Miten pääsen tästä eroon?

Kyka

Olen huomannut että kärsin nettiriippuvuudesta. Läheiseni huomauttelivat tästä asiasta minulle jo noin vuosi sitten mutta en uskonut heitä ja en pitänyt itseäni riippuvaisena. Mutta nyt olen huomannut sen itsekkin. Johtuneeko siitä että tästä on jo alkanut tulla haittoja arkipäiviini. Laiminlyön kotitöitä, nukkumaan meno viivästyy jne... Käyn silti töissä tunnollisesti enkä käytä nettiä kun olen töissä muuta kun sähköpostin lukemiseen aamu ja iltavuoroissa. Yövuoroissa olen (tietenkin) koko yön koneella...
Tämä riippuvuuteni on alkanut jo varmaan ties miten monta vuotta sitten mutta nyt olen sen huomannut kun tämä on pahennut verrattuna mitä tämä oli esim. 3 vuotta sitten. Olenkin huolissani että ottaako netti minusta pikkuhljaa kokonaan vallan.
Eniten olen koukussa erilaisiin nettipeleihin. Minulla on aina joku tietty peli jota saatan pelata muutaman kuukauden ihan älyttömästi. Kerran pelasin yhtä peliä putkeen 11 tuntia!
Olenko tosiaan sairas? Nyt tarvitsisin jotain konsteja ja vinkkejä miten saisin rajoitettua netin käyttöä? Kun tulen illalla töistä kotiin, päätän jo matkalla että en avaa konetta koko iltana niin kuinka ollakkaan pystyn olemaan tunnin ilman että aukasen konetta. Jos ei olisi niitä helvetin nettipelejä niin riippuvuuteni ei varmaan olisi näin paha.
En usko että mitään ammattiapua tarvitsisin mutta jotain "kotikonsteja" kyllä kaipaisin.
Kiitos.

2

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelurikas

lyö paskas koko kone niin loppuu

• nettiriippuvainen

aina kun lagii niin hakkaa konettas ja sitku se menee rikki nii pitää ostaa uus ja sit se maksaa paljon sitku on tarpeeks monta konetta paskana ja rahat vähissä niin tuskin sitä enää paljon koneita jaksa ostaa ;DDDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe