräti 10 vuotta?
        Mutta yleensä siivousliikkeiden tapa on jättää maksamatta kaikki mahdollinen, jos ei siivooja nosta meteliä. Ja jos nostaa, niin ei sekään välttämättä auta. Käräjilläkin käydään.

• siivoojasissi
        Yrittäjä2002 kirjoitti:

Ja tuleeko ajopäiväkirja viedä paperiversiona näytille vai riittääkö sähköpostitse toimitettu?
        Kumpa tietäis nämä asiat aina heti... Kohtuullinen korvaus maksetaan, näin kuulin. Missä se määritellään?

• putsari

Nämä työntekijälle kuuluvat korvaukset jää automaattisesti maksamatta, ellei niitä itse saa tietoonsa ja kysele niiden perään! Miksiköhän näin? Missään muualla en vastaavaan ole törmännyt kuin siivousalalla.
      Ja tämä toimintamalli on VÄÄRYYS!
      Työntekijä tekee työnsä hyvin ja osin vapaa-ajallaankin ja mitä hyötyy?
      TES mainitsee siirtymäajan korvauksen ja kohtuulliset matkakulut. Matkakulut pitäisi tietää ottaa puheeksi jo työsopimusta tehdessä, VAAN kukapa huomaa. Tarpeeksi tietämättömänä työnhakijana sitä ei huomaa ja saamatta jää. Harmittaa. Kun työnsä pyrkii hyvin ja on tunne, ettei työpanos ole paljonkaan arvoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe