Biltemassa olis myytävänä ei-kaasukäyttöinen hitsauslaite130E ja hintaa 189e eli tekeekö tällä koneella mitään?
Biltema-MIG
5
2613
Vastaukset
- mig
Mulla on Biltema Mig olikohan malli ollut jotain 170 ampperia ja olen sillä jotain autoja hitsaillut. Ongelmana on heikko takerteleva langansyöttö ja lyhyt "letku". Lisäksi ydintäytelangalla polttaa helposti pellin puhki ja tulee paljon savua. Mun laitteessa on myös kaasulle paikka, mutta en ole kokeillut sitä. Pitäisi tulla parempaa jälkeä kuin ydintäytelangalla.
- täytelankako
OSTA SUOJAKAASUA ON PAREMPI KUIN USKOTKAAN
MULLE KÄVI NÄIN LANKA KOLME KERTAA HALVEMPAA
VUOKRAUS ON PULLOLLE KALLIS 5VUOTTA 300EUROA TÄYTTÖ 57.EUROA
- ei-toyotisti
Sijoita suosiolla ennemmin kunnon suojakaasu mig-hitsiin, saat käytettynäkin enemmän rahalle vastinetta, varsinkin jos mukana tulee ns. oma kaasupullo eikä vuokrapullo.
Tuollaisella ydintäytelangalla ei paljon tee mieli hitsailla, savuaa pirusti ja roiskii kuonaa ympäriinsä, vie virtaa pirusti ja jälki ei ole kovin kaunista jos pikkaisenkaan on ruostetta pellissä.
Omassa käytössä on ollut jo toistakymmentä vuotta sama kemppi ja yhä toimii täysin, tosin tasavirta-diodi ja 1 kpl kontaktoreita on vaihdettu, siinä on ollut huollot, ja on säädöiltään ja ominaisuuksiltaan täysin kelpo laite. Niin noh, virran kaukosäätölaite kun vielä olisi.
KE-PÖ:stä löytyy kyllä hitsauslaitteita, sieltä vain etsimään, tai jos joku metallifirma myy vaihdon takia laitteita niin sieltäkin voi (nopein ostaja)löytää hyvänkin laitteen halvalla. - Kari
Minulla on ollut samanlainen Bilteman MIG jo useita vuosia. Edellinenhän kuvasi hyvin jälkeä, joka ei ole kovin kehuttavaa. Käryä ja pölyä tulee paljon. Tietenkin jos pelkästään paikkaa pohjaa tai helmoja, ei sillä ole kovin paljon merkitystä. Ulkona tuulessa laite toimii kuitenkin melko hyvin. Pelti palaa melko helposti puhki, mutta jos vaihdat 0,6 paksuiseen täytelankaan se ei ole suurikaan ongelma.
Itse olen ollut siihen melko tyytyväinen. Käyttö on halpaa, jos tarvitsee vain satunnaisesti.- ole mitään
Järkeä sijoittaa ~500 eskobaanaa johonkin vanhaan romu"laatumikkiin", jos tarvii 5 kertaa vuodessa räkästä joku palikka kiinni.
Ja jos ottaa vuokrakaasupullon satunnaisia hitsauksia varten, niin halvemmaksi tulee hitsauttaa jossakin konepajalla, kuin mitä se vuokra kaasut vuoteen on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840