Mad, Bad And Dangerous To Know

Sammy who was low

Satuin löytämään kyseisen CD:n eräästä helsinkiläisestä levydivarista. Hinta oli 50 € ja sitä mainostettiin ultraharvinaisena (mitä se käsittääkseni kyllä onkin). Jotenkin sitten päädyin ostamaan kyseisen levyn.

The Crossista ei todellakaan voi puhua samana päivänä Queenin tai edes Rogerin soolotuotannon kanssa. Nyt olen kuunnellut levyn kerran läpi ja kappaleista Liar ja Better Things (joka ei edes ole Rogerin laulama) ovat auenneet tähän mennessä ehkä parhaiten.

Onko täällä muita jotka omistaisivat kyseisen levyn. Voisi vaihtaa hieman ajatuksia. :)

14

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SoBro

      Itse ostin ko. levyn 30 kruunulla Tukholmasta joskus 90-luvun alussa, ja tuolloin tykästyin levyyn kovasti. Ajan hammas on kyllä puraissut levyyn ja jos nyt vasta tän ekan kerran kuulit, niin ymmärrän kyllä ettei oikein kolahtanut. Mutta kyllä Rogerista ja Crossista voi samana päivänä puhua. Ja pitääkin puhua! :) Kuuntelepa vaikka Final Destination. Se on niin tyypillistä Rogeria kuin olla voi. Biisi voisi olla miltä tahansa Rogerin soololevyltä, (sopisi ehkä jopa jollekin Queen-levylle). Mielelestäni tämä on myös yksi levyn parhaista biiseistä, ja biisin lopun lauluharmoniassa on kuultavissa idea, jota Roger kehittää/uusiokäyttää myöhemmin biiseissä New Dark Ages ja These Are The Days Of Our Lives.

      Muita suosikkibiisejäni ovat Liar, Breakdown ja Top Of The World. Rogerin ääni sopii hyvin tällaiseen kitararockiin ja Crossin ykköslevyyn verrattuna MBADTK on mielestäni ihan kelpo suoritus. Levy kestää mielestäni vertailun myös Rogerin soololevyjen kanssa, ainakin rokkaavuus mittareilla. Queen-lättyjen tasoon on tietysti matkaa...

    • ...

      Ensimmäisen kerran löysin levyn Espoolaisesta kirjastosta 90-luvun puolivälissä fanitukseni ollessa suurimmillaan, enkä silloinkaan jaksanut innostua siitä kovin paljoa. 90-lyvyn lopussa satuin sitten näkemään tuon ja Blue Rockin 60mk kappale Helsinkiläisessä levydvarissa josta ne ostin.

      Rogerin soolotuotantoon Cross vetää aivan täysin vertoja, mutta sehän ei sinänsä ole kovin huikea saavutus.
      Tämän levyn kappale Final Destination löytyy myös Rogerin sooloversiona, eikä kauheasti parempi ole.

      Yhden hyvän kokoelmalevyn bändiltä kyllä saisi aikaiseksi, jos siihen vielä kokoaisi mukaan sinkuilta Manipulatorin, In Charge of My Heartin ja Heartlandin.

    • Jazzz

      Keskinkertaisuus jotenkin tulee itselle aina mieleen kun näitä The Crossin 3 julkaisua kuuntelee. Jokaisella levyllä on kyllä pari jopa melkein huippukohtaakin mutta kokonaisuus jää aina korkeintaan keskitasolle. MBADTK on kyllä mielestäni kokonaisuutena parempi kuin edeltäjänsä "Shove It" vaikka kyllähän tuoltakin ne pari hyvää biisiä löytyi ellei muuten niin Freddien laulama "Heaven For Everyone".

      Minä ostin MBADTK:n aikoinaan sen ilmestyessä cd:nä ja muistaisin maksaneeni siitä 129,90 mk, eli täyden hinnan joten cd:n arvonnousu on ollut kohtalainen jos maksoit siitä tosiaan 50 euroa eli lähes 300 vanhaa markkaa. Tosin levy on ollut jo pitkään "out of print" kamaa joten kyllähän noilla hinnat pakkaa nousemaan jos kysyntää vain riittää.

      MBADTK:n huippubiiseinä itselle tulevat mieleen Noonen "Sister Blue" jolla päästään kuulemaan vähän jopa Rogerin "husky" raspia joka on ollut ikävän harvinainen jopa hänen soololevyillään... Toinen iskevä biisi oli heti lähes ensikuulemalta myös Noonen "Liar" sekä kolmantena Edneyn "Closer To You". Roger itsehän ei ottanut osaa kirjoittamiseen kuin 3 biisin osalta ja "Old Men (Lay Down)" on mielestäni tyypillistä Rogeria yhteiskuntakriittisine sanoituksineen...

      Itse olen pitänyt The Crossin viimeistä julkaisua "Blue Rock" huomattavasti harvinaisempana ja vaikeasti löydettävämpänä kuin tämä toinen julkaisu on koska tämähän kuitenkin julkaistiin Suomessakin toisin kuin "Blue Rock" joka oli importti Saksasta. Itsekin tilasin sen sieltä cd:nä.

      • 16+1=?

        Kyllä minä ostin Blue Rockin Suomesta.


      • Jazzz
        16+1=? kirjoitti:

        Kyllä minä ostin Blue Rockin Suomesta.

        "Kyllä minä ostin Blue Rockin Suomesta."

        No sitten joku lafka oli tilannut niitä Saksasta, luultavasti...


      • Mad Bad
        Jazzz kirjoitti:

        "Kyllä minä ostin Blue Rockin Suomesta."

        No sitten joku lafka oli tilannut niitä Saksasta, luultavasti...

        Blue Rock julkaistiin myös Suomessa


      • MBDTK

        Blue Rock löyty aikoinaan ainakin paikallisista levyhyllyistä ja eipä oo montaa vuotta ku löysin sen Anttilan alekorista :)


      • Jazzz
        Mad Bad kirjoitti:

        Blue Rock julkaistiin myös Suomessa

        vaan ne tuotiin ns. importtina Saksasta. Sitä ei tietystikkään levyliikkeessä huomaa että mikä on "importti" ja mikä ei...

        Wikin mukaan levy "julkaistiin" vain Saksassa, Japanissa, Italiassa ja Ranskassa.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Rock_(album)


      • Jazzz
        MBDTK kirjoitti:

        Blue Rock löyty aikoinaan ainakin paikallisista levyhyllyistä ja eipä oo montaa vuotta ku löysin sen Anttilan alekorista :)

        "oo montaa vuotta ku löysin sen Anttilan alekorista :)"

        Ei kuullosta kovin uskottavalta kun kyseessä on "out of print" levy jota ei ole julkaistu uudelleen :-)


      • ...
        Jazzz kirjoitti:

        "oo montaa vuotta ku löysin sen Anttilan alekorista :)"

        Ei kuullosta kovin uskottavalta kun kyseessä on "out of print" levy jota ei ole julkaistu uudelleen :-)

        Anttiloilla kun on tapana myydä muutakin epäilyttävää Queen-materiaalia.

        Tälläkin hetkellä taitaa olla useampiakin piraattikonsertteja saatavilla dvd-osastolla, niin miksei sitten cdnäkin? Markkinaahan noille laittomille kopioille löytyy niin kauan kun harvinaisuuksia ei julkaista virallisesti (uudestaan).


    • mielipide vaan

      nää on rehellisesti sanottuna aika paskoja kaikki taylorin sooloräävinnät.
      ei olis poika yksin ikuna mihinkään päässyt.

      • kuitenkin

        "ei olis poika yksin ikuna mihinkään päässyt. "

        Ihan omillataidoillaan pääsi kuitenkin bändiin, josta tuli yksi aikansa suurimmista menestystarinoista.

        Kun kuuntelee, Freddien mr Bad Guy albumia, niin tulee myös mieleen, ettei mies ollut mitään ilman bändiään.

        Ja tässä juuri pilee Queenin -ja monen muunkin bändin- hienous. Neljän miehen taitojen täydellisyyttä hipova yhdistelmä. Kokonaisuus on enemmän kui osiensa summa.


    • En kerro

      "Hinta oli 50 € ja sitä mainostettiin ultraharvinaisena (mitä se käsittääkseni kyllä onkin)."

      50 euroa, ei helkkari, minä olisin myinyt omani 20 eurolla jos joku huolisi, lähes soittamanton, paskin Cross levy, vaikka Queen fani oonkin, niin tuo levy ei ole soittimeeni eksynyt kuin pari kertaa

      • Jazzz

        Kun levy on myynyt noin vähän kuin ketjun aihe niin väkisinhän siitä tuppaa tulemaan harvinaisuus varsinkin kun sitä ei luultavasti tulla julkaisemaan uudelleen. Tai kuka tietää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe